Hur tjuvkopplar man en bil?

XX_Super_Blackbird
12 maj 2008 · 23 Inlägg

Jag har bara en fundering hur man på enklaste sätt kan tjuvkoppla en bil. Jag har en gammal Rover 416 från '95 där jag har tappat bort startnyckeln. Jag har lyckats komma in i bilen,  för då jag glömde att hissa upp högerrutan helt och lämnade en glipa öppen var det bara att sticka ner en bromswire till en cykel och dra upp låsknappen, men bilen får jag inte igång. Jag har hört att det kan gå att ta en glidhammare och rycka ut hela låskolven ganska enkelt, men det fanns ett enklare sätt att greja med några kablar eller hur det var... Bilen har ingen startspärr ellr ngt, så jag behöver lite tips för att starta den.

sveddan
12 maj 2008 · 1 453 Inlägg

"Rover säljes billigt. obs ej snodd!"

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
12 maj 2008 · 5 042 Inlägg

Nejnejnej, Du öppnar kåperna runtomkring låskolven, Sen skruvar du av bakre delen av tändningslåset & Sen kan du använde vilken nyckel /Mejsel som helst, Men dock så måste du ta bort rattlåset. Enklast är att kapa bort den bara.

C H E V R O L E T <3
XX_Super_Blackbird
12 maj 2008 · 23 Inlägg

sveddan skrev:
"Rover säljes billigt. obs ej snodd!"

"Stulen Rover säljes billigt" big_smile
Haha nej min bil är inte till salu. Än.

XX_Super_Blackbird
12 maj 2008 · 23 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Nejnejnej, Du öppnar kåperna runtomkring låskolven, Sen skruvar du av bakre delen av tändningslåset & Sen kan du använde vilken nyckel /Mejsel som helst, Men dock så måste du ta bort rattlåset. Enklast är att kapa bort den bara.

Jag har inget rattlås..

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
12 maj 2008 · 5 042 Inlägg

XX_Super_Blackbird skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Nejnejnej, Du öppnar kåperna runtomkring låskolven, Sen skruvar du av bakre delen av tändningslåset & Sen kan du använde vilken nyckel /Mejsel som helst, Men dock så måste du ta bort rattlåset. Enklast är att kapa bort den bara.

Jag har inget rattlås..

1 problem mindre då wink

C H E V R O L E T <3
XX_Super_Blackbird
12 maj 2008 · 23 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

XX_Super_Blackbird skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Nejnejnej, Du öppnar kåperna runtomkring låskolven, Sen skruvar du av bakre delen av tändningslåset & Sen kan du använde vilken nyckel /Mejsel som helst, Men dock så måste du ta bort rattlåset. Enklast är att kapa bort den bara.

Jag har inget rattlås..

1 problem mindre då wink

HJ""""LP! Jag kan inte g;r ahh ehh ohh
Allts[ dom 3 sista bokst'verna i alfabetet>S
Vad har h'''nt_ ? Sn'lla hj'lp mig, Samma med fr[getecken?? G;r jag nu med underlin

Testa byt spr[k i spr[kf'ltet bredvid klockan nere i aktivitetsf'ltet d'r startmenyn finns. Då ser det ut så här om du ändrar från EN till SV.
Tack för tipset själv ;smile

Hmm.
12 maj 2008 ·

XX_Super_Blackbird skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

XX_Super_Blackbird skrev:

Jag har inget rattlås..

1 problem mindre då wink

HJ""""LP! Jag kan inte g;r ahh ehh ohh
Allts[ dom 3 sista bokst'verna i alfabetet>S
Vad har h'''nt_ ? Sn'lla hj'lp mig, Samma med fr[getecken?? G;r jag nu med underlin

Testa byt spr[k i spr[kf'ltet bredvid klockan nere i aktivitetsf'ltet d'r startmenyn finns. Då ser det ut så här om du ändrar från EN till SV.
Tack för tipset själv ;smile

nu hänger jag icke med =P...

mrfrolla
12 maj 2008 · 47 Inlägg

XX_Super_Blackbird skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

XX_Super_Blackbird skrev:

Jag har inget rattlås..

1 problem mindre då wink

HJ""""LP! Jag kan inte g;r ahh ehh ohh
Allts[ dom 3 sista bokst'verna i alfabetet>S
Vad har h'''nt_ ? Sn'lla hj'lp mig, Samma med fr[getecken?? G;r jag nu med underlin

Testa byt spr[k i spr[kf'ltet bredvid klockan nere i aktivitetsf'ltet d'r startmenyn finns. Då ser det ut så här om du ändrar från EN till SV.
Tack för tipset själv ;smile

Du svarade och rättade dig själv på din egen fråga? tongue
Om du inte har språkfältet nere vid klockan, kan du trycka ALT+Shift och det ska ändra till nästkommande språk i språkfältet vilket inte bör vara något annat än EN eller SV så länge du inte själv har installerat andra språk.

groze
12 maj 2008 · 564 Inlägg

Har inte "alla" bilar rattlås?

Tomten Tomten
12 maj 2008 · 1 065 Inlägg

groze skrev:
Har inte "alla" bilar rattlås?

i alla fall vad jag vet. men men kan missa något

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
bumpe Lastbilsmekaniker
12 maj 2008 · 3 878 Inlägg

Tomten skrev:

groze skrev:
Har inte "alla" bilar rattlås?

i alla fall vad jag vet. men men kan missa något

Alla bilar har inte rattlås nej...

n3tx
11 maj 2011 · 17 Inlägg

Vi har lyckats starta bilen! Men rattlåaet vill inte knäckas! Vi vrider åt höger men bilen börjar tuta när vi drar. Ska vi dra den åt vänster i stället?

Senast redigerat av n3tx (11 maj 2011)

push_it
11 maj 2011 · 333 Inlägg

om du kan vrida på ratten så borde ju inte rattlåset vara "aktiverat"... eller?

Glenn9K Montör
11 maj 2011 · 664 Inlägg

Istället för att knäcka rattlåset, försök skruva loss det. Är ofta bara ett gäng bultar som håller ihop grejerna där.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang