Her kommer en tråd etter hvert, om renovering av en svensksolgt, nå norskimportert, 1966 20M TS HT.
Bilen var tatt av skiltene i Sverige allerede i 1981. Da hadde rust allerede blitt problematisk, og bilen har i den sammenheng blitt rengjort/sandblåst under.
Deretter har man gjort forsøk på å sveise karosseri, ikke spesielt vellykket, men man har grunnet opp blankt metall under. Hjulbuene er derimot ikke ivaretatt utvendig.
Bilen er helt original, til og med har den nummerlik motor, og så komplett at jeg pr tid kun ser at alu-listene til dørstokkene mangler.
Teknisk er det som man må forvente på en bil som har stått lagret i 40 år+. Alt må gåes over og renoveres.
Karosseriet trenger mye jobb, men det er mest rent platearbeid, lite på bærende konstruksjon.
Mye av karosseriarbeidet er å ta opp/bort det som allerede er forsøkt reparert, og gjøre det skikkelig. Kommer til å kreve sin mann av en ufaglært som meg, men tar utfordringen.
Motoren går ikke rundt, men det er sagt at den gikk normalt da den ble parkert, så det er i utgangspunktet et håp om å klare å renovere den.
Fikk med en ekstra motor av gammeltypen, og har en til som er havarert. Til sammen skal det vel gå å få til en som sviver.
Senast redigerat av FredGaute (19 februari )