Kan påverka på garantin?

Tucsonh
13 januari 2022 · 37 Inlägg

Mossan1 skrev:
Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare.
Det är ofta även två olika utegivare dessutom.
En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.

Men oavsett, så ska den tillbaka.

Det som  jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?

Senast redigerat av Tucsonh (13 januari 2022)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 januari 2022 · 17 379 Inlägg

Tucsonh skrev:

Mossan1 skrev:
Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare.
Det är ofta även två olika utegivare dessutom.
En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.

Men oavsett, så ska den tillbaka.

Det som  jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?

Exakt vilken temp är 37 grader?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tucsonh
13 januari 2022 · 37 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Tucsonh skrev:

Mossan1 skrev:
Temperaturen för kylvätska och utetemp är två olika givare.
Det är ofta även två olika utegivare dessutom.
En till motorstyrdonet och en till klimat och infoinstrument.

Men oavsett, så ska den tillbaka.

Det som  jag inte begriper, dem byter utetempo sensorn eftersom det var kass, men efter byte bilen vissa sig 37 grader. Vad är som strular?

Exakt vilken temp är 37 grader?

Vad kan man säga, den är utetempo som vissa sig hur kallt är omkring bilen eller ute inte motor temperatur.

Tucsonh
16 januari 2022 · 37 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240104/240104-e8f6de2875bc29151fe8af565e238671.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240104/240104-bcd6309e1c64c2c55acc21a4d31dde84.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240104/240104-ea4b58d969c759aee75eabd931843989.jpg

Nu motorlampan lyser med p0071 felkod?

Tucsonh
20 januari 2022 · 37 Inlägg

Hej alla!
Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.

torpis Forummoderator
20 januari 2022 · 10 572 Inlägg

Tucsonh skrev:
Hej alla!
Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.

Nu blir jag säkert jobbig fabror igen men.... Det är ju ganska så ostrukturerat över lag här med frågor om garantier osv utan att ens talat om vilken bil det är, hur gammal den är osv. Kanske finns det någon i din närhet som kan hjälpa dig i din kontakt med verkstaden?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Tucsonh
20 januari 2022 · 37 Inlägg

torpis skrev:

Tucsonh skrev:
Hej alla!
Vad har jag rättigheter eller vad ska man göra? Nu tredje gången är samma problem. Idag byte dem igen sensorn för andra gången på väg hem motorlampan lyser och bilen visar 22 plus grader.

Nu blir jag säkert jobbig fabror igen men.... Det är ju ganska så ostrukturerat över lag här med frågor om garantier osv utan att ens talat om vilken bil det är, hur gammal den är osv. Kanske finns det någon i din närhet som kan hjälpa dig i din kontakt med verkstaden?

Bilen är en tucson-21 bara 7 månader gammal och har gått 940 mil. 5 år garanti verkstaden är bara 500 meter från hos oss, men jobba mycket och har barn bli knepigt för mig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 januari 2022 · 17 379 Inlägg

Tja, det är nog bara att köra bort till verkstaden igen och be om en lånebil. Inte mycket mer man kan göra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tucsonh
22 januari 2022 · 37 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Tja, det är nog bara att köra bort till verkstaden igen och be om en lånebil. Inte mycket mer man kan göra.

Det gjorde jag i Torsdags och bilen min hämtade igår och den går bra nu. Byte tredje gången på utetempo sensorn men nu funkar den.

Palman Jurist
25 januari 2022 · 9 Inlägg

Tucsonh skrev:

Hybrid_ skrev:
Tja, det är nog bara att köra bort till verkstaden igen och be om en lånebil. Inte mycket mer man kan göra.

Det gjorde jag i Torsdags och bilen min hämtade igår och den går bra nu. Byte tredje gången på utetempo sensorn men nu funkar den.

En säljare har normalt rätt att reparera ett och samma fel, men om samma fel uppkommer igen efter två reparationsförsök anses köparen normalt ha väsentlig olägenhet och om det kvarstående felet är allvarligt kan köparen då kräva hävning av köpet. Är det olika fel får köparen tåla något fler avhjälpandeförsök. Står mer här: https://d-jur.se/rattsomraden/tvist/bil … ndeforsok/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang