Marlboroman's 240 -90 GL Turbo

En 240 som är reggad med B230FK och som fått en M90.
  • 93 Följare
  • 99 814 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 maj
Marlboroman
24 mars · 8 193 Inlägg

uhlin skrev:

Putteliten skrev:
Det var ju inte riktigt min kopp te i alla fall. 🤔 Hade ju hellre sett dom i någon mörkare nyans än orginal, eller antracitgrå.

Håller helt med. Antracitgrå hade gjort ett lyft på en annars skitsnygg bil.

Antracit ser ju bara otvättat ut wink Men uppenbart har jag gjort ett mer kontroversiellt val än jag trodde. Dem som har kommenterat har varit antingen  för eller emot, men ingen har varit likgiltig än så länge lol

Hassel89 skrev:
Tycker det blev grymt bra med fälgarna.

Vilken firma har utfört lackjobbet? smile

Plåtverkstan i Sandviken (Backberg) gjorde jobbet

Volvo 240 GL "B230FK" (1990)
Lucif3r
25 mars · 1 977 Inlägg

Marlboroman skrev:
Men uppenbart har jag gjort ett mer kontroversiellt val än jag trodde. Dem som har kommenterat har varit antingen  för eller emot, men ingen har varit likgiltig än så länge lol

Fast så brukar det ju alltid vara, dom som är likgiltliga, eller inte har någon åsikt, brukar sällan skriva något smile "den tysta majoriteten" så att säga.
I slutändan är det dock din bil och dina fälgar! Är du nöjd så skit i vad jag och andra tycker big_smile Oavsett är ju det bra att vi som folk har olika åsikter, skulle ju vara bra tråkigt annars smile

Dom ser f.ö. bättre ut på bilen och med däck än dom gjorde lösa, men fortfarande inte min smak wink

Marlboroman
26 mars · 8 193 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-43de8173474117b787a14a60c25e424a.jpg
Helgens projekt har till stor del varit att knåpa ihop ett fjäderbensstag och bygga om stagen mellan fjädertorn och torpedvägg för lite bättre passform. Lite slipning och finlir kvar sen är det dags för färg.

Volvo 240 GL "B230FK" (1990)
Marlboroman
23 april · 8 193 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-82bdc3def0cae8bc0b9dfa53df5c20c6.jpg
Fixat kåpor till Eiker.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-d93d2620b76905e1ca94710c7fc0b79d.jpg
En sak som pågått under tid har varit att bygga bort original oljekylaren. Inte för att den är dålig, utan för att den tar plats som skulle kunna användas för downpipe. Tagit en stund att fixa fram delar för att göra ombyggnationen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-9f6519ff90b5baebe9c3006005a7cdff.jpg
Gjorde en egen avtappning för blocket av nåt rör från en T6'a(?) som passade och som gängades och pluggades med en bult i änden. Har dock fått fram en normal plugg i efterhand som nog kommer sättas dit senare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-136b3a4fef0afb9ab563517189a811c5.jpg
Placering av nya oljekylaren. Vid första starten så visade det sig att en AN-koppling läkte, men det berodde på att den inte var åtdragen ordentligt. Men med dit fixat så verkar det hålla tätt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-c4284d113322eb14e9216d37e36f499c.jpg
Fått på färg på stagen och monterat dem.

Lite ledighet med bra väder så är det dags att ta första åkturen för i år och tvätta av dammet efter vintern.

Volvo 240 GL "B230FK" (1990)
Marlboroman
7 maj · 8 193 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-6498f53302040c54dbd542b9b35c3063.jpg
Årets första tur avklarad utan bekymmer.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-a95339d04c41a6136dfeaccc20760994.jpg
Hade väl egentligen inte tänkt gjort så mycket åt den i år, men nu ligger det spridare och en ny bränslepump "på hyllan". Så en turbo och ett par chip så ska vi se om det inte går att få ut lite effekt också.

Volvo 240 GL "B230FK" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang