(Hjälp) m52tu med ms42 i en volvo.

CamaroQvisten
11 augusti 2022 · 12 Inlägg

Jag har en lös m52tub28 med tillhörande motorkablage och ms42 dme som ska användas i en volvo 944.

Jag vill få motorn att starta och gå någorlunda innan jag slänger pengar på tex fekzen mjukvara eller eftermarknadsinsprut. Jag har utrustning och datorprogram från ms4x forumet för att kunna läsa och skriva till styrenheten. Jag har modifierat en C6 bin fil nedladdad från ms4x och har tagit bort onödiga felkoder samt programmerat bort EWS.  Rättade checksums innan flashning och ews programmeringen var gjord i bootmode.

Använder en urklippt karosshärva från en e39 med relän och säkringar för ström till dme och spolar, sätter jag ström på stift 26 i kontakt 6004 så klickar reläet och gasspjället börjar surra men får varken gnista eller bränsle, ska tillägga att inga lambdasonder är påkopplade pga kablaget till kontakt 6002 var klippt i(relästiftet är kopplat men inget mer) men tycker den borde hoppa till ändå.

Jag vet inte vad jag missar men hoppas någon här har krånglat med något liknande innan och kan hjälpa, ska iväg v32 till 33 så kommer inte kunna ta bilder men svarar. Tackar.

Chevrolet Camaro "Sport Coupe" (1986)
rawsezx
11 augusti 2022 · 116 Inlägg

Longshot, men är det inte kodad nyckel tillsammans med ringen runt tändningslåset som också måste finnas med? Du har kanske hela härvan från tändningslåset osv?

Edit: Sry såg nu att du kodat bort EWS, osäker vad den kallades på BMW.

Senast redigerat av rawsezx (11 augusti 2022)

CamaroQvisten
12 augusti 2022 · 12 Inlägg

Ajemän har bara själva motorkablaget + säkringsdosa och reläen så ingen EWS mojäng eller nyckelring.

Chevrolet Camaro "Sport Coupe" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang