Hej,
Mitt första inlägg här någonsin trots att jag surfat på forumet i mååånga år.
Igår var det första gången jag använde OKQ8s GDS för att kunna lyfta bilen och utföra ett oljebyte. Tidigare gånger har jag stått på tomten men med förändrad boendesituation så har jag inte längre möjligheten till det.
Hör och häpna och uppmärksamma mitt gnäll!
Startavgiften för att nyttja liftplats är 221 kronor, 200 kronor för medlemmar (några kronor hit eller dit), och därefter 2,99 kr i minuten. När jag såg startavgiften så fick jag bannemig en smärre chock, på kortterminalen framför liftplatsen står det 50 kronor vilket jag påtalade och fick ett diffust svar tillbaka. Ja ja, ingen anledning att skälla på personalen, inte deras beslut.
Enligt kvinnan i kassan var startavgiften 60 kronor förra veckan, men denna vecka ökade man priset med x3,68.
För en startavgift på 221 kronor och därefter 2.99 kr/min får man alltså en lift som lyfter en aning snett, ett betonggolv med ett oljelager som förstör skor och bilmattor, samt ett dyrt GDS-oljebyte.
Helt plötsligt har det blivit ruskigt dyrt att pilla själv - Att utföra felsökningar, allmänna inspektioner med mera är numera svårmotiverade med hänsyn till kostnaden och vad man får för det.
Finns det alternativ till OKQ8 i Stockholms området för en person som då och då vill utföra diverse simpla arbeten själv?