Så länge som jag sökt en mugghållare INKLUSIVE denna listen (som jag håller i). INTE ens skroten fattade vad jag menade när jag sökte en mugghållare till ng93 med täcklisten. Men här hittade jag en privat säljare på ett SAAB köp & sälj forum som erbjöd en hel mugghållare inkl listen till ett bra pris! 200:- Ett bra fynd!
Nu ska jag bara till att montera den med, så blir det nog bra sedan!
Ett projekt som tog över två år tog kanske max 30 sekunder att byta!
När jag nu äntligen fann en vettig säljare av SAAB-delar och kom över denna mugghållare för mittkonsollen under stereoenheten så tog jag mig för att byta listen där mot mugghållaren med tillhörande hållare/list. Känns mer komplett med en mugghållare där än bara en täcklist.
Mugghållaren med list jag äntligen kom över för en 200:- vilket var väldigt bra för skicket som är som nytt.
Gjorde bästa möjliga av situationen och lackerade täcklisten när jag lackerade andra delar invändigt. Det vart bra men inte bra då jag ville ha mugghållare redan tidigare.
Alltså jag skämtar inte, det tog under 30 sekunder att byta från täcklist till mugghållaren med tillhörande list.
Så j*vla nöjd! En liten detalj som kan göra så mycket. Nu är det ju dock känt att Redbull-burkar är svajiga i mugghållarna oavsett bilmärke men vad gör man? ... Vet att det finns att 3D printa eller köpa men det får jag ta senare, nu har jag annat att fokusera på.
Det finns så mycket jag vill göra med bilen, finns även en del jag måste göra. Tänk att det som "måste" göras sällan är det roliga.
Men tanken är att jag ska jobba lite extra det här året, mycket natt så jag kan få in lite extra pengar att lägga ner på bilen för den behöver byta diverse kan jag meddela. Vill hålla den i fortsatt bra skick. Men lite kosmetiskt hade jag tänkt mig
* 18 - 19" till sommaren * Toning bak * Sänkning med sänkfjädrar för Aero. * Vindavvisare * Ice Block - bakljusen * Lackera backspegelfästena samt dörrhandtag som ärgat helst i bilens Espresso black metallic. * Ny list till bakrutan där gummit torkat ut. * SAAB orginal komfortbelysning fram och bak * Maptun ratt av någon nice modell
Annat som bör prioriteras Fönsterhiss fram och bak höger Några stag som börjat klonka.
Alltså listan på "vill ha" på bilen kan göras lång. Men ska in med den på verkstad till en början för att få det mest nödvändiga ordnat.
Leverans av en liten trevlig detalj till bilen. Ja jag vet att det inte är enligt original på min bilmodell men tror det kan bli snyggt ändå.
Det bästa var att tubro-emblemet är i metall, kunde jag aldrig tänka mig, trode det var plast som allt annat men icke. Så det vart en positiv överraskning.
Senast redigerat av CassandrasGarage (6 februari )