för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tjenare, jag har en volvo v70n automat d5 från 03 som beter sig väldigt knäppt, det började med att den dog när jag kom hem efter jag hade köpt den, påväg hem så betedde den sig även konstigt i växellådan och kunde börja frivarva när man bara accelererade vanligt i hastigheter över 50 så vela den inte accelerera utan varvade bara och typ växlade ner. när jag kommer hem till stan så dog den bara tvärt, jag startade bilen igen men fick nöta någon sekund, ända sen dess så har de bara blivit värre.
Bilen tar extremt länge att starta man kan få nöta upp mot en minut, när man väl kör så går den rätt bra men kan dö mitt i allt, när man då startar igen så fungerar inte gaspedalen i vissa fall och man måste starta om igen för att den ska börja reagera, tar fortfarande upp mot en halv till en minut för den att starta fast den är varm. Gav först felkoder som gick att ta bort som var en massa om bränslesystem, men det permanenta koder som ligger kvar är (0100) kommunikationsfel med komponenten motorstyrdon och (e003) styrdon kofigurations fel, Det jag provat att göra är ta lös cem boxen och ta ut alla relän och rengjort och satt tillbaks, samt tagit ut styrdonen som sitter fram i motorrummet och remgjort i kontakten där men det hjälpte inte, har någon nån aning om vad detta kan bero på och hur jag går till väga? Tack på förhand!