Samlingstråd: Vad är min bil värd?

DennisCA
19 augusti 2022 · 247 Inlägg

1,4L Diesel. Nej manuell

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
AB8 Mr
16 september 2022 · 35 Inlägg

Hej,
hittade en nyare bil hos en bilfirma som jag blev lite sugen på. När jag frågade om att byta in min bil så sa han att dom inte får köpa in den. Har dessa bilar så dåligt rykte fortfarande? Min Audi TFSIq -11 har gått knappt 16k mil, drar ingen olja och går som ett skott (optimerad). Tror ni att den går att sälja privat eller måste jag skänka bort bilen?
Mvh

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
spillolja
16 september 2022 · 4 025 Inlägg

AB8 skrev:
Hej,
Min Audi TFSIq -11 har gått knappt 16k mil, drar ingen olja och går som ett skott (optimerad). Tror ni att den går att sälja privat eller måste jag skänka bort bilen?
Mvh

Skänka bort den ?  ring mig så hämtar jag den på studs
skämt åsido, den går definintivt att sälja

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 september 2022 · 14 055 Inlägg

AB8 skrev:
Hej,
hittade en nyare bil hos en bilfirma som jag blev lite sugen på. När jag frågade om att byta in min bil så sa han att dom inte får köpa in den. Har dessa bilar så dåligt rykte fortfarande? Min Audi TFSIq -11 har gått knappt 16k mil, drar ingen olja och går som ett skott (optimerad). Tror ni att den går att sälja privat eller måste jag skänka bort bilen?
Mvh

Det kanske är så att bilfirman bara handlar med bilar som 5-6 år gamla och då är det nog bättre att sälja din gamla bil privat.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
AB8 Mr
16 september 2022 · 35 Inlägg

Vettemannen skrev:
Det kanske är så att bilfirman bara handlar med bilar som 5-6 år gamla och då är det nog bättre att sälja din gamla bil privat.

/Benny

Försäljaren hade ett dokument som visade att Audis 2008-2014 med 1,8 och 2,0 TFSI inte köptes in sad

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 september 2022 · 14 055 Inlägg

AB8 skrev:

Vettemannen skrev:
Det kanske är så att bilfirman bara handlar med bilar som 5-6 år gamla och då är det nog bättre att sälja din gamla bil privat.

/Benny

Försäljaren hade ett dokument som visade att Audis 2008-2014 med 1,8 och 2,0 TFSI inte köptes in sad

Det betyder väl kanske att dessa motorer i dom årgångarna inte är så bra och då vill dom inte ha in dom som begagnade.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
16 september 2022 · 5 836 Inlägg

AB8 skrev:
Tror ni att den går att sälja privat eller måste jag skänka bort bilen?

Något mitt emellan, du kommer få sälja den privat till underpris. Det är tyvärr så det är med de bilarna, men du borde ha fått köpa den till bra pris själv en gång i tiden så det jämnar väl ut sig.

Hamilton
16 september 2022 · 8 864 Inlägg

Köpte en Dodge B250 Conversion van i Maj och den funka tyvärr inte för road trips som det var tänkt så en försäljning blev det enda alternativet.
Men den ökade i värde rätt rejät under dom 3 månader jag hade den smile
3 dagar på Blocket och 25 000 mer än jag köpte den för är helt ok
https://www1.garaget.org/archive/30/29863/428959/428959-4032522-tAEcUjVXfg55Xovm.jpg

En bil är värd exakt det en en säljare och köpare kommer överens om, varken mer eller mindre ;-)

Fotograf på tierpidag.se
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 september 2022 · 14 055 Inlägg

Hamilton skrev:
Köpte en Dodge B250 Conversion van i Maj och den funka tyvärr inte för road trips som det var tänkt så en försäljning blev det enda alternativet.
Men den ökade i värde rätt rejät under dom 3 månader jag hade den smile
3 dagar på Blocket och 25 000 mer än jag köpte den för är helt ok
https://www1.garaget.org/archive/30/29863/428959/428959-4032522-tAEcUjVXfg55Xovm.jpg

En bil är värd exakt det en en säljare och köpare kommer överens om, varken mer eller mindre ;-)

Vad var det som inte fungerade förutom att den drar ju ganska mycket sås?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hamilton
17 september 2022 · 8 864 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hamilton skrev:
Köpte en Dodge B250 Conversion van i Maj och den funka tyvärr inte för road trips som det var tänkt så en försäljning blev det enda alternativet.
Men den ökade i värde rätt rejät under dom 3 månader jag hade den smile
3 dagar på Blocket och 25 000 mer än jag köpte den för är helt ok
https://www1.garaget.org/archive/30/29863/428959/428959-4032522-tAEcUjVXfg55Xovm.jpg

En bil är värd exakt det en en säljare och köpare kommer överens om, varken mer eller mindre ;-)

Vad var det som inte fungerade förutom att den drar ju ganska mycket sås?

/Benny

Soppan var inga problem det var själva boendet som blev ett problem. 5 dagar och 240mil i Norge var jäkla nice att köra men själva boendet funka inte så vi köpte en husbil i stället och det funkar klockrent om än inte samma körkänsla som i vanen.
Med husbilen är det inga problem att vara ute 3-4 veckor eller längre.

Fotograf på tierpidag.se
Eleeb90
10 oktober 2022 · 345 Inlägg

Tja! Jag har en Volvo 855 t5 tyvärr motorras på den. Den är 99.9 procent rostfri minimalt med repor bucklor. Inredningen är väl ok. Vet inte om någon skulle kunna vara intresserad av den? Vad kan värdet vara på den?
Är karossen papprena värda något?
Jag tänker den bilen kommer ju bli mer å mer ovanlig. Jag kommer dock kanske behöva den platsen den står på framöver.

torsen
11 oktober 2022 · 7 238 Inlägg

AB8 skrev:
Hej,
hittade en nyare bil hos en bilfirma som jag blev lite sugen på. När jag frågade om att byta in min bil så sa han att dom inte får köpa in den. Har dessa bilar så dåligt rykte fortfarande? Min Audi TFSIq -11 har gått knappt 16k mil, drar ingen olja och går som ett skott (optimerad). Tror ni att den går att sälja privat eller måste jag skänka bort bilen?
Mvh

Har hört muntligt från bilförsäljare att AUDI får dom inte byta in p g a de dyrbara reklamationerna vid försäljningen.
Över huvud taget är man restriktiv med att byta in VAG-bilar.

Vissa märkeshandlare befattar sig inte med bilar som är äldre än 5 år.
Dom hänvisar eller anvisar i stället till en biluppköpare.
Köpte 2006 en ny JEEP Cherokee hos VEHO BIL i Kungens kurva.
Ville byta in en drygt 5 år gammal Mazda Tribute V6 automat.
En biluppköpare köpte av JEEP-återförsäljaren Mazda-bilen på telefon.
Så det blev som ett inbyte i alla fall, fast VEHO BIL:s namn inte förekom i någon handling angående Mazdan.
Kanske en momsfråga?

Hur som helst så dök bilen upp i en annons för en bilfirma på Lidingö till nästa dubbla priset.
Försiktigt körd stod det i annonsen.
Inte ett ord om att den fått slita som dragare för bilsläp och var terrängkörd och inte helt oskadad under.
Men köparen kanske uppmärksammade och ifrågasatte de stora och grova terrängdäcken?

B t w en fantastisk bilsläpsdragare.
Samma motor som i de mindre Jaguarmodellerna.

krambriw
31 januari 2023 · 427 Inlägg

Snyft,  min fina gamla trotjänare kommer jag snart skiljas ifrån. Den var så himla bra o fin

https://www.kvd.se/auktioner/audi-a6-2- … 7hk-123118

https://www1.garaget.org/gallery/images/243/242137/242137-de1b8a72d6ea7533ddafe5d2e04dfd3a.jpg[/url]

Mack Forum- och sitemoderator
31 januari 2023 · 26 149 Inlägg

krambriw skrev:
Snyft,  min fina gamla trotjänare kommer jag snart skiljas ifrån. Den var så himla bra o fin

https://www.kvd.se/auktioner/audi-a6-2- … 7hk-164118

https://www1.garaget.org/gallery/images … 4dfd3a.jpg[/url]


Vill du veta vad den är värd eller gör du bara reklam för din annons?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
krambriw
31 januari 2023 · 427 Inlägg

Ingen reklam, det var inte min avsikt, sorry om det uppfattades så, ville väl egentligen bara dela min "lilla sorg", få lite sympati när man skiljs från en fin kärra. Så var nog tokigt att göra inlägget

Mack Forum- och sitemoderator
31 januari 2023 · 26 149 Inlägg

krambriw skrev:
Ingen reklam, det var inte min avsikt, sorry om det uppfattades så, ville väl egentligen bara dela min "lilla sorg", få lite sympati när man skiljs från en fin kärra. Så var nog tokigt att göra inlägget

Äh, ville bara kolla.
Alltid trist att behöva ta såna beslut.
Blir svårsåld, Audi och allt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
spillolja
31 januari 2023 · 4 025 Inlägg

kärran är uppe i 115tkk, inte långt i från estamerade "bilhandlarpris" 130 tkk  vid deadlinen 2 feb

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Noobnisse
31 januari 2023 · 181 Inlägg

spillolja skrev:
kärran är uppe i 115tkk, inte långt i från estamerade "bilhandlarpris" 130 tkk  vid deadlinen 2 feb

smile

Möjligt. Men vad jag kan se på blocket så är den billigaste (förutom din) ute på blocket för 145k.
Så på frågan "Vad är min bil värd?" skulle jag i ditt fall svara väldigt mycket mer än 115k.

https://www.blocket.se/annonser/stockho … e&st=s

Oreggad Ruter Knekt
20 februari 2023 · 651 Inlägg

2014 års passat kombi 4motion (standardutrustad vad jag vet), 2.0tdi som gått 18000 mil, växellåda bytt i november till en som gått 3000mil, hela kopplingsapparaten byttes till nytt då, stämpel-servad enligt intervall. Normalt slitage i övrigt, felfri kaross.

Undrar mest vad operationen med lådan kan ha för inverkan på priset? Kostar sin ljumma summa att göra det jobbet. Samt uppskattat pris i helhet. Rymlig och soppasnål euro6 är ju guld idag.

Senast redigerat av Duvetdet (20 februari 2023)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Diesel1983
22 februari 2023 · 16 Inlägg

Vad är det ungefärliga värdet på en w124 E300d? 
Den har om606 motor årsmodell1993 ca 29000 mil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang