D24 går konstigt

Luckeeri
1 maj 2023 · 7 Inlägg

Hej har en d24 sug som alltid gått bra i min ägo men nu på senaste har den börjat blivit lite skum, den startar bara när man rullstartar och den ryker nästan blått ibland och den dör när den står på tomgång har ställt upp tomgången men de gav inget resultat, och den går lite halvtaskigt nån som vet va de kan va?

uhlin
1 maj 2023 · 2 831 Inlägg

Har du bytt dieselfiltret? Men skulle börja med att kolla så kamremmen inte kuggat, tråkigt om du startar och kamremmen lämnar in, då är det skrot av motorn.

Skulle även kunna va pumpremmen som kuggat, då blir insprutningstiderna tokiga.

Men kolla remmarna och dess märkning först så allt står som det ska, även om jag tror mest på tätt bränslefilter.

Senast redigerat av uhlin (1 maj 2023)

Luckeeri
28 maj 2023 · 7 Inlägg

uhlin skrev:
Har du bytt dieselfiltret? Men skulle börja med att kolla så kamremmen inte kuggat, tråkigt om du startar och kamremmen lämnar in, då är det skrot av motorn.

Skulle även kunna va pumpremmen som kuggat, då blir insprutningstiderna tokiga.

Men kolla remmarna och dess märkning först så allt står som det ska, även om jag tror mest på tätt bränslefilter.

Har kopplat förbi bränslefiltret å satt en båtpump från tanker till pumpen och remmarna är som dom ska

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 maj 2023 · 17 378 Inlägg

Är pumpen uppställd?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Luckeeri
1 juni 2023 · 7 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Är pumpen uppställd?

Yess men Inge mycke men men fick igång han idag men han blårycker väldigt mycket

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang