Trimma Kymco super 8 2014-2017

arrelarre
17 maj 2022 · 33 Inlägg

Hej

Jag ska hjälpa min kompis att "trimma" hans moppe lite lätt. Han har en Kymco Super 8. Jag har tänkt pröva och bara dra pluggen ifall jag kan lista ut det men jag läste att man bör byta munstycke också annars kan motorn skära sig. Om nån orkar skulle jag verkligen uppskatta om jag kunde få tips på hur man gör och vad jag bör tänka på.

Mack Forum- och sitemoderator
17 maj 2022 · 26 136 Inlägg

Ofta går mopederna idag fortare än vad de egentligen får göra redan från fabrik, så
jag har svårt att se en anledning till varför vi bör hjälpa dig att få din kompis moped
att gå ännu fortare.
Till och med min mammas Kymco gick fortare än vad den fick.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
arrelarre
17 maj 2022 · 33 Inlägg

Mack skrev:
Ofta går mopederna idag fortare än vad de egentligen får göra redan från fabrik, så
jag har svårt att se en anledning till varför vi bör hjälpa dig att få din kompis moped
att gå ännu fortare.
Till och med min mammas Kymco gick fortare än vad den fick.

Min kompis moppe går i 50 men han vill få den att gå i 60 iaf. Han bad mig om hjälp eftersom jag är den enda kompisen han har som är intresserad av bilar och motorer. Jag vet att det inte är jättenödvändigt att göra något men jag vill ju bara få lite tips så jag inte pajar något.

Mack Forum- och sitemoderator
17 maj 2022 · 26 136 Inlägg

Volvolover240 skrev:

Mack skrev:
Ofta går mopederna idag fortare än vad de egentligen får göra redan från fabrik, så
jag har svårt att se en anledning till varför vi bör hjälpa dig att få din kompis moped
att gå ännu fortare.
Till och med min mammas Kymco gick fortare än vad den fick.

Min kompis moppe går i 50 men han vill få den att gå i 60 iaf. Han bad mig om hjälp eftersom jag är den enda kompisen han har som är intresserad av bilar och motorer. Jag vet att det inte är jättenödvändigt att göra något men jag vill ju bara få lite tips så jag inte pajar något.

Det är inte för att vara elak på något sätt, men om den går i 50 så är det ju tillräckligt.
Vet inte vad just din kompis Kymco klassas som, men som klass I så får den ju gå i högst 45 km/h.

Vill du dessutom inte förstöra något så tror jag fabriken sett till att den ändå går någorlunda optimalt från start.

Hade det varit min kompis hade jag sagt till honom att vänta till han har åldern inne, till att skaffa MC i stället.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 maj 2022 · 7 228 Inlägg

Är det en 2 taktare?

Senast redigerat av SportPilot (17 maj 2022)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
arrelarre
17 maj 2022 · 33 Inlägg

SportPilot skrev:
Är det en 2 taktare?

Ja den är 2 takt

SportPilot Ubåtsingenjör
17 maj 2022 · 7 228 Inlägg

Sitter det en strypning i avgassystemet så kan du plocka bort den, men förgasaren måste mycket riktigt bestyckas om... Annars skär den, samma gäller om där sitter en strypning bakom förgasaren.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
arrelarre
17 maj 2022 · 33 Inlägg

SportPilot skrev:
Sitter det en strypning i avgassystemet så kan du plocka bort den, men förgasaren måste mycket riktigt bestyckas om... Annars skär den, samma gäller om där sitter en strypning bakom förgasaren.

Ok tack för svar:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang