Wv passat 2010

Muskelbil
9 maj · 401 Inlägg

Mossan1 skrev:

Breznak skrev:
Okey musse. Så de okey skriva vad som helst i detta forum man man får inte svara? Har inte tid svara resten Så får ni ha eran lilla garage sida er själv hej. 👏🫡

Ingen påstår att "Husseman" skrev ett lysande inlägg.  Kan kanske ses som LÄTT förolämpande, och det är inte så ovanligt från den medlemmen.   Tyvärr.
Så det är INTE ett försvar det handlar om.

Men att eskalera till rent barnsliga svar är att vara onödigt lättkränkt, och då behöver man sansa sig.

Jag som mussebil kan vara skyldig också
Jag förstår husses ton i inlägget eftersom flera har skrivit att det troligen är batteriet som behöver bytas

husseman
onsdag 22:21 · 1 605 Inlägg

Hmm, ja försöker inte kränka nån- men kan inte förstå att man orkar att försöka att förneka, ett klockrent fel.  Varför får ja då inte säja att man kan fixa felet, eller grotta sig in i en totalt meningslös felsökning?

mvh/husse

granadadr
torsdag 07:58 · 7 300 Inlägg

när jag får sådana fel, laddar jag batteri över natten,, startar kolla laddning på batteri,, är allt detta ok,, testar jag  å ser om det räckte,, om felet återkommer,, byter jag batteri, enkelt krävs inga inga ingenjör kunskaper, tar ingen nämnvärd tid heller

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
jaka54
torsdag 12:16 · 5 797 Inlägg

Som sagts ovan! Man laddar alltid batteriet om bilen inte startar! iI det här fallet så startar ju bilen med "jumpstarter". Om sedan inte batterispänningen ligger runt 14V när motorn är igång...då är det fel på generatorn! -Hur enkelt som helst!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
torsdag 13:30 · 13 769 Inlägg

jaka54 skrev:
Som sagts ovan! Man laddar alltid batteriet om bilen inte startar! iI det här fallet så startar ju bilen med "jumpstarter". Om sedan inte batterispänningen ligger runt 14V när motorn är igång...då är det fel på generatorn! -Hur enkelt som helst!

Problemet med den typen av felsökning är att ett kortsluter batteri kan sänka laddningen rejält på en generator . Utan att igentligen ge några direkta ledtrådar.  På kortsikt.    Fungerar bilen felfritt med starthjälp så är det bortkastad tid att ens mäta .  För batteriet är kasst hade det varit något annat hade bilen stannat direkt när starthjälpen kopplas bort .  En sån där tänder upp sig som en julgran om spänningen blir minsta låg

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang