2681
Sök

Råd! Felkodsläsare

14 Inlägg
Igår 20:30
Trådstartare
Har märkt att min felkodsläsare iCarsoft CR Pro Bildiagnostik. Inte klarar av att hitta alla felkoder.
*varnar för slitna bromsklossar. Men får ingen fel kod på detta.
* klimatpanelen blinkar och slås av. Får ingen felkod

Detta är en Volkswagen Sharan

Även märkt att den inte får upp alla felkoder på min Volvo v70n 08

Finns det någon annan bättre felkodsläsare som inte kostar skjortan och kan läsa av felkoderna på klimatpanelen?

679 Inlägg
för 23 timmar sedan
iCarsoft är väl det bästa som finns? Om du nu inte ska börja köpa in proffs-proffsverktyg. Har du dubbelkollat att du har alla drivrutiner/protokoll som krävs för just din modell i enheten?

Professionell hatare

3 064 Inlägg
för 23 timmar sedan
Har du en VAG-produkt, dvs VW m.fl. så använder man ObdEleven.

Vill du ha något som tar allt så kör man Topdon, Autel, eller Launch inom 3000-6000kr.
iCarsoft har gjort allt annat än imponerat mig.
Senast redigerat av Jesper328 (för 23 timmar sedan)

321 Inlägg
för 23 timmar sedan
Kan verkligen inte göra allt, men är riktigt nöjd med denna för pengarna iaf till europeiska bilar efter 2003 och amerikanare från 1998- (det enda den gått bet på är Volvo äldre än 2003). Kan tom göra mer än det som står, tex broms- och ABS-service med luftning mm. På Audi A6 2000 kunde den tom komma åt AC, stereo mm.

https://www.wish.com/product/5ddcfcb1e5 … wkZ8OqAM3w
Senast redigerat av JN1975 (för 23 timmar sedan)

14 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Blanke skrev:
iCarsoft är väl det bästa som finns? Om du nu inte ska börja köpa in proffs-proffsverktyg. Har du dubbelkollat att du har alla drivrutiner/protokoll som krävs för just din modell i enheten?

Hur kollar man det?

14 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Jesper328 skrev:

Vill du ha något som tar allt så kör man Topdon, Autel, eller Launch inom 3000-6000kr.

Obdeleven betalar man en licens?

14 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
JN1975 skrev:
Kan verkligen inte göra allt, men är riktigt nöjd med denna för pengarna iaf till europeiska bilar efter 2003 och amerikanare från 1998- (det enda den gått bet på är Volvo äldre än 2003). Kan tom göra mer än det som står, tex broms- och ABS-service med luftning mm. På Audi A6 2000 kunde den tom komma åt AC, stereo mm.

https://www.wish.com/product/5ddcfcb1e5 … wkZ8OqAM3w

Kommer den åt klimatpanelen, så man kan se vad det är för fel?

3 064 Inlägg
för 3 timmar sedan
anlibepp skrev:
Jesper328 skrev:

Obdeleven betalar man en licens?

Nej.
Man kan köpa krediter för att snabbt kunna utföra div kodningar.
Går att göra själv också förutsatt att man är insatt och vet vad man håller på med.

Sök