Har en liten fundering

jimmiD
13 maj 2021 · 73 Inlägg

Vet inte om det har med vakuumet i tanken eller Ventilatorn till tanken att göra?
Men min bränslenivåmätare ger upp lite nu och då nu för tiden, felet går att åtgärda genom att antingen lufta tanken genom tanklocket eller att starta om bilen.

Någon som vet vad det kan vara för fel på bränslemätaren?

Mossan1
13 maj 2021 · 2 790 Inlägg

Så mätaren hoppar igång om du bara lättar tanklocket snabbt?
Då utan att stänga av bilen naturligtvis.

Jag tror mest på glappkontakt vid givaren. Om tanken buktar något när purgeventilen för EVAP sätter tanken på undertryck.

jimmiD
13 maj 2021 · 73 Inlägg

Svårt o se hur mätaren reagerar när man gör det själv då det är en kombi o locket sitter på passagerarsidan....men en annan snabb fråga ang ventilatorn....när den går på tomgång så är den tyst men när man gasar på så tickar det så pass högt så man hör det inne i bilen, vilket den ej gjort innan....kan den ha gjort sitt då eller?

torsen
13 maj 2021 · 7 230 Inlägg

Vad är det för bil?

jimmiD
13 maj 2021 · 73 Inlägg

Opel Astra -00

jaka54
13 maj 2021 · 5 713 Inlägg

Hej!
En bränslepump ska inte höras! inne i bilen! -Byt pump!

jimmiD
13 maj 2021 · 73 Inlägg

Jag har ej nämnt pump....det som hörs är ett tickande ljud från ventilatorn i motorutrymmet när man gasar lite, men på tomgång hörs ingenting

jimmiD
16 maj 2021 · 73 Inlägg

Hittade felet till den tickande ventilator ventilen....kanalen i spjälhuset va igensatt o samt att jag hitta något annat mindre trevligt o skumt....va någon slags vit gegga från luftrenare...ungefär som om man vispat olja o vatten

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang