Volvo 740 går dåligt

Robinsvedin
9 december 2021 · 3 Inlägg

Tjena jag har en Volvo 745 -91 med regina tändsystemet. De är nämligen så att ibland så går bilen som skit och är som den har soppatorsk, svarar int Råå gas, går hackigt, bluddrar osv under 3000 varv. Men så fort jag varvar eller gasar över 3000 är de som vanligt och den går utan problem. Har felkod på lamdasond men har haft de länge utan problem. Bilen funkar som den ska ibland!

Brådhis * Voff voff *
9 december 2021 · 10 244 Inlägg

Felkod på eller från(!) lambdasonden...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Edlunds
26 juli 2023 · 49 Inlägg

Robinsvedin skrev:
Tjena jag har en Volvo 745 -91 med regina tändsystemet. De är nämligen så att ibland så går bilen som skit och är som den har soppatorsk, svarar int Råå gas, går hackigt, bluddrar osv under 3000 varv. Men så fort jag varvar eller gasar över 3000 är de som vanligt och den går utan problem. Har felkod på lamdasond men har haft de länge utan problem. Bilen funkar som den ska ibland!

har ett exakt samma problem nu och har också regina. vad kom du fram till att felet var?

Edlunds
27 juli 2023 · 49 Inlägg

Brådhis skrev:
Felkod på eller från(!) lambdasonden...?

har ett exakt samma problem nu och har också regina. Vad kan det vara, kan inte få fram felkoder för dioden i felkodsboxen vägrar att lysa vad jag än gör.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang