Volvo V50 1.6D Problem

Jakob-W
12 januari 2022 · 28 Inlägg

har ett bekymmer med min bil det är nämligen såhär att jag får upp fel medelande på displayen i bilen, och där står det
följande "Anti-sladd service erfordras" och den kommer i samband med "Försämrad motorprestanda"
Kopplade upp bilen med felkodsläsare och fick fram koden P0069 som visade sig att vara ladd trycks givaren till turbon så jag beställde en ny och satte in den nya felmedalnden försvann men idag påväg in till jobb så kom det tillbaka så vad kan vara fel

tacksam för all hjälp.

torpis Forummoderator
12 januari 2022 · 10 572 Inlägg

Jakob-W skrev:
har ett bekymmer med min bil det är nämligen såhär att jag får upp fel medelande på displayen i bilen, och där står det
följande "Anti-sladd service erfordras" och den kommer i samband med "Försämrad motorprestanda"
Kopplade upp bilen med felkodsläsare och fick fram koden P0069 som visade sig att vara ladd trycks givaren till turbon så jag beställde en ny och satte in den nya felmedalnden försvann men idag påväg in till jobb så kom det tillbaka så vad kan vara fel

tacksam för all hjälp.

Laddtrycksgivare till turbon? Finns det ens en sådan? Går inte allt via LMM?

Du kan ju koppla in dig med din telefon via OBD2 och avläsa alla olika motorvärden, om något avviker jättemycket så är det ju en sensor. Om det avviker en smula så kan det ju vara ett mekaniskt fel så som läckage mellan turbo och insug.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 januari 2022 · 13 669 Inlägg

inte jätte ovanligt att tryckslangar går sönder på dom där..  hänt på polarens alla v50 han köpt så är det säkert 3bilar som dom varit trasiga på ...

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Jakob-W
12 januari 2022 · 28 Inlägg

Den jag bytade kallades för MAP-sensor.
Kan det vara så att det är vacuum läckage någon stans?

fribbs
6 oktober 2023 · 1 Inlägg

Fick du ordning på detta? Jag har exakt samma problem. Läste felkoder och fick ut boost pressure sensor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang