Ta lån utan fast anställning?

Baylake Rookie!
21 oktober 2007 · 18 Inlägg

Hej!

Någon som har lyckats få ett lån utan fast anställning någonstans?

Jag har försökt på många banker och fått nedslag..

Tänkte kolla om någon här på garaget har lyckats att få lån?


Trevlig Kväll!smile

/

Senast redigerat av Baylake (21 oktober 2007)

ZyzteM
21 oktober 2007 · 1 Inlägg

jaa jag fick utan fast anställning. men jag tog mitt genom facket och där måste man varit medlem i över 6 månader. Sen beror dte lite på hur mkt du ska låna också.


/ Daniel

Volkswagen Golf IV GTI "Krysset" (1999)
ScottaN Medlem 5280
21 oktober 2007 · 552 Inlägg

tjejen fick lån på swedbank.
va nått medlems lån genom facket. Kollat det?

Lindberg88
21 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

bara det inte är något större lån så ska det inte vara något problem hos din bank så länge du har nån form av inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
myran Foto/Bilnörd
21 oktober 2007 · 1 541 Inlägg

större lån utan fast anställning kan vara väldigt svårt. tror ingen lyckas låna några större summor utan jobbat i minst 6mån.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Baylake Rookie!
21 oktober 2007 · 18 Inlägg

okej!

grejjen är den att jag vill låna 40.000:-, har provat på GE Money Bank och så.. Dock endast bara genom deras ansökan på internet..

Ska prova ringa dom imorgon och prata med dom.


Facket har jag inte kollat med heller.


Nån som kan rekomendera någon bra bank där man troligtvis har störst chans att få ett lån?

Tack för svaren! smile

midnightmike
21 oktober 2007 · 97 Inlägg

skulle ta lån innan jag hade fast anställning på 50000 kronor. sökte nog 3 lån, fick inget. en polare i jämtland va arbetslös o  gick in o låna 50000 utan problem.

hbg_claes
21 oktober 2007 ·

har lån på banken, lån på bilen samt lån på en soffa... banklånet fick jag när jag hade fast jobb. men bil lånet fick jag för några månader sedan likaså efter det gick jag o kollade om jag kunde få en soffa på avbetalning och det var heller ej några problem, jag e timmanställd bara.. Detta är Ge o banken e SEB... kan tilläggas att banklånet gjordes om under tiden jag ej hade jobb och var föräldrarledig tongue säkerheter?? behövs det hehe...

hbg_claes
21 oktober 2007 ·

midnightmike skrev:
skulle ta lån innan jag hade fast anställning på 50000 kronor. sökte nog 3 lån, fick inget. en polare i jämtland va arbetslös o  gick in o låna 50000 utan problem.

fan, inger du inget förtroende ?? tongue

Phaetoon
21 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Bankerna börjar bli lite räddare nu (i och med bolånekrisen i USA)
Ett råd är att ta på sig kavaj wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ena Colaberoende
21 oktober 2007 · 1 219 Inlägg

Jag fick inget lån på Swedbank där jag har varit kund sedan högstadiet till ett bilköp.
GE Moneybank ville ge mig ett lån till en hemsk ränta så det struntade jag i.
Jag ringde SEB och förklarade läget om att det är tillökning på gång i familjen. Han kollade upp mig och jag fick lånet så vi kunde köpa bilen.

Bankerna vill ha nya kunder.
I denna vevan hade jag bara arbetat i 2-3 månader via ett bemanningsföretag.

Har blivit bättre bemött på den nya banken än vad jag någonsin blivit på den gamla.

/Ena

midnightmike
21 oktober 2007 · 97 Inlägg

hbg_claes skrev:

midnightmike skrev:
skulle ta lån innan jag hade fast anställning på 50000 kronor. sökte nog 3 lån, fick inget. en polare i jämtland va arbetslös o  gick in o låna 50000 utan problem.

fan, inger du inget förtroende ?? tongue

ne det verkade inte såsmile

-Blomman-
21 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

Du behöver inte ha fast anställning det ända som krävs är att om du har egen lägenhet tex så måste du ha minst 7000kr kvar av lönen när du betalat hyran och lånet. Så sa dom till mig när jag skulle söka billån och det gick hur bra som helst.. Jag hade också hört att man måste ha fast anställning för att ta lån men tydligen inte för det har inte jag heller.. Ska dock vänta tills jag får det ändå, för att vara på den säkra sidan.. Man vill ju inte stå där arbetslös och med ett bank lån på 100.000..

Edit: Lånet var hos swedbank..

Senast redigerat av -Blomman- (21 oktober 2007)

"If you're in control, you're not going fast enough"
CarbonLoader Team Carkings
21 oktober 2007 · 2 300 Inlägg

Ganska individuellt det där med att få ett lån beviljat. Och efter för många avslag på kreditupplysningar så blir det ännu svårare tyvärr. Byt bank och ansök om ett lån i samband med bytet så brukar det gå.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Bjork OEM <3
21 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Swedbank är väldigt snälla, skulle inte ta GE money bank, räntan e inte att leka med...

OEM <3
Thorssa
21 oktober 2007 ·

Jag lånade 150.000 i vintras till lägenhetsköp, la 40% av köpeskillingen kontant. Det var inga problem att få det lånet trots att jag studerar på heltid, har inte lägenheten som säkerhet heller. Att ställa upp en seriös budget och ta med sig till banken hjälper mycket.

rang Lasbilschaufför
21 oktober 2007 · 34 Inlägg

Jag tog mitt första billån innan jag hade fast jobb.. Va på 60 000 kr. Iofs så gick jag ju till samma person på banken som mina föräldrar går till så det kan ju vart lite därför... smile

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06
Bostrom RS
22 oktober 2007 · 886 Inlägg

Baylake skrev:
Hej!

Någon som har lyckats få ett lån utan fast anställning någonstans?

Jag har försökt på många banker och fått nedslag..

Tänkte kolla om någon här på garaget har lyckats att få lån?


Trevlig Kväll!smile

/

Jodå, det ska inte vara några problem...men dom kanske vill ha nån form av säkerhet? smile

Focus RS
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

vill inte vara nån gnällspik men va fasen. Lever alla på lån nu för tiden eller???

C H E V R O L E T <3
VictorW Medlem 34530
22 oktober 2007 · 908 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
vill inte vara nån gnällspik men va fasen. Lever alla på lån nu för tiden eller???

Vaddå lever alla på lån ????

Bilköp och husköp/lägenhet är ju bland de större affärer man gör i livet. Och det är ju inte alla som kan spara undan pengar till att köpa bilen kontant med sparade pengar, så jag förstår inte riktigt vad du menar ????

Hade man däremot lånat för att resa utomlands, köpa ps3, köpa kläder mm då hade jag förstått att du undra men nu hmm

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang