MalinochJoel skrev:
Mossan1 skrev:
MalinochJoel skrev:
Vad tänker du om att vi har en verkstad som uppenbarligen gör sånt här? Betyder det automatiskt då att de är skojare? Det verkar vara en väldigt omtyckt verkstad.
Jag, tänker att verkstaden (med bra rykte) gör en så bra kabelskarv som man fysiskt kan göra och att sannolikheten att krockgardinen inte löser ut eller löser ut när den inte ska, är liten.
Men inte 0.Viktigast av allt (!!!) är att ingen som inte vet ett enda skvatt om dessa systemen, glad i hågen gör kabelskarvar med skräpskarvar som knappt duger till dåliga extraljusinkopplingar.
Kan både lösa ut den under arbetet, lösa ut den av statisk el under dammsugning eller gropig väg, och naturligtvis hindra funktionen när den behövs.
En BRA verkstad BORDE veta vad dom gör.
Finns dåliga verkstäder? Ja.
Jag tycker ni vet nog nu för vuxna beslut.
Tack för kloka ord! En fråga till bara, om du har lust. Om du var tvungen att välja mellan att skarva (lagligt men riskabelt) eller att koppla bort airbagen och sätta ett motstånd istället (olagligt, utan airbag, men utan risk att den detonerar vid fel tillfälle?), vilket väljer du?
Inget av dom.faktiskt. Jag hade bytt kabeln i sin helhet.
Men en VÄL SKARVAD är nog bättre än ingen alls.
Och visst finns det risker i detta
Men man väljer lite hur man ser på dom.
Vissa sätter bakvänd barnstol fram med avstängd passagerarairbag utan att tänka två gånger.
Som att lägga en handgranat under barnsängen med orden "sprinten är ju i".
Visst, den smäller nog inte, men...
Det handlar nu om en sidogardin som i regel inte stängs av eller tas bort för barnstolar. Passagerarairbagen gör frigolit och plastkonfetti av en bakvänd barnstol.
Andra sätter sitt barn i en sketen plastsits bak på en cykel OCH CYKLAR I TRAFIK!
Inte sällan hejvilt mellan bilar på bästa cykelterrorist-vis.
Andra propagerar för bästa bromsarna, säkraste bilen osv, men ser hastighetsbegränsningar som rekommendationer....
Osv osv