Austin Mini till Suzuki Swift GTi-konvertering

Getting ready to install a Swift GTi engine in my 1975 Austin Mini 1000 cc. Going from 35 bhp to 105 bhp, or more. It is also going to get just a bit of a style makeover.
  • 114 Följare
  • 305 033 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 januari
Cuefa Ain't no place like home...
14 januari 2022 · 4 628 Inlägg

martinhejdesten skrev:
Ännu en Photoshop-visualisering - denna gång svartanodiserad fotplåt även på försrsidan. Och så pedalerna förstås.

Frågan är om jag borde göra passagerarsidans fotplåt något högre så att man inte smutsar ner textilmattan?

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8e29c59fa748c8a1bfd2697488adb8d0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-025d72ae1bee52d7da37b14ffb348433.jpg

Ser bra ut! Kanske ska låta det gå lite längre upp dock, ja...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
martinhejdesten
3 februari 2022 · 484 Inlägg

Ooooooohhh, aaaaaahhhhhh, nice! Det dimper ner prylar i brevlådan titt som tätt nu.

För inte så länge sedan så ritade jag av emblemet "Austin Mini" från en bild jag hittade på nätet. Jag tänkte att jag kunde göra ett eget emblem och sätta på bakluckan. Mitt i all hast så beställde jag dock ett original Austin Mini-emblem från Dalhems att ha som backup. Jag hade nämligen en tanke på att göra ett tillägg med "gti" efter detta emblem, men var osäker på att det var samma ytfinish på de båda emblemen, så jag fortsatte att rita klart mitt egna.

Hittade Your Custom Emblem på nätet och lät dem tillverka "Austin Mini gti" och så dök det upp idag, två dagar före utsatt leveranstid. Öppnade asken och där låg det – det nya kuttersmycket!

Och... idag fick jag besked av Henry från Nederländerna att min fördelare som genomgått en konvertering till 123TUNE+ var färdig att skickas, men inte förrän pengarna var överförda. I rask takt knappade jag in IBAN, BIC, Euro mm och dunkade iväg betalningen. Förväntar mig denna lilla grunka att dimpa ner i mitten på nästa vecka. Och är det så enkelt att det är plug and run, typ? Spännande tider framöver!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: ooks good! Maybe should let it go a bit higher though, yes...

Ooooooohhh, aaaaaahhhhhh, nice! Stuff is dropping into the mailbox regularly now.

Not too long ago, I traced the emblem "Austin Mini" from a picture I found online. I thought I could make my own emblem and put it on the tailgate. In a hurry, I ordered an original Austin Mini emblem from Dalhems as a backup. I had a thought to add "gti" after this emblem but was unsure if they had the same surface finish, so I continued to finish my own design.

Found Your Custom Emblem online and had them manufacture "Austin Mini gti," and it arrived today, two days before the expected delivery date. Opened the box, and there it was – the new jewel!

And... today I received word from Henry in the Netherlands that my distributor, which underwent a conversion to 123TUNE+, was ready to be shipped, but not until the money was transferred. Quickly, I entered IBAN, BIC, Euro, etc., and sent off the payment. Expecting this little gadget to arrive in the middle of next week. And is it as simple as plug and run, like? Exciting times ahead!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d2f2f605ef3073f94face6da6180e57a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-43e260471d9f8b5e5f6dad6bfa38a1e3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-66746dcb7c8e2060577f993667184cf9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-799669e5ba0600033f416fde6d48b470.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-df24966085dd3ea97b8933366cc79ee1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ac6aa70db63ca58448365f28a33f5313.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Montecarlo
4 februari 2022 · 444 Inlägg

Riktigt snyggt, du är grym på detaljer.

Hunted Jackass
4 februari 2022 · 795 Inlägg

Blir helt svettig av läsningen, det här är farligt på gränsen till pornografiskt!

Hatten av, all heder, respekt osv osv.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
martinhejdesten
5 februari 2022 · 484 Inlägg

Montecarlo skrev:
Riktigt snyggt, du är grym på detaljer.

Tack Montecarlo! Man gör så gott man kan. Underlättar ju en hel del att kunna rita detaljerna i Illustrator och sedan visualisera det i Photoshop - det är ”klart” innan man ens påbörjat eller lagt en massa tid och pengar. Önskar jag kunde Photoshopa en fungerande motor/tändning istället, haha!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Really nice, you're excellent at this.

Thank you, Montecarlo! One does the best one can. It certainly helps a lot to be able to draw the details in Illustrator and then visualize it in Photoshop - it's 'finished' before you even start or spend a lot of time and money. I wish I could Photoshop a functioning engine/ignition instead, haha!

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
5 februari 2022 · 484 Inlägg

Hunted skrev:
Blir helt svettig av läsningen, det här är farligt på gränsen till pornografiskt!

Hatten av, all heder, respekt osv osv.

Hehe, kul kommentar. Ja, det blir ju lite av en bilddagbok det här, även om det tar en hel del tid i anspråk att fotografera, bildbehandla och knappa ihop en intressant läsning.

Det ska bli roligt att läsa igenom allt själv när bilen är klar, och minnas tillbaka alla missöden men även ”good parts”. Lär sätta ihop alla bilder till ett bildspel/film framöver. Tror antalet bilder är uppe i 2 500+ just as we speak. Håll tillgodo!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Getting all sweaty from reading this, it's dangerously close to pornographic! Hats off, all credit, respect, etc., etc.

Hehe, fun comment. Yes, it's becoming a bit of a photo diary, even though it takes quite a bit of time to photograph, process images, and put together an interesting read.

It will be fun to read through everything myself when the car is finished and remember all the mishaps but also the 'good parts.' I'll put together all the pictures into a slideshow/film in the future. I think the number of pictures is up to 2,500+ just as we speak. Enjoy!

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Lucif3r
5 februari 2022 · 2 183 Inlägg

martinhejdesten skrev:
Önskar jag kunde Photoshopa en fungerande motor/tändning istället, haha!

Har du provat göra en pratbubbla med skriften "brum brum" och tejpat fast på motorn? big_smile

martinhejdesten
5 februari 2022 · 484 Inlägg

Lucif3r skrev:

martinhejdesten skrev:
Önskar jag kunde Photoshopa en fungerande motor/tändning istället, haha!

Har du provat göra en pratbubbla med skriften "brum brum" och tejpat fast på motorn? big_smile

Haha, jo, jag gjorde ju några olika dekaler nyligen, men inte just ”brum brum”. Jag får förlita mig på att fördelarkonverteringen med 123TUNE+ gör susen. Annars skär jag upp ett hål i golvet likt Flintstone’s Flintmobile.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Have you tried making a speech bubble with the text "brum brum" and taped it to the engine? 😄

Haha, well, I made some different decals recently, but not specifically "brum brum." I'll have to rely on the distributor conversion with 123TUNE+ to do the trick. Otherwise, I'll cut a hole in the floor like Flintstone's Flintmobile."

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
8 februari 2022 · 484 Inlägg

Tyvärr ingen 123TUNE+ i sikte. Än. Lär nog dimpa ner vilken dag som helst. Spänningen är olidlig.

Något mer som är olidligt är att veckla ihop en 2 m lång kropp inuti en ytterst begränsad kupé som hundkojan faktiskt har, med gassande lampa utanför... puh! Svettigt värre. Det blev ju heller inte enklare av att jag var tvungen att montera och demontera min nyinköpta Harness bar tre gånger. Jag var förstås tvungen att modifiera hålen en aning för att bultarna skulle passa rätt i tunneln.

Sedan fejkfäste jag 4-punktsbältena med ett buntband bara. Lär ju montera dem rätt vid senare tillfälle. Förstås. Och inte glömma det. Vore hyfsat olönt med en helburad koja och bälten som inte sitter fast om man smäller.

• • • TRANSLATION • • • 

Unfortunately, no 123TUNE+ in sight. Yet. It's likely to drop any day now. The suspense is unbearable.

Something else that's unbearable is folding a 2m-long body inside the extremely confined cockpit that the hundkojan actually has, with a blazing lamp outside... phew! Quite sweaty. It didn't get any easier since I had to mount and dismount my newly purchased Harness bar three times. Of course, I had to modify the holes a bit to make the bolts fit properly into the tunnel.

Then I mock-mounted the 4-point harnesses with a cable tie only. I'll probably install them correctly at a later time. Of course. And not forget about it. It would be somewhat pointless to have a fully caged koja and belts that aren't securely fastened in case of a crash.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-05adf9e386a980380e7e67debaa06d70.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2353b557b63525a77618df851ed58252.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-331259d3aeb51e9556f83ef5cd178453.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cda594a22b72cdcd24043baafb787c4d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-90af6a31a50bd425ada9a4b02f826e1c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-170adc9b47e5f108b16c1efbd10e6fc7.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
9 februari 2022 · 484 Inlägg

Hmm, börjar undra om det där 123TUNE+-konverteringskitet kommer eller ej. Men när man talar om trollen! Fick inget SMS eller mail med Tracking number, men vad ska man ha det till när den redan ligger i brevlådan, haha!

Ritsch, sa det med blixtens fart. Sesam, öppna dig! Och där låg den, mojängen som ska få fart på motorn! Och utan krångel hoppas jag minsann! Ett styck högteknologi som ska monteras och efter några smärre justeringar få liv i det där lilla monstret till motor.

Och i appen ser man diverse mätare samt att man ska kunna göra tuningjusteringar i realtid och ändra kurvor mm. Fiffigt. Det finns en normalkurva när man väl parkopplat tändfördelaren med appen via Bluetooth, men det lär jag göra inom väldigt kort tid!

• • • TRANSLATION • • • 

Hmm, starting to wonder if that 123TUNE+ conversion kit will arrive or not. But speak of the devil! I didn't receive an SMS or email with a tracking number, but what do you need that for when it's already in the mailbox, haha!

Ritsch, said it with the speed of lightning. Open, sesame! And there it was, the gadget that will give life to the engine! And, hopefully, without any hassle! A piece of high technology that needs to be installed and, after a few minor adjustments, breathe life into that little monster of an engine.

And in the app, you can see various gauges, and supposedly, you can make real-time tuning adjustments and change curves, etc. Clever. There's a default curve once you've paired the distributor with the app via Bluetooth, but I'll do that very shortly!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-67c36d6dc4928939ff779723c17c487b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b2babf5e0f930364fdfe36d0a3923832.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f4b795c18dae1652867245375f4998d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f2fe1f465a27bbae4f6e1f2c47fdf74c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-aaf73ba6d81dad792f117f01357a8b6a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4644df2a1d10eb66acbc7106ca021369.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b8e85c8e9a02cb4afdb092fd8050cab1.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

eastmotorsport -sommar ska de va....
10 februari 2022 · 4 524 Inlägg

Härligt! Dit med den bara smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Montecarlo
10 februari 2022 · 444 Inlägg

Äntligen, spännande värre detta. smile

Blev riktigt läckert med de röda bältena mot allt svart och vitt.

martinhejdesten
13 februari 2022 · 484 Inlägg

Nu börjar jag få lite momentum med arbetet på hundkojan. Dessvärre ser arbetsveckan ruggigt stressig ut, så det lär bara bli någon sporadisk timme här och där under kvällarna.

Under helgen har jag i alla fall ritat klart CAD-ritningarna för fotplåtarna. Printade ut och tejpade ihop 4 st A4-utskrifter till fotplåtens faktiska storlek. Var dock tvungen att justera hålens placeringar så att de passade rätt sett till diamantplåtsmönstret. Jag vill ju inte ha borrhål och skruvskalle mitt i mönstret. Lär lämna iväg denna CAD-ritning och plåtark för vattenskärning senare i veckan.

Och så roade jag mig med att byta ut den gamla tändfördelaren och tändspolen till de nya motsvarigheterna. Lär också få byta ut fördelarlockspackningen så att allt sluter tätt, då det kit jag skickade till Nederländerna tyvärr saknade just en liten packningsdel vid genomföring i huset. Och svårigheten med att hitta rätt när rotorn får kontakt med stiften i fördelarlocket är numera som bortblåst. Nu vrider jag bara på fördelarhuset och när rotorn får kontakt med ett stift så lyser en grön LED-lampa. Jag ska däremot se till att jag har 1:ans cylinder i TDC (Top Dead Center) och därefter lär det bli några smärre justeringar. Jag börjar minsann att se ljus i tunneln!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Wonderful! Just put it in there, smiling

Reply to post: Finally, this is getting exciting. It looks really cool with the red belts against all the black and white.

Now I'm starting to gain some momentum with the work on the hundkojan. Unfortunately, the workweek seems incredibly busy, so there will probably only be a few sporadic hours here and there in the evenings.

Over the weekend, I finished the CAD drawings for the footplates. Printed and taped together 4 A4 prints to match the actual size of the footplate. However, I had to adjust the hole placements so that they fit well with the diamond plate pattern. I don't want drill holes and screw heads right in the pattern. I'll send this CAD drawing and the plate off for water cutting later this week.

And then I had fun replacing the old distributor and ignition coil with their new counterparts. I'll also have to replace the distributor cap gasket to ensure a tight seal, as the kit I sent to the Netherlands unfortunately lacked a small gasket part for the passage in the housing. And the difficulty of finding the right position when the rotor makes contact with the pins in the distributor cap is now a thing of the past. Now I just turn the distributor housing, and when the rotor makes contact with a pin, a green LED light comes on. However, I'll make sure I have the 1st cylinder at TDC (Top Dead Center), and after that, there will be a few minor adjustments. I'm starting to see light at the end of the tunnel!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b2ab4e78b0ffb39aa3062a6f8d1588a5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-584158d8b1bd8f8e00e0034092557789.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7d7668bcea59579e22ecaadbc7a7a85b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ede9100dc2bb5446138912486f8d9a24.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cfbba16273ff862ec1b65dc59058d145.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d42ede5312dc70b89603ba9680d2a3d3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-504484318fbb87bf5a60fc3746eb3cfc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-51326c57f6a61b7e500b45e49b083641.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e1e0b8f345bc783947ae188795130f48.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-452e0ef6a9857d69ec5f3facaa115c39.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-12683d2a640c34079f3807aaf0fd36be.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Cassius Hobbymekaniker
14 februari 2022 · 470 Inlägg

Är stolarna i sin rätta position på bilderna? Har du kollat upp i så fall att det verkligen är OK att ha huvudbågen framför stolsryggen? Kanske räcker med dämpning på rören men hjälmkrossarstag t ex har man ju hårt många få problem med på gatreggade bilar. Problematiken blir densamma med huvudbågen så "långt fram" hmm

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
martinhejdesten
14 februari 2022 · 484 Inlägg

Cassius skrev:
Är stolarna i sin rätta position på bilderna? Har du kollat upp i så fall att det verkligen är OK att ha huvudbågen framför stolsryggen? Kanske räcker med dämpning på rören men hjälmkrossarstag t ex har man ju hårt många få problem med på gatreggade bilar. Problematiken blir densamma med huvudbågen så "långt fram" hmm

Ingen aning. Men den är godkänd av SFRO så här långt och ingen kommentar kring bågen senast de kikade på bilen. I annat fall får jag sälja bilen då jag inte lär få plats om de tvingar mig till att föra fram sätet. Dämpning lär ju sättas dit oavsett vad. Men tack för ”head’s up”!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Are the seats in their correct position in the pictures? Have you checked if it's really okay to have the roll cage in front of the seat back? Maybe just adding padding on the tubes is enough, but helmet crush bars, for example, are something many have problems with on street-legal cars. The issue is the same with the roll cage positioned so 'far forward' hmm

No idea. But it's approved by SFRO so far, and there were no comments about the cage the last time they looked at the car. Otherwise, I might have to sell the car if they force me to move the seat forward. Padding will probably be added anyway. But thanks for the 'head's up'!

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Cassius Hobbymekaniker
15 februari 2022 · 470 Inlägg

Ja de kan som sagt räcka med dämpning, blev bara nyfiken över om frågan varit uppe då jag sett många diskussioner kring huvudbågens placering smile

Hela poängen är ju att man inte ska knäcka skallbenet vid en eventuell krock eller avåkning, hjälmkrossar stagen är ju ännu styggare i den bemärkelsen.

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
martinhejdesten
15 februari 2022 · 484 Inlägg

Cassius skrev:
Ja de kan som sagt räcka med dämpning, blev bara nyfiken över om frågan varit uppe då jag sett många diskussioner kring huvudbågens placering smile

Hela poängen är ju att man inte ska knäcka skallbenet vid en eventuell krock eller avåkning, hjälmkrossar stagen är ju ännu styggare i den bemärkelsen.

Jag kan förvisso skjuta fram stolarna men då lär knäna slå i motorblocket, hehe. Och bågen sitter där den sitter. Finns inget annat sätt att montera den på. Jag råkar ju vara 2 meter lång, därav skålade stolar och att stolsfästena är flyttade till baksidan på den balk som går tvärs över golvet, ca 13 centimeter längre bak med andra ord. Normalt sitter stolsfästena på balkens framsida nämligen. Stolarna sitter extremt lågt också, så trots att jag är 2 meter lång så är det gott om plats ovanför huvudet, ungefär 10 centimeter till bågen.

Frågan är hur skallen ser ut om det smäller och man inte har buren monterad över huvudtaget. Kojans konstruktion är knappast den starkaste på marknaden. Har ju sett krockade hundkojor platta som frimärken. Utan bur. Jämfört med hundkojor som ser hyfsat intakta ut, med bur.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Yes, as I mentioned, padding might be enough. I was just curious if the question had been raised since I've seen many discussions about the placement of the roll cage. The whole point is that you shouldn't break your skull in case of a crash or off-road excursion; helmet crush bars are even nastier in that regard.

I can, in a way, move the seats forward, but then my knees would hit the engine block, hehe. And the roll cage is where it is. There's no other way to mount it. I happen to be 2 meters tall, hence the bucket seats and the fact that the seat brackets are moved to the back of the crossbeam that goes across the floor, about 13 centimeters further back, to be precise. Normally, the seat brackets are on the front side of the beam. The seats are extremely low too, so even though I'm 2 meters tall, there's plenty of space above my head, about 10 centimeters to the cage.

The question is how the skull looks if it crashes, and you don't have the roll cage mounted at all. The construction of the Mini is hardly the strongest on the market. I've seen crashed Minis flat as stamps. Without a cage. Compared to Minis that look reasonably intact, with a cage.

Senast redigerat av martinhejdesten (13 januari )

Lucif3r
15 februari 2022 · 2 183 Inlägg

Ja, det är ju inte direkt den mest rymliga bil du valt att modifiera tongue

martinhejdesten
15 februari 2022 · 484 Inlägg

Lucif3r skrev:
Ja, det är ju inte direkt den mest rymliga bil du valt att modifiera tongue

Liten budget = liten bil, men ojojoj så stora idéer! Haha!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: es, it's not exactly the most spacious car you chose to modify.

Small budget = small car, but oh boy, such big ideas! Haha!

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
3 mars 2022 · 484 Inlägg

3... 2... 1... nedräkningen har börjat! Farsan är nyss hemkommen från en tur i Spanien och har dessutom hunnit fylla 17,5 år (japp, du läste rätt, skottåring) så på söndag är han hembjuden på kaffe, tårta, massor av kakor och förhoppningsvis motoruppstart med hjälp av 123ignition.

Tidigare i veckan justerade jag ritningen till fotplåtarna en aning så att förarsidans fotplåt följer kardantunnelns form lite bättre. Tog några skissvändor innan det blev rätt form. Imorrn lämnar jag aluminiumarket för vattenskärning. Hoppas på ett snabbt avklarat jobb så att jag kan svarteloxera dem i samma veva.

Så med det sagt, så hoppas jag att många håller tummarna för farsan och mig gällande det tredje uppstartsförsöket på söndag! När, inte om, vi fått igång den och testkört lär jag städa upp i motorrummet och snygga till det litegrann, för just nu ligger det sladdar överallt likt en mindre lyckad servering av spaghetti.

• • • TRANSLATION • • • 

3... 2... 1... the countdown has begun! Dad just got back from a trip to Spain and has also turned 17.5 years (yes, you read that right, a leap year), so on Sunday, he's invited home for coffee, cake, lots of cookies, and hopefully, an engine start with the help of 123ignition.

Earlier this week, I adjusted the drawing for the floor plates a bit so that the driver's side floor plate follows the shape of the driveshaft tunnel a bit better. It took a few sketching rounds before getting the right shape. Tomorrow, I'm leaving the aluminum sheet for water cutting. Hoping for a quick job so that I can anodize them in black almost immediately.

So with that said, I hope many are keeping their fingers crossed for dad and me regarding the third start attempt on Sunday! When, not if, we get it running and test drive it, I'll clean up the engine bay and tidy it up a bit because right now, there are wires everywhere, resembling a less successful serving of spaghetti.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-aafdeeef19df76ef9797d662e1f80dff.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6835311d3152f4df98e61ce0c936f121.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c1d7d6acadecc754797ac0a186c6a079.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang