2404
Sök

Honda Accord 2009 --> Honda Civic Type R 2016

11 Inlägg
11 maj
Trådstartare
Hej! Skulle behöva lite tips och åsikter kring detta. Gärna från dem som har/haft erfarenhet av dessa bilar. Jag är kluven. Jag har en riktigt fin Honda Accord 2009 2.0 med bara 13000 mil och i väldigt fint skick både in och utvändigt, köpt nya sommardäck, ganska nya bromsar runt om, nyservad och besiktad. Allt fungerar super! Fick till och med beröm på besiktningen. Dock är jag väldigt sugen på en Civic Type R FK2 alltså från 2016. Det känns synd att sälja den fina Accorden som jag lagt en del pengar på, haft i ca 10 månader och säkert kommer gå fint i massa år till! Billigare att underhålla och äga...men samtidigt som det var längesen man hade bil med lite mer pulver. Vardagskörningen kommer nog vara betydligt roligare. Min Accord är med 2.0 motor och när man är fler i bilen så känner man ju ändå att den inte är så snabb. Långsam i acceleration. I övrigt är den väldigt bra men önskar den hade kraftfullare motor och jag tror Civicen kommer få mig att le varje dag. Civicen verkar också ha rätt bra med lastutrymme och helt ok utrymme i kupen om man skulle vara några fler i bilen. Som sagt väldigt kluven och vet inte vad jag ska göra. Kan nån hjälpa med tankar och funderingar smile
Senast redigerat av Dorian1 (11 maj )

3 025 Inlägg
11 maj
Bjuder på ett papparåd;

Livet är för kort för att köra tråkiga bilar. smile

11 Inlägg
11 maj
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Bjuder på ett papparåd;

Livet är för kort för att köra tråkiga bilar. smile

Haha kan hålla med dig där! Är också i lite högre ålder och pappa...du kanske har rätt tongue Även om det känns jäkligt surt och redan sälja det jag har...man vet ju vad man har och det är bra...så säger ju hjärtat att man vill köra nåt kul!

11 Inlägg
12 maj
Trådstartare
Ingen annan med någon åsikt/input?

11 Inlägg
15 maj
Trådstartare
Nu går tankarna på en FK8 istället...helt otrolig bil...stark vill ha känsla..men annan prisklass...what to do?

Sök