Bygga om min Peugeot expert till campervan

Hej alla. Tog en tur till Prag för att provsova i bilen. Bilen gick bra på vägen ner. På hemvägen, lite norr om Berlin vilade jag några timmar. När jag kl 03:30 startade för att köra till Rostock, körde 10 minuter. Sen började datorn o varna för överhettade bromsbelägg. Tog mig 5 timmar, tills en verkstad gick igenom bilen och sade att det var inget fel på bromsbeläggen, utan datorfel. Sen var det bara och höja volymen på stereon för att slippa den irriterande varningen varje 30nde sekund. Kom till Calle i Rostock, handlade. Såg att jag kunde hinna med färjan från Sassnitz till Ystad kl 15. Så gasen i botten. Vid tankstopp bokade jag biljett och kom med färjan till Ystad. Trots 5 timmars strul, så hann jag med allt. Från Ystad till Linköping för att hälsa på dottern över helgen, sen hem till Skåne igen och ställa bilen i garaget för att förvandla den till min campervan.
  • 13 Följare
  • 3 220 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 oktober 2020
Peugotten
10 oktober 2020 · 2 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/238/237429/237429-1be82fcfadb4c5edfd13ee264376c7b6.jpg

Peugotten
10 oktober 2020 · 2 Inlägg

Hej.

Köpte mig en Peugeot expert 2007 som jag under vintern skall göra om till semester bil.

P-Expert
18 september 2021 · 3 Inlägg

Hej

Har nyligen också köpt en Expert. Hur går det med ditt byggande?

Rostens-garage
19 september 2021 · 543 Inlägg

Kul projekt! Går och funderar på ett liknande projekt!

Ford T-23 "Lillebror" (2002)
Ford Tudor "Shorty" (1927)
Mazda MX-5 Miata "Gubbräsern" (2006)
P-Expert
11 oktober 2021 · 3 Inlägg

Kul.

Tänkte mig ladda upp bilder allteftersom projektet framskrider. Inga stora planer här utan den ska bara vara övernattningsbar för enstaka nätter.

Dela gärna bilder ni andra också.

P-Expert
10 juli 2022 · 3 Inlägg

Jag har upplevt att jag vill ha möjlighet att stå upp även om vädret skulle vara dåligt så kommande vecka ska jag beställa ett baktält.

Det har varit en resa via Kampa/Dometic (Tailgater Air), Outdoor revolution (Cayman Tail) för att slutligen landa på VANGO (Tailgate Hub Low).

För att göra det mer komplicerat finns Vango endera med glasfiber- eller luftkonstruktion. Är det någon som har erfarenhet att dela med sig när det gäller för- och nackdelar för de båda varianterna?

Tältet kommer att resas av en person.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang