1909
Sök

Ac kompressor polo 2014 1.4 tsi

33 Inlägg
10 november
Trådstartare
#1
Hallå forumet

Måste man bort med hela kylar paketet för att byta  ac kompressor eller finns det nått knep att dimpa den rätt ner ?
Måste man vakuumsuga kylsystemet med spec apparat  ? Fick höra det vid påfyllning av kylarvätska.  Alltså inte det gamla hederliga sättet med dra på värmen i bort och massera lite slangar .

Måste byta kondensor och ac kompressor . Hål i kondensor och lager ljud i kompressorn

Forummoderator
18 013 Inlägg
10 november
#2
Vissa bilar fixar fyllning av kylarvätska utan vacuumsugning. Skulle gissa på att din klarar detta. Gissa alltså... Exakt: Full värme, ut och köra, ställa sig i uppförsbacke, massera slangar. Fylla på efter hand.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

33 Inlägg
10 november
Trådstartare
#3
Tackar för svaret smile.

33 Inlägg
10 november
Trådstartare
#4
Sen en kanske dum fråga . Sitter det oljekylare i fronten på polo 5  som också måste väck isf ?

Forummoderator
18 013 Inlägg
10 november
#5
På automatbilar gör det nog det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

33 Inlägg
10 november
Trådstartare
#6
Är Manuell. En mek som man ringde . När man sa att man  tänkte göra det själv (han känner närstående till mig ) drf man ringde han .  Så blev hans svar vet du hur du luftar med vacuum och hur gör du med oljekylaren ? Och la kostnadsförslag 17 k .

Så då lär det gå mer smärtfritt än man trodde innan då . Nya kompressorer är ju för fyllda oftast med olja .  Och endel smackar bara på dem . Endel tömmer ur och har häften i för finns oftast kvar i systemet och en del säger att det där ordnar dem när de provtrycker  och drar i kylmediet.  Vad säger ni  är det rätta tillväga gång sättet?

Forummoderator
18 013 Inlägg
10 november
#7
17k för kondensor och kompressor låter helt ok. Därefter ska systemet provtryckas och vacuumsugas för att sedan fyllas. Inget hemmamek.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

33 Inlägg
10 november
Trådstartare
#8
Om jag gör det själv lämnar jag ju bort för provtryckning  och fyllningsbiten

Forummoderator
18 013 Inlägg
10 november
#9
Tja, då kan jag nog inte tillföra mer här. Någon annan som har åsikter?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
10 november
#10
Hybrid_ skrev:
17k för kondensor och kompressor låter helt ok. Därefter ska systemet provtryckas och vacuumsugas för att sedan fyllas. Inget hemmamek.

ja tanke på att delarna är cirka 3k  har hela bibban ligger till min polo diesel..

visst man får riva lite det får man men kylaren ska inte behövas ta ur..  vill minnas att det är ganska bra plats undertill sist jag låg under min bil   det är om det skiljer väldigt mycket mellan diesel och bensinare men 1.4tsi det är utan turbo va? 80hk  den borde det vara ganska bra med plats på

Kör fort så hinner inget hända...


Sök