Behöver tips om bra Gaming Headset trådlöst...

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 december 2022 · 13 732 Inlägg

behöver skaffa nytt Headset till datorn.. har ett Steelseries Artic 9.  men blir galen på det då det håller på och flippar i ochj ur och låter totalt spräckt till och från.. verkar inte gilla win11     har sedan tidigare ett par hyperx cloud 2  som jag är skapligt nöjd med men dom är trådade.  och micen är inget vidare.


någon som har några tips.. ?  tror jag måste hålla mig ifrån Steelseries... då dels jag har problem och min sambo har redan fått köpa nya artic pro lurar engång..så verkar inte som någon bra kvalite på dom tyvärr..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
MisterAxl
9 december 2022 · 103 Inlägg

Jag har tre stycken som jag har använt personligen, alla tre med positiva och negativa aspekter så man får välja vilken som passar ändamålet bäst! Det är lite svårt att hitta bra headset som är trådlös.

Corsair HS80: Bra ljud, bra mikrofon. Men du måste ladda den åtminstone en gång per dag om inte mer, beroende på hur mycket den används. Jag laddade min varje kväll så gott som.

HyperX Cloud II Wireless: Bra ljud och håller lång laddning. Men ganska usel mikrofon.

Logitech G Pro X Wireless: Okej ljud, okej mikrofon men i mitt tycke väldigt dyr och inte värt priset för kvalitén du får.

Alla tre är bekväma att ha runt huvudet men ingen av de är perfekta, som synes.
Vad gäller andra trådlösa headsets så har jag ingen erfarenhet, tyvärr.

Senast redigerat av MisterAxl (9 december 2022)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 december 2022 · 13 732 Inlägg

MisterAxl skrev:
Jag har tre stycken som jag har använt personligen, alla tre med positiva och negativa aspekter så man får välja vilken som passar ändamålet bäst! Det är lite svårt att hitta bra headset som är trådlös.

Corsair HS80: Bra ljud, bra mikrofon. Men du måste ladda den åtminstone en gång per dag om inte mer, beroende på hur mycket den används. Jag laddade min varje kväll så gott som.

HyperX Cloud II Wireless: Bra ljud och håller lång laddning. Men ganska usel mikrofon.

Logitech G Pro X Wireless: Okej ljud, okej mikrofon men i mitt tycke väldigt dyr och inte värt priset för kvalitén du får.

Alla tre är bekväma att ha runt huvudet men ingen av de är perfekta, som synes.
Vad gäller andra trådlösa headsets så har jag ingen erfarenhet, tyvärr.

den sistnämda går att köpa för 1300kr just nu...     jag var kanon nöjd med mina artic 9  men när jag uppdaterade windows så har dom varit bedrövliga bara skapat bekymmer...
sen saknar dom väldigt mycket bas... men fungerar perfekt till spel och sånt...   men det går ju inte när lurarna klipper av och på som en galning ibland och rätt vad det är fungerar dom felfritt ett tag... men idag höll jag på att kasta ut dom pga strulet...  värst är när jag spelar Rust då är det värst... på Dayz fungerar dom okej för det mesta..  är ju alltid uppkopplad på discord när jag spelar så det är ju nice att kunna reglera volymen separat på den från hörlurarna


https://www.webhallen.com/se/product/35 … J2EALw_wcB

Senast redigerat av Growe (9 december 2022)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 januari 2023 · 13 732 Inlägg

visade sig att någon drivare buggade ur och gjorde att Headsetet lät spräckt.. vete fasen vad för fel..  men gav bort min Arctis 9 till Grabben och köpte mig beg Steelseries Arctis pro    Väldigt klart ljud måste jag säga.. inte galet mycket bas men välljud är det även när man spelar musik.

så har ni problem med att efter Windows 11 uppgradering och det börjar låta spräckt försök byta drivrutiner till headsetet..    för det lät verkligen som trasiga högtalare.   har hållt på med billjud i 30år och det lät som spräckta högtalare utan tvekan.. 

men även mina Pro lät likadant när jag testade dom.  det var då jag började riva runt i drivrutinerna och det löste problemet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang