Köpråd Volvo v50 2.4 Automat 2006.

Addeman97
24 maj 2022 · 19 Inlägg

Hej, nu skriver jag här återigen. Har skrivit med en snubbe på en fin bil enligt bilder iaf, det jag blir osäker på är ägare. Bilen har 12 ägare vilket gör mig lite orolig. Kamremmen är bytt vid 14000 mil 2016 och den har servicebok fram till 18000 mil. Det är en spricka höger sida fönster vilket inte oroar mig så mycket (tror jag inte). Enligt han själv går den bra i motor och växellåda. Anledningen till att han säljer den är pga att han fått nytt jobb och därmed en tjänstebil.

Min fråga är väl egentligen, borde ägarhistoriken oroa mig eller är det att skita i?

https://www.blocket.se/annons/100996105

här är den för er som vill kolla upp den

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 maj 2022 · 13 669 Inlägg

skulle inte ens titta på en sån där om det vorre även om det vorre det enda alternativet till att gå till jobbet..  törstiga as det där med automat och 5:An
dessutom är ju inte direkt en ford focus  oförlåt en volvo v50 kända för att vara bra bilar..

hjulagerna är istort sätt alltid slut om dom inte är helt ny bytta..  dom rostar väldigt mycket.  inredningarna håller låg kvalite och brukar alltid ha totalt söndertrasad förarstol

polarn bygger a-traktorer på sånna där så man har ju sätt rätt mycket kan jag säga ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
24 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Growe skrev:
skulle inte ens titta på en sån där om det vorre även om det vorre det enda alternativet till att gå till jobbet..  törstiga as det där med automat och 5:An
dessutom är ju inte direkt en ford focus  oförlåt en volvo v50 kända för att vara bra bilar..

hjulagerna är istort sätt alltid slut om dom inte är helt ny bytta..  dom rostar väldigt mycket.  inredningarna håller låg kvalite och brukar alltid ha totalt söndertrasad förarstol

polarn bygger a-traktorer på sånna där så man har ju sätt rätt mycket kan jag säga ;-)

Nu var det väl iofs inte så att det var du som skulle köpa en? Det var väl trådskaparen? wink

Bilen i annonsen ser fin ut, priset är väl helt okej så om den går som den ska så är det väl bara att köpa? smile

12 ägare på 16 år (varav säkert 5-6 stycken är bilfirmor) är inget jag skulle oroa mig för bara bilen är i vettigt skick.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Addeman97
24 maj 2022 · 19 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:
skulle inte ens titta på en sån där om det vorre även om det vorre det enda alternativet till att gå till jobbet..  törstiga as det där med automat och 5:An
dessutom är ju inte direkt en ford focus  oförlåt en volvo v50 kända för att vara bra bilar..

hjulagerna är istort sätt alltid slut om dom inte är helt ny bytta..  dom rostar väldigt mycket.  inredningarna håller låg kvalite och brukar alltid ha totalt söndertrasad förarstol

polarn bygger a-traktorer på sånna där så man har ju sätt rätt mycket kan jag säga ;-)

Nu var det väl iofs inte så att det var du som skulle köpa en? Det var väl trådskaparen? wink

Bilen i annonsen ser fin ut, priset är väl helt okej så om den går som den ska så är det väl bara att köpa? smile

12 ägare på 16 år (varav säkert 5-6 stycken är bilfirmor) är inget jag skulle oroa mig för bara bilen är i vettigt skick.

Nått specifikt jag ska kolla på när jag kollar på den?
Du tycker inte spricka i högersida fönster är nån biggie?
Tack för svar! big_smile

zzr94092
24 maj 2022 · 4 378 Inlägg

Spricker alltid i vinylen, samma på v70,s60,s80

Brådhis * Voff voff *
24 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Addeman97 skrev:

Brådhis skrev:

Growe skrev:
skulle inte ens titta på en sån där om det vorre även om det vorre det enda alternativet till att gå till jobbet..  törstiga as det där med automat och 5:An
dessutom är ju inte direkt en ford focus  oförlåt en volvo v50 kända för att vara bra bilar..

hjulagerna är istort sätt alltid slut om dom inte är helt ny bytta..  dom rostar väldigt mycket.  inredningarna håller låg kvalite och brukar alltid ha totalt söndertrasad förarstol

polarn bygger a-traktorer på sånna där så man har ju sätt rätt mycket kan jag säga ;-)

Nu var det väl iofs inte så att det var du som skulle köpa en? Det var väl trådskaparen? wink

Bilen i annonsen ser fin ut, priset är väl helt okej så om den går som den ska så är det väl bara att köpa? smile

12 ägare på 16 år (varav säkert 5-6 stycken är bilfirmor) är inget jag skulle oroa mig för bara bilen är i vettigt skick.

Nått specifikt jag ska kolla på när jag kollar på den?
Du tycker inte spricka i högersida fönster är nån biggie?
Tack för svar! big_smile

AC, tändningslås och generator är i min mening dom vanligaste felen. Jag vet ingen V50 i bekantskapskretsen som haft dåliga hjullager faktiskt...

Spricka i rutan är ju inte så mycket att orda om så, går den igenom besiktningen så är det ju bara frågan hur mycket du stör dig på det. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang