4220
Sök

Skruvat.se gått åt helvete?

8 Inlägg
för 10 timmar sedan
I och med att allt fler kundservicar och kontaktvägar försvinner så väljar jag i första hand lokala handlare som man rent fysiskt kan besöka.

1 292 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Superiora skrev:
I och med att allt fler kundservicar och kontaktvägar försvinner så väljar jag i första hand lokala handlare som man rent fysiskt kan besöka.

Kan rekommendera Thansen och Motonet, klart vettigare priser än mekonomen/autoexperten. Var riktigt imponerad över motonet när jag var i Finland för 5 år sen. Dom har börjat spridas i Sverige men har inte så många butiker än.

7 531 Inlägg
för 10 timmar sedan
haha fick mail idag, din order är försenad, SUPRICE

7 810 Inlägg
för 8 timmar sedan
Superiora skrev:

Samma här, men tyvärr har den enda konkurrenten till Mekonomen och Autoexperten upphört på min ort, och Biltema är för långt borta = 4 mil till närmaste.
JULA håller på och bygger ett varuhus på min ort, ska enl uppgift öppna 2026 - ser jag fram emot.

Men många saker kan man handla hos LIDL - om man passar på.

Motorolja, Migsvets, Plasmaskärare, Multimeter, El-/Abikotångsats, Batteriladdare, Hjälpstartare, Startkablar, Mobiltelefonhållare, Grenuttag t ciggtänduttag, Borrmaskiner, Skruvdragare, Vinkelslipar, Hylsnyckelsatser, Blocknycklar, Spärrblocknyclar, DREML-kopior, Skruvmejslar, Borrar, Bits, Sliprondeller, Smältlimpistol, Lödstation m m - ja listan kan göras lång - dock inte som t ex Biltema:s.

Enda produkter jag fått reklamera - och fått pengarna tillbaka på - är Plasmaskäraren och roterande stålborstar för borrmaskin.
Plasmaskäraren brände ihop p g a a den krävde 16A 1-fas - vilket jag i o f s har - men det inte står något om i manualen = den brände ihop med 10 A1-fas.
Lämnade in en tätskriven A4-sida med råd till LIDL, men har inte ens hört att de mottagit skrivelsen.
De roterande stålborstarna - 3 olika - var så obalanserade att de i praktiken inte var användbara. 

Min uppfattning är att LIDL:s bilrelaterade saker är mycket mer prisvärda än konkurenternas saker = lägre pris, bättre prestanda och kvalitet - i de flesta fall.

928 Inlägg
för 55 minuter sedan
Vita_Vargen skrev:
Superiora skrev:

Kan rekommendera Thansen och Motonet, klart vettigare priser än mekonomen/autoexperten. Var riktigt imponerad över motonet när jag var i Finland för 5 år sen. Dom har börjat spridas i Sverige men har inte så många butiker än.

Skulle köpa nytt batteri till min bil, samma batteri(Exide) som jag köpte på Motonet för 1399:- kostade 2100:- på Mekonomen, en kompis bytte batteri i hans Mazda diesel, han köpte ett stort 90Ah EFB-batteri på Thansen's rea för 1399:-(ord.pris 1699:-) och samma batteri kostade 3600:- på Mekonomen. Jag kan varmt rekommendera Motonet i Sverige, har öppnat en butik i närheten för ett par månader sedan och dom har ALLT mer eller mindre! Thansen har en hel del intressant men inte lika mycket på hyllan verkar det som, men ändå prisvärt i många fall.
Jag tror Mekonomen speciellt, men även Autoexperten, kommer få ett helvete att konkurrera när dom tar dessa vansinniga överpriser. I detta fall är konkurrensen riktigt bra för oss konsumenter i alla fall!

Que Sera, Sera

Fri fart för ett fritt folk!
14 940 Inlägg
för 35 minuter sedan
MrHyde skrev:
Vita_Vargen skrev:
Superiora skrev:

Skulle köpa nytt batteri till min bil, samma batteri(Exide) som jag köpte på Motonet för 1399:- kostade 2100:- på Mekonomen, en kompis bytte batteri i hans Mazda diesel, han köpte ett stort 90Ah EFB-batteri på Thansen's rea för 1399:-(ord.pris 1699:-) och samma batteri kostade 3600:- på Mekonomen. Jag kan varmt rekommendera Motonet i Sverige, har öppnat en butik i närheten för ett par månader sedan och dom har ALLT mer eller mindre! Thansen har en hel del intressant men inte lika mycket på hyllan verkar det som, men ändå prisvärt i många fall.
Jag tror Mekonomen speciellt, men även Autoexperten, kommer få ett helvete att konkurrera när dom tar dessa vansinniga överpriser. I detta fall är konkurrensen riktigt bra för oss konsumenter i alla fall!

har köpt en del både från tahnsen och motonet.     fördelen är att man kan välja lite   dom har en hel del oem delar på motonet men även sämsta skräpet.. man får välja efter plånbok..  på Thansen har jag köpt lite små skit grejer till min audi a2  skapligt bra pris och visst har jag fått beställa grejer men det går relativt snabbt och priset är helt okej.. kan beställa billigare om jag letar i tyskland men frakten gör att små skit grejer blir dyrare.  jag skulle ha några luftnipplar och en bromslang fram   och helt klart förmånligt pris och höll okej kvalite måste jag säga.. delarna passade som dom skulle och inga konstigheter.

på motornet har jag mest köpt oljefilter olja och dom var dom enda som hade en laddregulator med kol till min a2 på hyllan så det vart ett givet köp och 1/3dela av priset mot att köpa på mekonomen och deras skräpserie "premium"
det passade och fungerande som det skulle även om det var ett budget märke jag fick  dom kunde ta hem oem oxå om man ville smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök