Superiora skrev:
I och med att allt fler kundservicar och kontaktvägar försvinner så väljar jag i första hand lokala handlare som man rent fysiskt kan besöka.
Samma här, men tyvärr har den enda konkurrenten till Mekonomen och Autoexperten upphört på min ort, och Biltema är för långt borta = 4 mil till närmaste.
JULA håller på och bygger ett varuhus på min ort, ska enl uppgift öppna 2026 - ser jag fram emot.
Men många saker kan man handla hos LIDL - om man passar på.
Motorolja, Migsvets, Plasmaskärare, Multimeter, El-/Abikotångsats, Batteriladdare, Hjälpstartare, Startkablar, Mobiltelefonhållare, Grenuttag t ciggtänduttag, Borrmaskiner, Skruvdragare, Vinkelslipar, Hylsnyckelsatser, Blocknycklar, Spärrblocknyclar, DREML-kopior, Skruvmejslar, Borrar, Bits, Sliprondeller, Smältlimpistol, Lödstation m m - ja listan kan göras lång - dock inte som t ex Biltema:s.
Enda produkter jag fått reklamera - och fått pengarna tillbaka på - är Plasmaskäraren och roterande stålborstar för borrmaskin.
Plasmaskäraren brände ihop p g a a den krävde 16A 1-fas - vilket jag i o f s har - men det inte står något om i manualen = den brände ihop med 10 A1-fas.
Lämnade in en tätskriven A4-sida med råd till LIDL, men har inte ens hört att de mottagit skrivelsen.
De roterande stålborstarna - 3 olika - var så obalanserade att de i praktiken inte var användbara.
Min uppfattning är att LIDL:s bilrelaterade saker är mycket mer prisvärda än konkurenternas saker = lägre pris, bättre prestanda och kvalitet - i de flesta fall.