Montering av däck!

JoKKe Fortkörare
3 april 2008 · 99 Inlägg

Tjoho! Tänkte bara höra om någon har tips på var man kan montera sina däck för en BILLIG peng? Inte 300kr/däcket som däckonline tar. Det e till mina 18 tummare. Skall vara i Malmö, helst nord/nordöstra delen hehe big_smile

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon
A_Lindahl Lite överallt..
3 april 2008 · 612 Inlägg

Du kan ju färsöka lägga på det själv med två däckjärn, och sedan tänka efter om det är värt att betala 300:-/däcket? roll

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 april 2008 · 3 804 Inlägg

JoKKe skrev:
Tjoho! Tänkte bara höra om någon har tips på var man kan montera sina däck för en BILLIG peng? Inte 300kr/däcket som däckonline tar. Det e till mina 18 tummare. Skall vara i Malmö, helst nord/nordöstra delen hehe big_smile

Tar däck online verkligen 300? har för mig jag läste 175kr där för nån dag sen.

Edit du menar alltså kränga på däck på fälg?

edit2: saxat från en däckonlineverkstad "Monteringskostnaden för ett däck inkluderar avtagande av det gamla däcket, montering och balansering av det nya däcket. SEK från 150.00
Samt omhändertagande av gammalt däck (på begäran). SEK 20,00
Lättmetallfälgar: SEK 20,00 extra kostnad inkl.moms
Maximal fälgstorlek: 25 "

Senast redigerat av OverBoosted (3 april 2008)


Bmw osv..
chilibyte
3 april 2008 · 338 Inlägg

Han kanske vill ha 20" som dom säkert tar 300:-/st för wink Många tar ju betalt efter storlek och annorlunda dimensioner.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 april 2008 · 3 804 Inlägg

chilibyte skrev:
Han kanske vill ha 20" som dom säkert tar 300:-/st för wink Många tar ju betalt efter storlek och annorlunda dimensioner.

Jo det är sant.. mend et var 18" vilket är rätt så vanligt nu förtiden.. väldigt vanligt rättare sagt.. varvarannan ny bil rulalr ju ut hallarna med 18" men men rimmligt pris är 100-200kr per däck.. mer än det är dyrt.


Bmw osv..
JoKKe Fortkörare
3 april 2008 · 99 Inlägg

jodå däckonline i malmö tar 300kr/däcket för både 17" o 18" sad
verkar som dom har höjt det nu inför denna säsongen

Senast redigerat av JoKKe (3 april 2008)

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon
MatteR Sänk bensinskatten!
3 april 2008 · 182 Inlägg

Här med någon mekverksta kanske? Dem brukar ju göra sånt.

/MatteR
wimhed
3 april 2008 · 510 Inlägg

MatteR skrev:
Här med någon mekverksta kanske? Dem brukar ju göra sånt.

Finns de tinte någon gymnasieskola du också kan höra med? Dom brukar göra det gratis ;D

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang