datorn stängs av när jag spelar!?

båge montör och hobby mekaniker
18 november 2007 · 2 672 Inlägg

har ett lite små otrevligt fel på min dator, den stänger av sig när jag spelar lfs, hela datorn bara stänger ner sig.. vilket inte är så kul.. först trodde jag att det hade med ratten att göra, när jag lånade en sån, men nu stängdes den av utanratten också! ngn som vet vad det är för fel? skulle vara jätte snällt, vill verkligen börja spela igen..

mvh

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
chevelle1969
18 november 2007 · 2 Inlägg

Datorn tycker att du ska ut i garaget  roll

Allansson
18 november 2007 ·

kan det ha med överhettning att göra?

Rojpen
18 november 2007 · 2 230 Inlägg

har du internet kabeln ansluten? för min dator dog då jag hadde internet i.. ingen aning varför men(har instlarer om den datorn felra gånger)
annars kan du ju kolla om dator blir för varm. gå in i bios så brukar man kunna se det.
är det en gammal dator? så fall kan du ju testa å damsuga den med så du får bort allt dam från fläktarna.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Markolainen
18 november 2007 ·

Kan också vara för svag nätdel.
Om du har klockat/höjt volt så ta bort det.

stellan_dahl svetsare
18 november 2007 · 329 Inlägg

händer samma sak när jag kör crysis.. då dör datorn efter ett tag... men de blir väll lite för varmt åt den och så blir den nog överbelastad

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
MeloveGolf Vw trimmare
18 november 2007 · 2 995 Inlägg

båge skrev:
har ett lite små otrevligt fel på min dator, den stänger av sig när jag spelar lfs, hela datorn bara stänger ner sig.. vilket inte är så kul.. först trodde jag att det hade med ratten att göra, när jag lånade en sån, men nu stängdes den av utanratten också! ngn som vet vad det är för fel? skulle vara jätte snällt, vill verkligen börja spela igen..

mvh

Det är din Cpu som blir överhettad när du spelar köp kylpasta (kostar 20kr) och ha på kylpasta mellan cpun och kylflänsen så funkar allt kanon igen rätt vanligt fel då kylpasta
är förbrukningsvara och ska bytas varje/vartannat år...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
båge montör och hobby mekaniker
18 november 2007 · 2 672 Inlägg

kanske skulle skrivit att det är en laptop jag har.. och ingen höjdare på datorkomponenter.. damsuga fläkten kan jag ju iofs prova, inte gjort sen den köptes, men det var itne mer än ett halvr sen typ..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
THEBADGUY Gorgilus addictus
18 november 2007 · 4 734 Inlägg

båge skrev:
kanske skulle skrivit att det är en laptop jag har.. och ingen höjdare på datorkomponenter.. damsuga fläkten kan jag ju iofs prova, inte gjort sen den köptes, men det var itne mer än ett halvr sen typ..

Vad är det för prestanda på datorn?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Mortalis VW-nörd?
18 november 2007 · 4 332 Inlägg

Se då iaf till att ha den så ventilerat som möjligt när du spelar, dvs inte ha datorn på sängen eller i knäet t.ex. utan på ett bord utan duk ungefär. Men checka temperaturen med såna program, speedfan t.ex. google på speedfan så hittar du de direkt.

TheHumbleGangstas Gangsta medlem
18 november 2007 · 59 Inlägg

Nätaggregatet låter det som, datorn får inte nog med ström...

båge montör och hobby mekaniker
18 november 2007 · 2 672 Inlägg

ja prestandan vet jag faktiskt inte, men det har gått att spela innan, kunde spela i tre månader innan det började dumma sig.. den står på ett bord och borde få den kylning den behöver.. får kolla efter det programet, vad ska den ligga på för temp ungefär!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
båge montör och hobby mekaniker
18 november 2007 · 2 672 Inlägg

hittade programet, står att det är 44C är det grader? hur låter det isf?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
TheHumbleGangstas Gangsta medlem
18 november 2007 · 59 Inlägg

Vad har du för nätaggregat, och vad är det för innehåll i datorn?

Urkas Kräsen grafiker
18 november 2007 · 1 775 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Det är din Cpu som blir överhettad när du spelar köp kylpasta (kostar 20kr) och ha på kylpasta mellan cpun och kylflänsen så funkar allt kanon igen rätt vanligt fel då kylpasta
är förbrukningsvara och ska bytas varje/vartannat år...

Eeeller kanske inte?

O folk borde ta o läsa lite innan dom frågar saker. Killen har en laptop. Så nätagget är fullt tillräckligt för den datorn han har.
Mitt förslag är iaf att installera om windows. Hjälper inte det så lämna in den till dom du köpte den hos och be dom fixa eller byta ut den.

Whine whine!
TheHumbleGangstas Gangsta medlem
18 november 2007 · 59 Inlägg

Missade att det var en laptop, då var det inget med nätagg iaf. Men kan ju annars alltid vara ostabil?

Martin 9-3 Fisketokig
18 november 2007 · 2 997 Inlägg

brukar vara stort problem med bärbara och spel så fort det blir lite prestanda i dem så har de problem med att hålla sig tillräckligt kalla.

Det som jag erfarit är att datorerna inte hänger med i svängarna.

när man går från vanlig windowsmiljö in i ett krävande spel så hinner inte kylningen vara med och risken är stor för överhettning då fläktarna kommer efter hela tiden.

Har för mig att mitt program heter Notebook Hardware Control. i programmet så undervoltade jag processorn och får den att gå helt stabilt på 85% av originalspänningen till CPU och går mycket svalare.

Sen satte jag upp profiler där man kan styra fläktarna så att de går upp i varv fortare så innan man spelar kan man välja en "kallare" profil med nackdel att den låter mer än standard.

I samma program låter jag den gå varmare i windowsmiljö så att det ska mycket till att den ens startar fläktarna så man kan sitta och surfa och skriva ljudlöst där den annars skulle kyla till och från utan programmet.

Senast redigerat av Martin 9-3 (18 november 2007)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Liner
18 november 2007 · 583 Inlägg

Efter som de är när du spelar så misstänker jag att ditt inbyggda grafikkort får för lite kylning.

Mitt tips är att ladda ner ett fläktstyrnings program tex "speedfan".
och vrid då upp alla fläktar på max i datorn. testa och spela, om de går på felfritt då är de överhettning.

Kolla också bios, vilken temp datorn startar om vid.

Senast redigerat av Skyline_dennis (18 november 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
terazzi
18 november 2007 ·

Har samma problem,fast dock utan o spela spel.. datorn bara dör massa ggr direkt när den sätts igång.. gör minst så 4 ggr varje dag!!
Vart hittar man bios? damsugade en gång o d blev lite bättre två dagar, men sen fuckade det sig igen.. kan det va samma problem? med kylningen?

båge montör och hobby mekaniker
18 november 2007 · 2 672 Inlägg

hmm, hur ställer jag in fläktarna i speedfan då? har laddat ner det, men förstår ming inte på det riktigt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang