Vibrera vid acc Chrysler-59

Raggarn84
8 maj 2022 · 387 Inlägg

Misstänker att mitt stödlager på kardan börjar ge sig, eller vad tror ni?

När man kör och gasar upp på min Chrysler New Yorker -59 så vibrerar den, men när man släpper gasen så slutar det.

Min teori är att stöd lagret på kardan vibrerar när den har tryck men när man släpper gasen så är det inte den påfrestning längre....
Vad tror ni expretter om det (jag har inte hissat upp bilen och känt än utan är bara min misstanke än)

Senast redigerat av Raggarn84 (8 maj 2022)

Xebers76
8 maj 2022 · 2 264 Inlägg

Kan vara bakaxeln som vrider sig för mycket om bussningar är trötta. Stödlager är ju som sagt också en sån grej som blir bråkig när det är slitet.

zzr94092
8 maj 2022 · 4 385 Inlägg

Bakre knuten,om det finns en sån..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 maj 2022 · 14 039 Inlägg

Mina tankar går också till stödlagret.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Raggarn84
22 januari 2023 · 387 Inlägg

Jag kollade under nu men Chryslern har bara en hel kardan. Jag vickade för hand, men kände inget. Funderar på om man kanske ska testa byta bakre knuten, då den var rostig och inte smörjbar..

Mossan1
22 januari 2023 · 2 796 Inlägg

Med vibrerande under acc på bakhjulsdriven bil är det vanligen dåliga knutkors.
Sådant man minns från den tiden när bakhjulsdrift var vanligt.
Man kände oftast det då genom att för hand vrida en obelastad kardan i transmissionsglappet.

Naturligtvis ska man också kolla motorfästen, växellådsfästen och viktigt är bakaxelns momentstag. Vrider sig hela bakaxeln lite blir det fel vinkel på knutarna mot varandra och vibrationer.

Senast redigerat av Mossan1 (22 januari 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang