Audi a6 2,0 tfsi c6

Mb240
23 juni 2021 · 24 Inlägg

Hej har haft lysande motorlampa från och till i typ 3 år felkod p0104 samt p2000 har bytt maf men då vart det ännu värre lyste hela tiden ,gjorde rent orginalet då gick bilen 50mil sen började lampan lysa igen strax innan den börjar lysa tappar den hästar blir slö , bytte pvc ventilen då den var trasig då gick den ochså jätte bra ett tag sen börja den krångla, har tänkt om det kan vara så att orginalet är trasigt den jag köpte va en stark pirat så den kanske inte heller funka!? Någon som haft eller vet vad felet kan vara ,varje gång jag raderar felkoderna drar den massor med bensin

Brådhis * Voff voff *
23 juni 2021 · 10 276 Inlägg

Mb240 skrev:
Hej har haft lysande motorlampa från och till i typ 3 år felkod p0104 samt p2000 har bytt maf men då vart det ännu värre lyste hela tiden ,gjorde rent orginalet då gick bilen 50mil sen började lampan lysa igen strax innan den börjar lysa tappar den hästar blir slö , bytte pvc ventilen då den var trasig då gick den ochså jätte bra ett tag sen börja den krångla, har tänkt om det kan vara så att orginalet är trasigt den jag köpte va en stark pirat så den kanske inte heller funka!? Någon som haft eller vet vad felet kan vara ,varje gång jag raderar felkoderna drar den massor med bensin

Om det blev värre när du bytte maf och sedan blev bra ett tag när du satte dit original igen efter att ha rengjort den så har du väl svaret där?

Den du fick var defekt och original är i det närmaste defekt men fungerar när du rengör den...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mb240
24 juni 2021 · 24 Inlägg

Köpte orginal i morse bilen funkar perfekt !! Köp inte pirat till audi tydligen !

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 juni 2021 · 17 465 Inlägg

Mb240 skrev:
Köpte orginal i morse bilen funkar perfekt !! Köp inte pirat till audi tydligen !

Gäller många bilar. Köp original. Gäller även fler givare. Gott att det löste sig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mb240
28 juni 2021 · 24 Inlägg

Bytte olja igår tänkte jag läser av den för att se så allt är oki men återigen pending fault maf fattar inte samt p2000 ,kan det va typ turbon oljeläckage från den ! Bilen gick bra flera dagar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang