Volvo 945 ltt går dåligt, byte av bränslepump

Campingkungen
17 september 2021 · 28 Inlägg

Hej, jag har fått strul med min 945a ltt från 1996 efter att bränslepumpen la av. Körde i lördags med den till en kompis för att sedan stänga av den, startade den direkt igen efter 10min när den fortfarande var varm och då valde bilen att inte starta längre. Efter mycket felsökande insåg vi att bränslepumpen inte ville igång. Jag har nu bytat bränslepumpen med följden av att bilen går ryckigt, håller knappt tomgång och svår att starta, får kirra i upptill 20sek och försöka flera gånger innan den startar. Jag har endast bytat bränslepumpen och tändläges givaren, allt annat är som innan den dog men den dummar ändå sig.

Har bytat följande:
Bränslepump
Tändspole
Tändhattar
Tändlägesgivare

Kan något annat gått sönder mitt i allt elände som gör att den ej vill gå som innan eller är det den nya tändlägesgivaren som är kass? Skall kolla så bilen får ordentligt med soppa ikväll. Mvh

Volvo 745 gl "Guldklimpen" (1987)
Volvo V70n (2005)
Volvo V70 "Farsans räcer" (1999)
MooMoo3HD
20 september 2021 · 8 Inlägg

Det finns yu olika pumpar. Vissa kör med två pumpar. En som förmatar och en som bygger trycket. Kolla under bilen vid soppa filtret. Har du ingen pump där kan de vara att du köpt en svag pump som inte riktigt bygger tryck. Har du en pump under bilen skulle jag kolla att inte den rasat eftersom den gått tort

MVH Danne

Campingkungen
20 september 2021 · 28 Inlägg

Har endast en pump, den som sitter i tanken, att tillägga är att hela bilen för övrigt är original. Köpte en pump från vparts som skulle vara rätt enligt dem men känner mig osäker då den ersätter originalpumpen, men i beskrivningen så skall den ej vara till för turbo motorerna. Vet ej hur jag gör för att se om det är rätt tryck.

Volvo V70 "Farsans räcer" (1999)
Volvo V70n (2005)
Volvo 745 gl "Guldklimpen" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang