4072
Sök

Bak-kolven går ej att få in

18 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Byter belägg bak på min vw polo 2010 1,4. Jag använder ett verktyg som ger tryck och rotation så att kolven kan tryckas tillbaka. Problemet är att det inte går att snurra den, det står helt fast! Vet inte vad jag ska göra då jag har bokat tid på verkstaden imorgon för kamremsbyte och kan ju inte köra om inte kolven trycks tillbaka
Senast redigerat av Reon (för 2 timmar sedan)

Fri fart för ett fritt folk!
14 880 Inlägg
för 1 timme sedan
sätt dit gamla belägget..  börja med att kolla att armen till handbromsen gått tillbaka..  på min 6r pajade båda min ok för 4år sen.. och jag har hållt liv i dom så nu beställde jag hem skivor belägg och ok för runt 1900kr

om du inte förstår vilken arm kan jag ta ett kort på ett av mina nya ok har det står i en kartong brevid mig smile

Kör fort så hinner inget hända...

18 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Growe skrev:
sätt dit gamla belägget..  börja med att kolla att armen till handbromsen gått tillbaka..  på min 6r pajade båda min ok för 4år sen.. och jag har hållt liv i dom så nu beställde jag hem skivor belägg och ok för runt 1900kr

om du inte förstår vilken arm kan jag ta ett kort på ett av mina nya ok har det står i en kartong brevid mig smile

Jag tror den gått hela vägen tillbaka till stoppet. Ska man kunna röra den fram och tillbaka för att säkerställa att den inte kärvat?

Fri fart för ett fritt folk!
14 880 Inlägg
för 1 timme sedan
Reon skrev:
Growe skrev:

Jag tror den gått hela vägen tillbaka till stoppet. Ska man kunna röra den fram och tillbaka för att säkerställa att den inte kärvat?

nej bara den går helt i mot stoppet..  sista gången jag var på mina ok så satt det fast som FAN på ena sidan   alltså satt rejält så jag vred sönder mitt verktyg  lyckades laga det tillslut och fick tillbaka det men det var TRÖGT  så derför beställde jag 2st nya ok..  jag hade redan kört med externa fjädrar för armen skulle gå tillbaka ordenkligt..  så det var ju kört för flera år sen.. smile  men går inte armen tillbaka så åker inte kolven ut som den ska så man får sämre och sämre broms och jag kan ju gissa på att den inte heller går att trycka in då.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök