Köpråd (chrysler voyager)

Nerthus
28 juli 2021 · 1 Inlägg

Jag måste köpa ny bil då förra gav upp. Det ska vara en 7- sitsig. Jag har fastnat för chrysler voyager, är det tidernas sämsta begagnat- bil? Jag själv är sjukt okunnig om bilar i allmänhet.
Vänner, som är typ lika kunnig som jag, har varnat mig för chrysler, efter de googlat.

Jag har hittat en automat som är bensindriven från 2005- finns något jag bör kolla extra noga på? Eller ska jag hoppa över och kolla andra märken och modeller?

Tack på förhand

Niknar
28 juli 2021 · 198 Inlägg

Misstänker att du behöver en 7-sitsig för att transportera familj/barn/ungdomar skulle personligen inte transportera det mest värdefulla i en bil med så usla krocktestvärden.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
torsen
28 juli 2021 · 7 236 Inlägg

Automatväxellådan är den största risken för haveri med denna bil.

Brådhis * Voff voff *
28 juli 2021 · 10 279 Inlägg

Just Chrysler Voyager är ju inte direkt kända för varken kvalitet eller krocksäkerhet.

Jag tror man skulle kunna säga att priset är mest en inträdesbiljett, sedan kostar varje åktur...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2021 · 17 477 Inlägg

Säsongskort på den lokala verkstan?

Nej, de är inte så pålitliga. Även om lådan ska vara uppdaterad på mk2 så råder det osäkerhet om hur mycket bättre den blev. Köpte en 2005:a av grannen för några år sedan (Han fick dåligt inbytespris) och körde med den i cirka en månad. Man blir snabbt bortskämd med storlek och komfort! Kan sakna den bilen än idag.

Men sluka bensin? Jo för fan! Det var den duktig på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
turbonova gillar en riktig burnout
29 juli 2021 · 1 174 Inlägg

Har ägt 3 st  och säger som alla andra åker som en kung och gött med utrymme, men växellådan krånglade som satan och hinkade i sig gött med bränsle. Och käkade multiremmar  hade alltid en extra i bilen då jag flera gånger blev ståendes vid vägkanten pga multiremmen.

Utmarks-Loke
29 juli 2021 · 5 836 Inlägg

Skulle jag behöva en bil med många säten skulle jag köpa en VW caravelle, men de är ju ytterligare ett steg större

turbonova gillar en riktig burnout
29 juli 2021 · 1 174 Inlägg

Hur mycket pengar har du tänk lägga på bil?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang