drar din bil mycket bränsle? Läs min exempel...

Garic
19 oktober 2007 · 539 Inlägg

Tjena big_smile

Jag kommer ihåg när jag köpte bilen och körde hem med den då gick det precis på 0,9l/milen och sen så småning om börjar den dricka mer och mer soppa... efter några månader gick den på 1,5-2,0l/mil lugn körning... nåt som är fel tänkte jag, bytt lyftfilter, tändstift och gick över till 98 oktan men bilen drog lika mycket soppa och ännu mer. Då testade jag och körde 100km i 90km/h så snålt man bara kan och den gick på 1,5l/milen... jaja tänkte jag, jag får väl fixa det nån helg när jag har tid.

Förra helgen tänkte jag byta bränslefilter, det var ingenting med förbrukningen att göra utan jag tänkte att den där filtret kostar ingenting och det är aldrig fel att byta den. Hissade upp bilen för att byta bränslefilter... och märkte att jag har läckage i bränslesytemet big_smilebig_smilebig_smile
Bränsleslang hade en jätte liten spricka så att när bilen bara står så händer ingenting men när man startar den och får tryck i bränslesystemet så sprutar bränsle... fyfan, det är inte lätt att veta lol

nu ligger min älskling på 0,9-1,2 igen (efter slangbyte) smile

alla ni som har alldeles för hög förbrukning, glöm inte att kolla bränslesystemet för läckage när bilen är igång smile

Senast redigerat av Garic (19 oktober 2007)

Volvotjej84 helt galen
19 oktober 2007 · 388 Inlägg

Min bil är bara dyr när jag har tunga skor...

tänker jag mig för bara lite och inte busar för mkt så drar min stackars gamla 745a 0.9. Kanske inte så ovanligt, men om man lägger till att den har ihoprostade bakok som ligger på titt som tätt, en av-ärjad tändkabel och 205 på däck (inte mkt men mer än orginal) så tycker jag att det är ganska hyggligt. Ska bli intressant att se vad den drar när tändkabel ochj bak-oken är bytta...

Så, förutom bränslesystemet när bilen är på, kolla om bromsarna ligger på och överväg hur tung högerfot du har big_smile

Varför åka fort när man kan åka brett?
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
19 oktober 2007 · 938 Inlägg

Är nöjd me Audin som de är. Den kan säkert dricka hur mycke som helst(nästan) om man vill, men körde långkörning på under 0,75 igår kväll, de tycker ja är bra för en så stor bil me v6a å fyrhjulsdrift... Annars när ja glider runt i stan å lite småkörning så ligger den på ca 1,2...  Kan ju säjja som så, min 740 GLT 16v drog mer soppa...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Rushman Evolution Garage
19 oktober 2007 · 1 299 Inlägg

Saab 9000 me 280hp drog 0.75 liter/milen lugn sträckkörning i ca 120km/h i snitt! Aldrig över litern hur mkt man än bråka!
Skylinen drar 1,5-2 liter/milen med 50% bus, funderar på å titta över bränsleslangarna... Tack för tipset!

Sky´s the limit...
Mrsky
22 oktober 2007 · 218 Inlägg

haha hur tusan kör du igentligen big_smile, ne men seriöst. skylinen går att få ner en hel del. jag körde min under litern för inte så länge sen. dock kan det ha nåt å göra med att jag fick slänga på orginal reservhjulet och köra med det 25 mil smile

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
alminjo SLK
22 oktober 2007 · 610 Inlägg

220 hästar... 500 nm... 0,6l i förbrukning smile

Garic
22 oktober 2007 · 539 Inlägg

alminjo skrev:
220 hästar... 500 nm... 0,6l i förbrukning smile

bmw's nya 3,0 dieselmotor är ett under cool (avundsjuk)

mange911
22 oktober 2007 · 41 Inlägg

Garic skrev:

alminjo skrev:
220 hästar... 500 nm... 0,6l i förbrukning smile

bmw's nya 3,0 dieselmotor är ett under cool (avundsjuk)

"Skratt" Min 911 Turbo drar i snitt 2,1liter/mil.. En solig dag med många 90-sträckor
drog den 1,3l/milen.. Som mest 2,4l/mil.. Njuter av varje droppe..
Riktiga män luktar diesel va?lollol

Det hände en grej...
Renault R4 "Laban" (1975)
Volkswagen 1300 "Tidskapseln ca 4200 mil" (1966)
Austin Mini "Hundkojan" (1973)
alminjo SLK
22 oktober 2007 · 610 Inlägg

mange911 skrev:

Garic skrev:

alminjo skrev:
220 hästar... 500 nm... 0,6l i förbrukning smile

bmw's nya 3,0 dieselmotor är ett under cool (avundsjuk)

"Skratt" Min 911 Turbo drar i snitt 2,1liter/mil.. En solig dag med många 90-sträckor
drog den 1,3l/milen.. Som mest 2,4l/mil.. Njuter av varje droppe..
Riktiga män luktar diesel va?lollol

Vill se din min när du tankar samt hur långt bort från bensinmacken du vågar köra lol

Rudholm
22 oktober 2007 · 863 Inlägg

min drar typ 0.45-0.60 när man ligger å håller 90 smile
kanske 0.70-0.80 överlag smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

min ska dra ca: 0,64 landsvägskörning och 0,89 eller nått sånt stadskörning enligt fabrikationsuppgifterna... sierran alltså smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Batta
22 oktober 2007 · 1 353 Inlägg

Min går att få att dra 0.8 med ecodriving 'ala körskola tongue
fast det händer inte ofta ^^
ligger på omkring 1.0 - 1.2 med lite bus och lite normal körning

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Pikey
22 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Min drar 0.73 när man kör i 143km/h wink

R.I.P. Michael Jackson!
twin_cam Smålänning
22 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Min håller sig precis på deklarationen nästan! Lite snålare t.om...

Ecodriving, 90 km/h ca 0,6 - 0,65

Aldrig fått den att dra öven 1,1! Omöjligt!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang