xXSammy skrev:
Har du kollat hur mycket bilen får dra? Minns jag rätt så fick första generationen dra max 150 kg och generationen efter är bara en face-lift
Jobbat mer med gen1 än gen2 innan jag slutade med märket, men upplevde att gen2 kom mer bärgad än gen1. Nu var det ett par år sen så behöver inte vara så, däremot tycker jag det är mycket bil för pengarna men det blir väldigt bullriga efter 70, väldigt.
Var noga med att borsta bort all snö och is på vintertid så torkarna inte fastnar, annars kommer länkaget innanför böjas och lossna, garanterat.
7 års garantin är väldigt begränsad, det mesta utgår efter 3 år. Var väl elmotorn och batteriet som det är 7 år på.
Kvalitén på Kinabilar är oftast bättre än förväntat men det delar på en akilleshäl och det är leveranstiden.. kanske hunnit bygga upp ett lager i Sverige nu men för ett par år sen var det inte ovanligt med restnoterat I drygt 1 månad
Återigen var det några år sen jag jobbade med märket, men det jag minns så rekommenderar jag hellre en ZS än en Leaf (begränsad snabbladdning, ej kylt batteri som överhettas vid snabbladdning) eller Zoe (elmotor problem, "bytesintervall" vid 10.000 mil, dock fick de förlängt garanti som goodwill)