Solfilm, tips och trix

Lunkan89 Lunkan (wescrape)
5 oktober 2007 · 207 Inlägg

Tjaa, undrar om det är någon som kan ge mig några tips på hur man kan sätta in solfil lättast, snyggast, billigast?

/Andreas

Stance is romance
Opel Diplomat V8 A-Cupé "Nr. 221 av 347 byggda" (1967)
BMW 328 E36 Touring "Vanessa" (1998)
Opel Manta GSI "Angelina" (1985)
Heist
6 oktober 2007 · 11 Inlägg

bra gjort och billigast, lämna in!

kasst gjort och ännu billigare, gör det själv

Slumpen existerar inte
Garic
6 oktober 2007 · 539 Inlägg

Lunkan89 skrev:
Tjaa, undrar om det är någon som kan ge mig några tips på hur man kan sätta in solfil lättast, snyggast, billigast?

/Andreas

Andreas... det finns 100-tals trådar angående solfilm och flera FAQ... snälla, försök använda sök funktionen smile

Granathe
6 oktober 2007 · 136 Inlägg

jag lämmnade in min igår på firma hos en kille som gjort detta i 7 år och kan det som i hand i hanske. och efter att han slitit som ett djur förmodligen i 4timmar så kommer jag ALDRIG ens försöka mig på det att göra det själv! och om du ska göra det själv köp åtminstonde filmen från riktig glasfirma (brukar kosta 300kr/m) kännde skillnaden på micros film och deras film igår vilken skillnad! och kollade även på biltemas idag och då skulle jag mer kunna utrycka mig som vilket skämt.. även polaren som har gjort det själv både en två och tre gånger utryckte sig att det här gör jag inte själv igen!

visst kostar lite mer! men *** så nöjd jag är nu med min ny tonade passat smile

Senast redigerat av Granathe (6 oktober 2007)

VW Passat 1.8T. 97-
Lunkan89 Lunkan (wescrape)
6 oktober 2007 · 207 Inlägg

Garic skrev:

Lunkan89 skrev:
Tjaa, undrar om det är någon som kan ge mig några tips på hur man kan sätta in solfil lättast, snyggast, billigast?

/Andreas

Andreas... det finns 100-tals trådar angående solfilm och flera FAQ... snälla, försök använda sök funktionen smile

Jag ber om ursäkt (A)

Stance is romance
BMW 328 E36 Touring "Vanessa" (1998)
Opel Diplomat V8 A-Cupé "Nr. 221 av 347 byggda" (1967)
Opel Manta GSI "Angelina" (1985)
Akka
6 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

lämna in de är mitt tips om du vill ha det snyggt, kostade ca 2500 kr för min bil å den va DYR för att vara en liten bil att tona! pga att den är kronlig att montera på!

Mortalis VW-nörd?
6 oktober 2007 · 4 332 Inlägg

zzzzz

Volvotjej84 helt galen
7 oktober 2007 · 388 Inlägg

Mortalis skrev:
zzzzz

Vilket otroligt moget och givande inlägg i diskussionen...

Om man har en lättonad bil, dvs raka rutor, inte böjda så kan man få det hyggligt själv om man har gjort det ett par ggr och har gott om tid och tålamod. Jag kommer låta en kompis göra det, vaxar hans bil i utbyte, är för snål för att lämna in.

Varför åka fort när man kan åka brett?
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 oktober 2007 · 1 290 Inlägg

Solarplexus

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Xtravagant 1337
7 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

Solarplexus är ju så sorgligt om man vill att det ska se ordentligt ut.
En brun plastskiva som är lika mörk utifrån som innifrån. kom igen!

Ett alternativ till att lämna in bilen är en färdigskuren film som är färdig välvd också..
bara att smaska på och passar till 100%. inga fler bulor och delningar...

Exempel:
webshop.xtravagant.nu

Mvh Nicklas

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
H.T
7 oktober 2007 · 197 Inlägg

Biltema 39 kr

Mazda Mx-5 (2006)
Xtravagant 1337
7 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

Biltema film är svår att montera så det blir bra och om man nu skulle lyckas så det blir lite bättre än skit så håller filmen i ett halvår sen har solen gjort den totalt genomskinlig...
Inget att montera på en bil om man vill ha snyggt utseende...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
H.T
7 oktober 2007 · 197 Inlägg

De finns för 39 kr utan lim som e lätt o montera. De blir lite bubbligt men billigt.

Mazda Mx-5 (2006)
LillNaisarn
7 oktober 2007 ·

Nille_del_Mar skrev:
Biltema film är svår att montera så det blir bra och om man nu skulle lyckas så det blir lite bättre än skit så håller filmen i ett halvår sen har solen gjort den totalt genomskinlig...
Inget att montera på en bil om man vill ha snyggt utseende...

Att montera biltema solfilm är inga som helst problem, dock så bleks den fort så det heter duga...

bättre att lämmna in bilen för annars måste man iaf varje år byta solfilm pga att det annars bleks.

H.T skrev:
De finns för 39 kr utan lim som e lätt o montera. De blir lite bubbligt men billigt.

Hur gör du då du monterar? har prövat för skojjs skull och la solfilm över HELA bakrutan i ett svep utan att måsta skarva, utan en enda bubbla...

Annars då jag lägger bakruta brukar jag skarva i 3 bitar vanligtvis,
enklare film att montera finns nog inte smile

Senast redigerat av LillNaisarn (7 oktober 2007)

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 oktober 2007 · 1 290 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
Solarplexus är ju så sorgligt om man vill att det ska se ordentligt ut.
En brun plastskiva som är lika mörk utifrån som innifrån. kom igen!

Ett alternativ till att lämna in bilen är en färdigskuren film som är färdig välvd också..
bara att smaska på och passar till 100%. inga fler bulor och delningar...

Exempel:
webshop.xtravagant.nu

Mvh Nicklas

En brun skiva???? Den är svart utifrån och innifrån är de gulaktigt! Du verkar ju inte ha testat Solarplexus själv eftersom du inte ens vet vad de är för färger, så snacka inte skit!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
CrazY_SweD
7 oktober 2007 · 155 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
Solarplexus är ju så sorgligt om man vill att det ska se ordentligt ut.
En brun plastskiva som är lika mörk utifrån som innifrån. kom igen!

Ett alternativ till att lämna in bilen är en färdigskuren film som är färdig välvd också..
bara att smaska på och passar till 100%. inga fler bulor och delningar...

Exempel:
webshop.xtravagant.nu

Mvh Nicklas

Kollade lite på hemsidan.. verkade schysst dom hade till och med till min bil:D men frågan är har du provat där ifrån själv? Hur blev resultatet?

ps. inget svårt att sätta biltema filmen som någon sa... fick dit den utan bubblor men.. ett problem den lossnar för mig..:S någon som vet varför?

chrille_ Servicerådgivare
7 oktober 2007 · 715 Inlägg

CrazY_SweD skrev:

Nille_del_Mar skrev:
Solarplexus är ju så sorgligt om man vill att det ska se ordentligt ut.
En brun plastskiva som är lika mörk utifrån som innifrån. kom igen!

Ett alternativ till att lämna in bilen är en färdigskuren film som är färdig välvd också..
bara att smaska på och passar till 100%. inga fler bulor och delningar...

Exempel:
webshop.xtravagant.nu

Mvh Nicklas

Kollade lite på hemsidan.. verkade schysst dom hade till och med till min bil:D men frågan är har du provat där ifrån själv? Hur blev resultatet?

ps. inget svårt att sätta biltema filmen som någon sa... fick dit den utan bubblor men.. ett problem den lossnar för mig..:S någon som vet varför?

jag hade solarplexus på min saab 9-5 tyckte de va helt okey  för pengarna.. visst  man ser utifrån att det inte e riktigt toning och innifrån ser de gult ut men helt klart värt pengarna enligt mig.. 
nu har jag proffstoniong på corollan de blir en helt annan sak..

frågan e vad får du för pris på proffstoning skiljer de inte jätte mycke hade jag valt de ist för solarplexus

mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
CrazY_SweD
7 oktober 2007 · 155 Inlägg

okej.. Det där solarplexus har någon en hemsida där man kan läsa lite om det?

Majzzen
7 oktober 2007 · 177 Inlägg

http://www.solarplexius.se/   


Farsan har det på sin bil, och det är inte så fult, inte direkt något man tänker på. lite brun/gul färg innefrån, Men vist fan det är lätt som bara den att få på plats. Men att tänka på är ju att om man ska ha det framför en ruta som går att hissa/veva ner så blir det ju inte "öppet"....

Anilia
7 oktober 2007 · 2 Inlägg

Lunkan89 skrev:
Tjaa, undrar om det är någon som kan ge mig några tips på hur man kan sätta in solfil lättast, snyggast, billigast?

/Andreas

I Huddinge (stockholm) finns Solfilms Center som gör ett super bra jobb, billigt och man får tillbaka bilen samma dag. Testa där. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang