Saab SID och ACC Display

Founder
2 maj 2005 · 1 414 Inlägg

Är det någon som vet varför ACC och SID displayer tappar pixlarna. Nästan alla som råkar ut för det har en bil från 00-01 och att detta händer efter ca 2-3 år... kan man laga displayerna på något sätt?

Mvh Tim

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Switch
2 maj 2005 · 95 Inlägg

Du har fått svar på stcs.nu smile

keffy89 Saab
22 mars 2008 · 344 Inlägg

skriv gärna hur man gör, ! mina är sönder på min, hört att man kan stryka på kretskortet typ? finns det någon bra guide`?

-Blomman-
22 mars 2008 · 1 174 Inlägg
"If you're in control, you're not going fast enough"
megaman_k
22 mars 2008 · 430 Inlägg

Hehe, två alternativ nu dessutom. smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Kan ju kolla mitt galleri med wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
-Blomman-
23 mars 2008 · 1 174 Inlägg

va försiktig bara så du inte stryker för många gånger för då försvinner limmet tillslut.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Har laddat upp nya, dagsfärska tom, bilder på hur man fixar sin SID så nu bör väl alla klara av att laga sin SID utan problem smile

Bilderna ligger i galleri -> projekt -> SID reparation.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Saab11
28 juli 2008 · 1 Inlägg

Hej! Jag använde mig av båda TBOC_racors galleri och förstod helt och hållet!
Innan såg man inte ett enda ord, nu har jag 100% av pixlarna kvar! Helt otroligt!
Tack som fan för all hjälp! Nu innan säljning så steg värdet med 15% big_smile
Tack igen!

T_
8 januari 2009 · 8 Inlägg

jag har testat det där med strykjärnet jag med, funkade skitbra. förutom att min SID inte har något minne längre :S klockan nollställs hela tiden, och den varnar inte när man går ur bilen och har P-ljus på hmm ingen som har haft samma problem eller vet vad man kan göra åt det?

azid Det som inte dödar gör ont
8 januari 2009 · 2 668 Inlägg

måste vara så att konstant strömmen till siden har släppt eller så satte du inte dit det ordentligt

2slow
T_
8 januari 2009 · 8 Inlägg

har skruvat isär den igen och kikat, och jag tyckte det såg ut som att allt satt som det skulle. hmm vet inte vad jag ska göra riktigt.

azid Det som inte dödar gör ont
8 januari 2009 · 2 668 Inlägg

har ingen anning om hur det ser ut då jag aldrig haft ner siden men minnet i den måste ju vara som minnet i en sterio att det måste finnas konstantstörm till det för att ha kvar värden och minnet

2slow
Emill88
4 juni 2009 · 163 Inlägg

-Blomman- skrev:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=155898&highlight=lagar%2A

GRYMT BRA SIDA:D TACK FÖR HJÄLPEN.

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
4 juni 2009 · 6 170 Inlägg

T_ skrev:
har skruvat isär den igen och kikat, och jag tyckte det såg ut som att allt satt som det skulle. hmm vet inte vad jag ska göra riktigt.

Det är inte inuti SIDen du ska kolla för där sitter det bara en massa fastlödda grejor på ett kretskort wink

Det är i kontakten du sätter i SIDen du ska kolla efter kablar som har hoppat loss och sen också kolla att du verkligen satt fast kontakten ordentligt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
jampeman Egen
12 juli 2014 · 2 Inlägg

Finns det en manual till Sidén o hämta på internet ?

Volvo o saab men som SP är bara V8 som gäller. Bygger alla bilar på kaross som går o peta i en V8 i.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang