Är det någon ide att trimma en Renault Megane coupé

J_hed
21 april 2010 · 13 Inlägg

Tjena. jag har nyligen köpt mig en Renault Megane coupé 2.0 -97 som jag skulle vilja (om möjligt) trimma upp bilen lite lätt. Frågan är, är det någon ide att ens försöka trimma upp bilen eller borde jag bara låta den vara som den är?
Då jag är rädd att det kommer "kosta mer än det smakar" vänder jag mig till denna sida.
Jag tar gärna emot tips och råd om det finns några enkla modifieringar man kan göra på bilen. smile

volvo855t5r
21 april 2010 · 217 Inlägg

Renault Megane coupé 2.0 -97=dyrt, ingen vits

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
mats757
21 april 2010 · 915 Inlägg

Clion har ju en modell med F4R motor på 172 hk. Har du samma botten kanske det inte är omöjligt att få tag på lite sådanna prylar.
Kolla först om det är en F4R

Mats

mats757
21 april 2010 · 915 Inlägg

volvo855t5r skrev:
Renault Megane coupé 2.0 -97=dyrt, ingen vits

Vilka delar är det som är dyra till den?
Har du någon information?

Mats

te_wik Forummoderator
21 april 2010 · 12 813 Inlägg

mats757 skrev:

volvo855t5r skrev:
Renault Megane coupé 2.0 -97=dyrt, ingen vits

Vilka delar är det som är dyra till den?
Har du någon information?

Mats

Att trimma en sugmotor är alltid dyrt, oavsett bilmärke. Så enligt mig, nej ingen mening.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mats757
21 april 2010 · 915 Inlägg

te_wik skrev:

mats757 skrev:

volvo855t5r skrev:
Renault Megane coupé 2.0 -97=dyrt, ingen vits

Vilka delar är det som är dyra till den?
Har du någon information?

Mats

Att trimma en sugmotor är alltid dyrt, oavsett bilmärke. Så enligt mig, nej ingen mening.

Mvh Tommy

Är man lite "om sig och kring sig" så kan man hitta beg orginaldelar till väldigt bra pris. Har man inte tummen mitt i handen så kan man få till ganska bra effekt ur en Renault-motor. 160hk eller därikring så rör det på sig granka bra i en så lätt bil som Megane är.

Det är en avsevärd skillnad när man måste köpa allting special. DÅ blir det dyrt. Men återigen, det finns orginaldelar till dom där.

Mats

J_hed
21 april 2010 · 13 Inlägg

Så det verkar som man inte borde göra så mycket med den. möjligtvis hitta orginaldelar.
vad jag vet i nuläget är att den ligger på 150 hk och då jag älskar att leka med utseendet på bilar så skulle det kännas lite löjligt med en bil som ser ut att komma ifrån nått tv spel men inte kan trycka ut mer än 150 hk

Kramforsligan
6 juni 2010 · 1 Inlägg

Det ska gå att få ut runt 200hk med rätt kam och mappning.
Det borde inte bli så dyrt med tanke på vad man får för effekt.
Bara att kolla med dom som trimmar Renault.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang