Sämsta stället/tillfället som din bil stannat på?

TS_quattro fyrkrafsare
14 februari 2010 · 1 443 Inlägg

Har din bil stannat/havererat/fått bensinstopp på riktigt fel tid eller plats nån gång?
Min stannade en gång pga ett elfel orsakat av råttor i Ljusnedal i Härjedalen 11 mil från närmsta verkstad dagen innan vi skulle åka hem efter en en veckas fiskesemester, det löste sig som tur var tack vare bärgare och en snabb tillmötesgående verkstad. Dethär var väl kanske inget jätteproblem men ni fattar grejen, när bröt bilfan ihop för er vid fel tillfälle?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
henke_99 Offroad Racing
14 februari 2010 · 3 122 Inlägg

Min förra firmabil stannade mitt i stans mest trafikerade rondell, strax efter 4 på eftermiddagen...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
TS_quattro fyrkrafsare
14 februari 2010 · 1 443 Inlägg

henke_99 skrev:
Min förra firmabil stannade mitt i stans mest trafikerade rondell, strax efter 4 på eftermiddagen...

i såna lägen är man poppis...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Janneutanb
14 februari 2010 · 7 272 Inlägg

Inte vad jag kan komma på direkt så.
Men min gamla lastbil fastnade på fullgas inför en rondell smile

daajvid Elektriker
14 februari 2010 · 1 138 Inlägg

soppa torsk 500 meter från en bensikmack på motorvägen.. lagom lycklig och ingen bensindunk i bilen

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Oggejay
14 februari 2010 · 139 Inlägg

kylar haveri, och pajad topplockspackning @ kö på powermeet -_-

Quantic
14 februari 2010 · 645 Inlägg

Soppatorsk med min 206:a utanför Löddeköpinge Centrum, i vänsterfilen på motorvägen brevid 3 långtradare och typ 14 arga bilister bakom som undrade varför man saktade ner under omkörning =P (Hade precis köpt bilen o hade noll koll på hur mkt soppa det va i tanken, enligt säljaren skulle det räcka till Löddeköpinge iaf =P)

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 februari 2010 · 10 427 Inlägg

100m hemifrån i centrala Falun med gamla bilen nattetid på vintern, generatorn var
lite ledsen. Fick traska de 100 metrarna hem och hämta ett laddat batteri och gå tillbaka
och skruva i det. tongue Blev tom erbjuden hjälp trots tiden på dygnet. tongue

http://www.forumbilder.se/images/08420101225090446.jpg

Senast redigerat av steifan (14 februari 2010)

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
14 februari 2010 · 5 650 Inlägg

hmm lite roliga saker har man vart med om
saab fan jag hade gick skit bra sen tanka man den åkte igenom mcdonlads drive thrue hur de nu stavas kommer förbi där utan problem när man käkat klart startar den inte.

samma sak på ica parkeringen ta bilen dit och gå hem haha=D

volvo 940in på motorvägen då den hade tömmt hela vatten systemet slang jäveln mellan turbon och värmepaketet som gick av.. efter en påfart kul och stå där i timmar...


och 850in när motor givarna jävlades gick hur bra som helst i ruch hour först i 1 rödljus skiten bara dör vägrar starta igen på 20 minuter...
även samma fel när man trängde sig ut in kön vid stress tiden i västerås "erikslund" så dör skiten precis när hela bilen trängt sig in


så bra udda ställen alla gånger... kul med folk som blir förbannade som satan big_smile lr såna där som sitter och vinkar och skrattar åt än när de dundrar förbi på motorvägen..

big_smile hoppas nästa bil håller bättre

Senast redigerat av MrEricsson (14 februari 2010)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Aga_Diff Bärs!
14 februari 2010 · 3 456 Inlägg

Annapanna skrev:
E18!

Mickepicke skrev:
Hmm, mina bilar är för bra för att lägga av bara sådär... wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
davel
14 februari 2010 · 347 Inlägg

inte min bil men värre än såhär blir det knappt tongue

http://www.youtube.com/watch?v=GrhgAGhQU0s

Senast redigerat av davel (14 februari 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Radeborn
14 februari 2010 · 11 Inlägg

Min bil fick ett lite olämpligt stopp nu i vintras när jag och några polare skulle till Åre. Det hela började ganska bra vi kom cirka 65mil sen hörde vi en smäll tyckde vi så vi stanna och kolla lite och sökte lite efter felet men hitta inget så vi åkte vidar lite sakta och allt funka som det skulle och vi kom fram till åre dock lite senare en tänkt men vi kom fram iaf. Men sen när vi skulle åka hem så gick det mindre bra då bilen verkligen gick sönder. Och självklart så går den sönder utanför Bräcke som ligger 56mil hemmifrån, Och inte nog med det så fick vi stopp i skogen och fick gå 4km i 27 minus grader till närmsta mack. och ta tåget från Bräcke till Sundsvall och eftersom att det tåget vi åkte från ånge med var försenat så missa vi vårat tåg i Sundsvall så vi fick ta hyrbil från Sundsvall till Katrineholm. Och eftersom att bilen stog där den stog så fick jag ringa bärgningsbil som tog bilen till en frima i Ånge som skulle kolla på den och dom hitta inget fel på den och garanterade oss vi skulle ta oss hem med den. Så jag och en kompsi åker med tåg 06,00 från katrineholm och kommer fram 14,00 till Ånge. Vi var hel nöjda med allt då bilen var hel och så(Trodde vi) Men efter 10 mil så händer det igen den dör, så vi rullar in på en mack så hissar upp den och kolla men finner inget fel men efter mycket funderande så tror vi att den fryser så vi täcker in hela fronten på bilen men kartong och värmer motor med varmvatten. Och till våran förvånging funkar det dock bara 5 mil innan den dör igen men vi provar med varmvatten igen och det funka:) så vi fick stanna på varenda mack i 50mil för att kasta varmvatten på motorn. Och ja vi kom hem dock lite senare en tänkt närmare bestämt  00,30 men vi kom hem iaf:) När vi väl var hemma så tog jag och kollade på bilen dagen efter och konstatera att vevhusventilationen var trasig, vilket kunde ha slutat i tokhaveri:P Måste få säga det att den där firman var ju riktigt grymma som kunde konstatera att den var hel när den inte var det:P

Ber om ursäkt för alla stav fel:)

Engen HEAVY METAL
14 februari 2010 · 765 Inlägg

soppa torsk mitt på gamla e4an i uppsala stad i rusnings trafik presis efter korsningen där man svänger in till en massa mackar! totalt mänskligt error! jag kollade inte mätaren..    fick putta bilen ca 70meter till en avfart... duktigt less på tillvaron vid det tillfället.. ingen stannade för att hjälpa !

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
TS_quattro fyrkrafsare
14 februari 2010 · 1 443 Inlägg

Engen skrev:
soppa torsk mitt på gamla e4an i uppsala stad i rusnings trafik presis efter korsningen där man svänger in till en massa mackar! totalt mänskligt error! jag kollade inte mätaren..    fick putta bilen ca 70meter till en avfart... duktigt less på tillvaron vid det tillfället.. ingen stannade för att hjälpa !

just att ingen stannar för att hjälpa verkar vara ett väldigt vanligt fenomén, så jävla svårt är det inte att stanna och fråga vad som hänt, har jag tid så brukar jag alltid sakta in och fråga iaf. hoppas de som bara bränner förbi och skrattar lite är de som står där på vägkanten nästa gång...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
NissanMotorsport
14 februari 2010 ·

på E18 la min 740 av..märkte att något var fel så tänkte chansa upp till macken som ja såg upp vid avfarten, men stannade mitt på avfarten och rullade me nöd å näppe in till sidan.. men stod ganska illa till ändå..men en kille här från garaget kände igen bilen och stanna för att hjälpa till smile även min bror kom så vi fick bogsera hem den ca 11 mil smile

Engen HEAVY METAL
14 februari 2010 · 765 Inlägg

TS_quattro skrev:

Engen skrev:
soppa torsk mitt på gamla e4an i uppsala stad i rusnings trafik presis efter korsningen där man svänger in till en massa mackar! totalt mänskligt error! jag kollade inte mätaren..    fick putta bilen ca 70meter till en avfart... duktigt less på tillvaron vid det tillfället.. ingen stannade för att hjälpa !

just att ingen stannar för att hjälpa verkar vara ett väldigt vanligt fenomén, så jävla svårt är det inte att stanna och fråga vad som hänt, har jag tid så brukar jag alltid sakta in och fråga iaf. hoppas de som bara bränner förbi och skrattar lite är de som står där på vägkanten nästa gång...

jag stannar uteslutande om någon behöver hjälp om jag inte har tok bråttom någon stans.. Förr när jag jobbade på komunen och hadde firma bil kunde man få hjälpa en hel del folk per dag om vintrarna i bland.,!!  E väl själv klart att man försöker hjälpa i nöd om man kan. men I uppsala är det viktigare att ta sig fram i trafiken trotts att det knappt e nån här i jämförelse med många andra städer.,,!! Dom har så sjukt bråttom här  till jag vet int vad..,!!  åkte från göteborg i torsdags.. gick kanon ända tills jag komm hem till Uppsala där började idiotierna direkt,! ursäkta utsvängningen av svaret :-) MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
MrKerm Avstängd
14 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Turbo ras precis när jag skall köra in i en tunnel. Stanna dock aldrig men alla bakom fick göra det big_smile

Sedan fastnat mitt i en korning i Trollhättan med en liten lastbil tongue Det va kul, störde ingen alls big_smile
Tog bara ca 45 min o komma därifrån... Det va ingen alls som va arg när jag tillslut kom iväg tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
MattiasH
14 februari 2010 · 1 291 Inlägg

Jag har faktiskt bara blivit ståendes efter vägkanten en gång men då gick de mindre bra.
På väg till jobbet vid ~01:30 så går jordflätan till generatorn av och jag blir ståendes ca 1 mil utanför skellefte efter 95:an, ringer en jobbarkmpis och får hämtning iaf.
När jag ska dra hem bilen vid ~06;00 så möts jag av detta:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55773/419253_ee2y8t.jpg
Alla stereo-prylar borta förutom framsystemet.

Darkie dARKiE
14 februari 2010 · 5 031 Inlägg

När jag var påväg hem från västerås en söndags natt, stannade bilen (328an) 25mil hemifrån all elen bara slocknade och bilen blev tvärdöd mitt ute i ingenstans land. Mitt i skogen.. 15 mil till närmsta "stad" där det inte fanns något hotell eller någonting, inga tåg som gick hem heller. Ingen verkstad som hade öppet eller ville ta emot bilen på deras gård tills jag kom och hämta bilen dagen efter..

Dock så var bärgningsmannen så shysst så han fixade så bilen fick stå på deras gård och jag fick vara hos hans sambo till min kompis farsa kom och hämtade oss samma kväll..

Dagen efter så körde jag och far och hämtade bilen, den startade direkt (hm.. ingen liv i den dagen innan) och jag kunde köra hela vägen hem utan problem...   Generatorn var kaputt, men ena kolet låg på lite så det var precis den fungerade med all elförbrukning avstängd..

Det var en jobbig natt, efter en finlandsfärja tur.. lagom trött på allt var man ialf.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 februari 2010 · 8 197 Inlägg

På väg på en RC-träff en helgkväll i Karlstad med min Vectra A jag hade då.
Precis innan jag kommer ner på E18 utanför Bergvik går kamremmen av och bilen bara dör... Dyraste resan till stan jag har gjort.
Tack och lov ingen 16v motor i den så det bara stannade. Men lagom kul när man ska ner och leka, så blir man stående 15 meter från E18 i 7 minusgrader. Kom dit till slut och fick muta en kompis dan efter när remmen var bytt. Tack och lov att bärgarn hade kontakter. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang