Köpråd: Kia Ceed 1.6 GDI 2013

SenseiKarlsson
4 augusti 2021 · 16 Inlägg

Hej! Letar just nu en bil som jag ska ha i jobbet i 1-2 år och hittade denna begagnade Kia Ceed från 2013. Vad tror ni om bilen? Pålitlig? Priset för högt eller bra pris? Vinterdäck medföljer ej men sommardäcken är bytta 2021, bromsbelägg och bromsskivor bytta 2019. Service har gjorts varje år fram till 2019 hos Kia sen två till som gjorts 2020 samt en denna veckan. Besiktigades även denna vecka.

Pruta ner på grund av att man inte får några vinterdäck eller?

Bilen har kamkedja och har gått 15000 mil bensin. Kommer väl ha bilen 2 år Max eller ca 3000 mil.

Länk till bilen: https://www.blocket.se/vi/97523872.htm

SenseiKarlsson
4 augusti 2021 · 16 Inlägg

Tillägg: Jag vill påpeka att jag intervjuar några större krav på bilen annat än att den ska hålla och inte behöva fixas allt för mycket/går sönder. Sen tänkte jag också att när vi ska sälja den 2023 eller så med 18-19 mil. Vad tror ni man skulle kunna få ut då?

SenseiKarlsson
4 augusti 2021 · 16 Inlägg

SenseiKarlsson skrev:
Tillägg: Jag vill påpeka att jag intervjuar några större krav på bilen annat än att den ska hålla och inte behöva fixas allt för mycket/går sönder. Sen tänkte jag också att när vi ska sälja den 2023 eller så med 18-19 mil. Vad tror ni man skulle kunna få ut då?

Inte har*

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 augusti 2021 · 17 470 Inlägg

Den kommer nog att göra sitt jobb utan att trilskas med Er. Hur bilpriserna ser ut 2023 är som att försöka gissa helgens lottorad. De 135hk ser bra ut på pappret men faktum är att bilen kan upplevas som slö av vissa. Men det märker du ju.

Det som jag kan gissa på skulle dyka upp är ett nytt startbatteri om originalet sitter i. Men har säljaren även verkstad hos sig så har de säkert en Batteriprovare som skriver ut ett kvitto på hur batteriet mår. Ska inte ska förväxlas med voltmätare .

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
xXSammy
4 augusti 2021 · 6 569 Inlägg

SenseiKarlsson skrev:
Sen tänkte jag också att när vi ska sälja den 2023 eller så med 18-19 mil. Vad tror ni man skulle kunna få ut då?

Kollar du en 10 år+ gammal Cee'd idag med de miltalen så är prisbilden mellan 25-40 tusen
Den närmasta, som är 11 år ligger ute för 31

https://www.blocket.se/annonser/hela_sv … ort=rprice

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang