Bra pris för Outlander Phev?

Anorio
6 december 2021 · 1 Inlägg

Hej!
Tänkte köpa en Outlander Phev och är just nu i förhandling med en bilhandlare. Han vill ge 35 000 i inbyte för min Saab 93 Sportcombi från 2009. Pris på bilen är 284 900 och den är från 2018, Business paket och gått 5600. Han verkar inte villig att sänka den i pris. Är detta högt för en Phev eller skulle ni säga en rimlig summa?

Presidento Of World
6 december 2021 · 3 321 Inlägg

Bjud något och se... Phev Outlander är väl ganska svårsålt egentligen.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
torpis Forummoderator
6 december 2021 · 10 572 Inlägg

Det är väl bara att slå ett öga på blocket och se dels vad din Saab är värd och dels var en Outlander kostar. Det kan ju även vara så att en Outlander utan PHEV är markant billigare och då är det kanske ekonomiskt att välja bort en potentiellt dyr krånglande hybriddel.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torsen
6 december 2021 · 7 230 Inlägg

Du kan även gå in på bilpriser.se och se vad bilarna värderas till där, och med detta få en bild av ev mellenpris.

Noobnisse
6 december 2021 · 181 Inlägg

https://www.blocket.se/annonser/hela_sv … e&fu=3

Tycker 284 900:- ser ut att vara rätt rimligt pris om man jämför på blocket. Du behöver i alla fall inte känna någon sorts stress över att slå till fort innan bilen försvinner, finns ju väldigt många liknande bilar att välja mellan enligt min sökning åtminstone.

Vad du kan få för Saaben privat törs jag inte uttala mig om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang