Blev stoppad av polis för ingenting!

tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

Hej det här låter kanske som en dum fråga men har haft körkort i knappt en månad...


jag var och körde i helgen, då ja kör runt i samma område (ett par gånger för ja vet inte vilken väg jag ska ta) o polisen råkar vara i samma område, då blir vi stoppade, och hon frågar mig om ja jävlas me dom,. "nej sägerjag", dom ber om körkort, tar typ 10 min tills dom kommer tillbaka igen, sedan sa dom ha en trevlig kväll, asså ja gjorde inget olagligt :S höll hastigheten o allting..

en kompis säger kanske kmr en lapp hem, men lapp för vad? :S fick ju inte böter eller så

edit: vad var d dom kolla med körkortet som tog så lång tid :S?

Senast redigerat av tobbe12 (13 april 2010)

volvo855t5r
13 april 2010 · 217 Inlägg

Når en bil kjører i samme område, så ønsker nok polisen å ta en kontroll på hvem det er. Helt naturlig smile
Får nok ingen bøter eller noe smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Freddan
13 april 2010 · 282 Inlägg

de kommer nog ingen lapp hem, du kan nog va lugn smile dom ville väl bara kolla vem du va när du svängde omkring i samma område..

-ekgbg-
13 april 2010 · 977 Inlägg

tobbe12 skrev:
Hej det här låter kanske som en dum fråga men har haft körkort i knappt en månad...


jag var och körde i helgen, då ja kör runt i samma område (ett par gånger för ja vet inte vilken väg jag ska ta) o polisen råkar vara i samma område, då blir vi stoppade, och hon frågar mig om ja jävlas me dom,. "nej sägerjag", dom ber om körkort, tar typ 10 min tills dom kommer tillbaka igen, sedan sa dom ha en trevlig kväll, asså ja gjorde inget olagligt :S höll hastigheten o allting..

en kompis säger kanske kmr en lapp hem, men lapp för vad? :S fick ju inte böter eller så

edit: vad var d dom kolla med körkortet som tog så lång tid :S?

Säkert inget att bry sig om. De ville väl bara kolla om det var en "skummis" i bilen eftersom du åkte runt runt.

Epitaph
13 april 2010 · 835 Inlägg

Rutinkoll. Gjorde säkert bara en koll att "du var du" och bilen din. Sen kanske de var där för extrapatrullering pga tidigare inbrott i området eller så.

tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

för ja menar, då borde jag väl fått det på plats ?

Epitaph
13 april 2010 · 835 Inlägg

Du kommer inte få hem nåt.

tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

Epitaph skrev:
Rutinkoll. Gjorde säkert bara en koll att "du var du" och bilen din. Sen kanske de var där för extrapatrullering pga tidigare inbrott i området eller så.

hon fråga inget om bilen...

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 april 2010 · 5 650 Inlägg

inte mkt och bry sig alls om.. då skulle du kört 940 turbon jag hade 1 gång i tiden hette 940 polis i vägstystemet istället för turbo så fort snutarna checkade bilen i reg systemet började de blinka så kom de varje gång körkort blåsa och fråga vart man fått bilen ifrån .

så får man inga böter ska man inte bry sig 1 skit om dom + har man inte gjort nått har man inget och dölja. de tråkiga är vell slöseri med tid  men som sagt har man inte gjort nått behöver man inte bry sig de gör bara sitt tråkiga jobb..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
-ekgbg-
13 april 2010 · 977 Inlägg

Ja exakt. Så du behöver inte vara ett dugg orolig.

tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

MrEricsson skrev:
inte mkt och bry sig alls om.. då skulle du kört 940 turbon jag hade 1 gång i tiden hette 940 polis i vägstystemet istället för turbo så fort snutarna checkade bilen i reg systemet började de blinka så kom de varje gång körkort blåsa och fråga vart man fått bilen ifrån .

så får man inga böter ska man inte bry sig 1 skit om dom + har man inte gjort nått har man inget och dölja. de tråkiga är vell slöseri med tid  men som sagt har man inte gjort nått behöver man inte bry sig de gör bara sitt tråkiga jobb..

sant som du säger...

vadå om man får böter, får man anmärkning på körkortet? nu snackar jag typ om ha typ halvljus+dimljus... eller liknande...

Epitaph
13 april 2010 · 835 Inlägg

Nej men det finns kvar i reg. Du fick ingen böter & kommer inte få hem nåt. De gjorde bara säkert en QP på bilen & kollade så allt var rätt.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 april 2010 · 5 650 Inlägg

tobbe12 skrev:

MrEricsson skrev:
inte mkt och bry sig alls om.. då skulle du kört 940 turbon jag hade 1 gång i tiden hette 940 polis i vägstystemet istället för turbo så fort snutarna checkade bilen i reg systemet började de blinka så kom de varje gång körkort blåsa och fråga vart man fått bilen ifrån .

så får man inga böter ska man inte bry sig 1 skit om dom + har man inte gjort nått har man inget och dölja. de tråkiga är vell slöseri med tid  men som sagt har man inte gjort nått behöver man inte bry sig de gör bara sitt tråkiga jobb..

sant som du säger...

vadå om man får böter, får man anmärkning på körkortet? nu snackar jag typ om ha typ halvljus+dimljus... eller liknande...

varje böter man får hamnar i brotsregistret . har man tex fått väldigt många på kort tid så börjar de utreda om de ska dra in de eller ej ..

men får man tex 1 gång i år säger vi sen nästa böter kankse kommer om 3 år så äre ingen som bryr sig

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Marlboroman
13 april 2010 · 8 234 Inlägg

Hade du följt efter polisen hade det varit illa då det är olagligt vet jag av erfarenheter sen nåt år tillbaks och en kväll av följa john. Dem följde mig först, sen vart det tvärsom och dpå vart jag stoppad och upplyst om det faktumet.

Får man ingen lapp där och så så lär det inte vaar nån fara alls

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

Epitaph skrev:
Nej men det finns kvar i reg. Du fick ingen böter & kommer inte få hem nåt. De gjorde bara säkert en QP på bilen & kollade så allt var rätt.

men om man inte får böter ? finns det kvar i reg då?

myran Foto/Bilnörd
13 april 2010 · 1 541 Inlägg

Rutinkontroll då du enligt polisen agerade "skumt".

Inget ovanligt. Har en gång fått dom efter mig när jag provkörde en bil.. för var dom riktigt sura. sen när jag fråga efteråt så hadde jag tydligt vänt precis framför dom och gasat därifrån så dom trodde jag flydde från dom. smile

Ser man gör man skumma grejer eller bara irrar omkring så brukar dom göra en rutinkontroll. dvs dom kollar upp bilen körkort och ev får man blåsa.

Inget konstigt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
tobbe12
13 april 2010 · 152 Inlägg

myran skrev:
Rutinkontroll då du enligt polisen agerade "skumt".

Inget ovanligt. Har en gång fått dom efter mig när jag provkörde en bil.. för var dom riktigt sura. sen när jag fråga efteråt så hadde jag tydligt vänt precis framför dom och gasat därifrån så dom trodde jag flydde från dom. smile

Ser man gör man skumma grejer eller bara irrar omkring så brukar dom göra en rutinkontroll. dvs dom kollar upp bilen körkort och ev får man blåsa.

Inget konstigt.

men dom frågade mig ingenting om bilen?

Aga_Diff Bärs!
13 april 2010 · 3 456 Inlägg

Marlboroman skrev:
Hade du följt efter polisen hade det varit illa då det är olagligt vet jag av erfarenheter sen nåt år tillbaks och en kväll av följa john. Dem följde mig först, sen vart det tvärsom och dpå vart jag stoppad och upplyst om det faktumet.

Vaa? Varför får man inte det? Jag kanske ska åt samma håll? smile

Senast redigerat av Aga_Diff (13 april 2010)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
KHRacing
13 april 2010 ·

Det är faktiskt olagligt att färdas samma sträcka mer än 3ggr på 5 minuter, har själv blitt stoppad för detta.
kallas i folkmun för "raggning", men vet EJ vad trafikförseelsen har för rubricering.

Epitaph
13 april 2010 · 835 Inlägg

tobbe12 skrev:

Epitaph skrev:
Nej men det finns kvar i reg. Du fick ingen böter & kommer inte få hem nåt. De gjorde bara säkert en QP på bilen & kollade så allt var rätt.

men om man inte får böter ? finns det kvar i reg då?

Nej du har ingen anm. Om du ej får
böter. Absolut inget att vara orolig för! Lovar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang