Luftning bromsar mercedes w124 1991

pellenurr
30 november 2022 · 5 Inlägg

Hej var inne på besiktning och det visade sig att det var inga brommsverkan bak på bilen så nu tänkte jag ta tag i det och byta brommsklosar bak och pröva att lufta brommsarna men det kommer inte brommsolja ur nipeln bak så hur gör man för att få det att fungera? har nivåreglering abs ASR på bilen har det någon inverkan för luftningen. Kolven i bromsoket rör sig så den sitter inte fast det är en mercedes w124 1991 tacksam för svar pelle.

jaka54
30 november 2022 · 5 719 Inlägg

Rekommenderar Mekonomens "gula lock med svart slang"
Har använt den när jag luftat  bromsarna på mina bilar som har både ABS och ej ABS . Man trycksätter bromsvätskebehållaren via luftnippeln  från ett däck på bilen (eller något annat däck)! En kompressor är ett måste då man måste fylla däcket då och då.

Skitungen
30 november 2022 · 199 Inlägg

Har du kollat så att inte nippeln är igensatt av smuts?

torsen
1 december 2022 · 7 234 Inlägg

Skitungen skrev:
Har du kollat så att inte nippeln är igensatt av smuts?

Prova med att skruva ur luftningsnippeln helt och kolla om det kommer BROMSVÄTSKA .
I s f som skitungen skriver.

pellenurr
2 december 2022 · 5 Inlägg

Tack för tipsen men närmast jag tänkte att har inte nivåreglering abs ASR med det att göra pelle.

torsen
2 december 2022 · 7 234 Inlägg

Vet inte hur det är på din bil.
Men vet att en felinställd lastkännande bromskraftbegränsande ventil kan strypa bromvätskeflödet helt.
(I s m höjningen av en NIVA så upphörde bromsverkan bak - tills staget till ventilen justerats/förlängts)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang