3408
Sök

Ny tjänst för att hitta besiktningstid (billigast / första tillgängliga tiden / närmaste stationen / bästa googlebetyget)

12 Inlägg
Igår 21:18
Trådstartare
Vettemannen skrev:
hfrid skrev:
Vettemannen skrev:
Det är inte det att man inte vill tillåta inställningen i webläsaren. För när programmet visar stationer som är 40-50 mil bort så måste det ju vara nåt fel eller hur.

/Benny

Du har helt rätt Benny, så ska det naturligtvis inte fungera! Programmet försöker hitta position genom att använda webbläsarens geolocation. Jag har istället lagt till en alternativ lösning som utgår från regnumret. Om du provar igen borde du få bättre resultat!

Jag får bara upp stationer i Stockholm som ligger 1-3 km bort och jag bor ju i Eskilstuna som ligger 120 km bort.

/Benny

Vad märkligt.. vet du hur man får fram konsollen i Chrome? Tryckt ctrl + shift + j så får du upp fönstret som du kan välja "console" i. Vore intressant att se vad det står där. Det bör stå något liknande det i den här bilden:

https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203465/203465-27f461e19c9ba44497f54d08648a7f41.jpg
Senast redigerat av hfrid (Igår 21:19)

* Voff voff *
10 974 Inlägg
för 10 timmar sedan
Testade och för mig fungerade det alldeles utmärkt.

Avstånden stämmer inte riktigt, men närmast blev närmast oavsett så i sak är det korrekt. Stod dock att jag hade 1,8 km till en station som ligger iaf 12-13 km härifrån och sedan fanns det felet med på alla andra. Misstänker att den räknar på postort (stort område utan på landet) på fordonet och då stämmer det faktiskt.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

12 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Testade och för mig fungerade det alldeles utmärkt.

Avstånden stämmer inte riktigt, men närmast blev närmast oavsett så i sak är det korrekt. Stod dock att jag hade 1,8 km till en station som ligger iaf 12-13 km härifrån och sedan fanns det felet med på alla andra. Misstänker att den räknar på postort (stort område utan på landet) på fordonet och då stämmer det faktiskt.

Kul! Precis, om den inte kan använda geolocation i webbläsaren så kollar den orten kopplad till regnumret så det blir ju rätt grov uppskattning. Bäst precision får man på mobilen med geolocation påslagen.
Senast redigerat av hfrid (för 6 timmar sedan)

Sök