Du förare till en silvrig Porsche Cayman på Riksv. 41 mot Borås...

Hmm.
30 augusti 2008 ·

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:
Glöm det, detta är ett forum.
På forum diskuterar man.

Jag påstår att du är en mes.
Diskutera det.

Detta är min tråd, om du tycker jag är en mes och vill diskutera det, varsågod och öppna din egen tråd.
Titelsförslag: Hmm. på garaget.org är en mes. gl hf.

Du vet alltså inte hur forum fungerar?
Det är meningen att människor med olika meningskiljaktigheter att öppet kunna diskutera vad som hänt/ska hända eller liknande.

Jo men regler är till för att hållas också.
Att skriva öppet på ett forum att en annan användare är en mes, är helt enligt reglerna?

det är lite kul, hur alla trådar du skriver i, aldrig håller topic.

Senast redigerat av Hmm. (30 augusti 2008)

discokapten Kapten på disco!
30 augusti 2008 · 1 729 Inlägg

Hmm. skrev:

discokapten skrev:

Hmm. skrev:

Jag låg inte i 150km/h snabbare 50 bakom någon med övningskörningsplåt, Utan jag körde 36km/h för snabbt och hade försenat mamma till jobbet..

Ni andra som skriver om ämnet: tack.

Du har på allvar blivit av med körkortet för fortkörning och gnäller på att andra kör för fort? kasta inte glas i stenhus!

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Ledsen grabben, men din trovärdighet är totalt borta.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

Detta är min tråd, om du tycker jag är en mes och vill diskutera det, varsågod och öppna din egen tråd.
Titelsförslag: Hmm. på garaget.org är en mes. gl hf.

Du vet alltså inte hur forum fungerar?
Det är meningen att människor med olika meningskiljaktigheter att öppet kunna diskutera vad som hänt/ska hända eller liknande.

Jo men regler är till för att hållas också.
Att skriva öppet på ett forum att en annan användare är en mes, är helt enligt reglerna?

det är lite kul, hur alla trådar du skriver i, aldrig håller topic.

Rapportera gärna, det är min åsikt och jag står för vad jag gjort och tar efterföljderna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hmm.
30 augusti 2008 ·

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:
Du vet alltså inte hur forum fungerar?
Det är meningen att människor med olika meningskiljaktigheter att öppet kunna diskutera vad som hänt/ska hända eller liknande.

Jo men regler är till för att hållas också.
Att skriva öppet på ett forum att en annan användare är en mes, är helt enligt reglerna?

det är lite kul, hur alla trådar du skriver i, aldrig håller topic.

Rapportera gärna, det är min åsikt och jag står för vad jag gjort och tar efterföljderna.

Orkar inte tjafsa med dig.

Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Tänker hålla detta framöver i denna tråden. och andra trådar.

Senast redigerat av Hmm. (30 augusti 2008)

Team-Adolfsson Gödseldräng
30 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

Hmm. skrev:

discokapten skrev:

Hmm. skrev:

Jag låg inte i 150km/h snabbare 50 bakom någon med övningskörningsplåt, Utan jag körde 36km/h för snabbt och hade försenat mamma till jobbet..

Ni andra som skriver om ämnet: tack.

Du har på allvar blivit av med körkortet för fortkörning och gnäller på att andra kör för fort? kasta inte glas i stenhus!

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Svar NEJ
jag lör ofta som en dåre då jag även bara kör 10kmh för fort
såfort du kör för fort kör du som en dåre så är det bara cool

Hmm.
30 augusti 2008 ·

Team-Adolfsson skrev:

Hmm. skrev:

discokapten skrev:

Du har på allvar blivit av med körkortet för fortkörning och gnäller på att andra kör för fort? kasta inte glas i stenhus!

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Svar NEJ
jag lör ofta som en dåre då jag även bara kör 10kmh för fort
såfort du kör för fort kör du som en dåre så är det bara cool

hur kommer det sig att det är skillnad på straff då? om man kör som en dåre och kör för fort?

Köra som en dåre= köra vårdslöst.
köra för fort = köra 1km/h<

bmx
30 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

Hmm. skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Hmm. skrev:

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Svar NEJ
jag lör ofta som en dåre då jag även bara kör 10kmh för fort
såfort du kör för fort kör du som en dåre så är det bara cool

hur kommer det sig att det är skillnad på straff då? om man kör som en dåre och kör för fort?

Köra som en dåre= köra vårdslöst.
köra för fort = köra 1km/h<

kör du för fort så är det fortfarande vårdslöst!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
PlumCrazy
30 augusti 2008 · 881 Inlägg

Hmm. skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Hmm. skrev:

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Svar NEJ
jag lör ofta som en dåre då jag även bara kör 10kmh för fort
såfort du kör för fort kör du som en dåre så är det bara cool

hur kommer det sig att det är skillnad på straff då? om man kör som en dåre och kör för fort?

Köra som en dåre= köra vårdslöst.
köra för fort = köra 1km/h<

Köra för fort = Köra vårdslöst, enligt Lagen.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Hmm.
30 augusti 2008 ·

bmx skrev:

Hmm. skrev:

Team-Adolfsson skrev:
Svar NEJ
jag lör ofta som en dåre då jag även bara kör 10kmh för fort
såfort du kör för fort kör du som en dåre så är det bara cool

hur kommer det sig att det är skillnad på straff då? om man kör som en dåre och kör för fort?

Köra som en dåre= köra vårdslöst.
köra för fort = köra 1km/h<

kör du för fort så är det fortfarande vårdslöst!

Läs texten här: http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

det är skillnad på fortkörning och vårdslöshet i trafik samt grov vårdslöshet i trafik.

Senast redigerat av Hmm. (30 augusti 2008)

blacken
30 augusti 2008 ·

Hmm. skrev:
...är ett stort svin.

Har uppkörning på tisdag, så var ute och övningskörde med farsan. klockan är ca 17.30. Jag kör lugnt och sansat på grusvägen från Greyhound Park. Kommer så småningom fram till väjningslinjen till riksväg 41, landsväg. Tittar åt vänster, tittar åt höger, Ser att en bil kommer från höger i sitt körfält, men att det är fritt från trafik från vänster(sikt sträcka ca 200m), dvs i det körfältet jag skulle köra in på, jag kör in på riksväg 41 och tittar i backspegeln. fortfarande fritt från trafik. Jag gasar på och så småningom var det dags att peta in femte växeln vid ca 70km/h.

Samtidigt som jag lägger i femmans växel tittar jag upp i backspegeln, och vad får jag se? jo till min fasa ser jag en Porsche Cayman komma i EXTREMT hög fart, och var ca 50 meter ifrån mig. Jag rycker i ratten och väjer ut till vägrenen så däcken skrek. samma ögonblick som jag väjer tillbaka för att inte köra ut i diket blåser han förbi som en JAS. Någon sekund senare ser jag honom inte mer.

Han körde inte om heller, utan höll väl till vänster, på grund av mötande, väldigt nära mig. Alltså hade det varit ett extremt farligt läge om jag inte upptäckt honom. Hade varit skönare om jag upptäckte honom tidigare dock.

Det var max 3 sekunder mellan båda "backspegeltittningarna". Jag låg i ca 80 när han körde förbi mig. och efter kanske 3 sekunder så var han helt osynlig för mig. Så, hur fort kan han ha kört? 250+? jag vet inte. Det jag vet att en EXTREM whip-lash skada till mig och min far hade vart oundviklig, om vi ens överlevt.

När jag skulle köra hemåt åkte jag förbi knalleland och såg att det var en träff där. Antar att han var sen till träffen, och hade LITE bråttom.

Jag tror att det var en Cayman. inte helt hundra dock.

Till föraren av porschen: Om du ser detta vill jag bara tacka dig för du gjorde min dag(hade inte klarat mig utan det), inte nog med att du bara riskerade våra liv, så riskerade du även andra liv på den vägen, för det var nog inte bara jag som såg din färd. tack så mycket, ditt jävla as.

Sådana idioter finns gott om i trafiken du behöver inte acceptera, det men konstatera att dom finns. Och trösta dig med Darwin..

Hmm.
30 augusti 2008 ·

blacken skrev:

Hmm. skrev:
...är ett stort svin.

Har uppkörning på tisdag, så var ute och övningskörde med farsan. klockan är ca 17.30. Jag kör lugnt och sansat på grusvägen från Greyhound Park. Kommer så småningom fram till väjningslinjen till riksväg 41, landsväg. Tittar åt vänster, tittar åt höger, Ser att en bil kommer från höger i sitt körfält, men att det är fritt från trafik från vänster(sikt sträcka ca 200m), dvs i det körfältet jag skulle köra in på, jag kör in på riksväg 41 och tittar i backspegeln. fortfarande fritt från trafik. Jag gasar på och så småningom var det dags att peta in femte växeln vid ca 70km/h.

Samtidigt som jag lägger i femmans växel tittar jag upp i backspegeln, och vad får jag se? jo till min fasa ser jag en Porsche Cayman komma i EXTREMT hög fart, och var ca 50 meter ifrån mig. Jag rycker i ratten och väjer ut till vägrenen så däcken skrek. samma ögonblick som jag väjer tillbaka för att inte köra ut i diket blåser han förbi som en JAS. Någon sekund senare ser jag honom inte mer.

Han körde inte om heller, utan höll väl till vänster, på grund av mötande, väldigt nära mig. Alltså hade det varit ett extremt farligt läge om jag inte upptäckt honom. Hade varit skönare om jag upptäckte honom tidigare dock.

Det var max 3 sekunder mellan båda "backspegeltittningarna". Jag låg i ca 80 när han körde förbi mig. och efter kanske 3 sekunder så var han helt osynlig för mig. Så, hur fort kan han ha kört? 250+? jag vet inte. Det jag vet att en EXTREM whip-lash skada till mig och min far hade vart oundviklig, om vi ens överlevt.

När jag skulle köra hemåt åkte jag förbi knalleland och såg att det var en träff där. Antar att han var sen till träffen, och hade LITE bråttom.

Jag tror att det var en Cayman. inte helt hundra dock.

Till föraren av porschen: Om du ser detta vill jag bara tacka dig för du gjorde min dag(hade inte klarat mig utan det), inte nog med att du bara riskerade våra liv, så riskerade du även andra liv på den vägen, för det var nog inte bara jag som såg din färd. tack så mycket, ditt jävla as.

Sådana idioter finns gott om i trafiken du behöver inte acceptera, det men konstatera att dom finns. Och trösta dig med Darwin..

smile...

KHRacing
30 augusti 2008 ·

Hmm. skrev:
det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Jag skulle vilja vara den första att hålla med dig i detta uttalandet till fullo.

Stor skillnad på dessa två begreppen anser jag själv & jag vågar sticka ut hakan på påstå att jag verkligen vet ! smile

blacken
30 augusti 2008 ·

KHRacing skrev:

Hmm. skrev:
det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Jag skulle vilja vara den första att hålla med dig i detta uttalandet till fullo.

Stor skillnad på dessa två begreppen anser jag själv & jag vågar sticka ut hakan på påstå att jag verkligen vet ! smile

Och skillnaden mellan en kalkylerad risk och skitdumt är tunnare än hårfint..

Senast redigerat av blacken (31 augusti 2008)

Hmm.
30 augusti 2008 ·

KHRacing skrev:

Hmm. skrev:
det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Jag skulle vilja vara den första att hålla med dig i detta uttalandet till fullo.

Stor skillnad på dessa två begreppen anser jag själv & jag vågar sticka ut hakan på påstå att jag verkligen vet ! smile

Tack. Det finns mängder okunnigt folk här inne som dyrkar Firetraxx som om han vore deras gud. har han talat så är dem helt insnöade på vad han sagt och hans ord är i princip lag. Enda anledningen till att han inte är permanent avstängd från denna sidan, är för många skulle protesterat, utan att själva veta varför.

epic_mazur
30 augusti 2008 · 274 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

Men lite Vett Får man kanske ha i bakhuvet när man är ute och kör

Tror nog att du skulle reagera lika dant !

men men Visst jag håller med Dig  en bit iaf  har man resuser ska man använda dom fasst med Vett

Turbo_Erik
30 augusti 2008 · 526 Inlägg

Bästa som kan hända är att han skulle sitta i ett träd..

FireTraXX DFFL
31 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:

KHRacing skrev:

Hmm. skrev:
det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Jag skulle vilja vara den första att hålla med dig i detta uttalandet till fullo.

Stor skillnad på dessa två begreppen anser jag själv & jag vågar sticka ut hakan på påstå att jag verkligen vet ! smile

Tack. Det finns mängder okunnigt folk här inne som dyrkar Firetraxx som om han vore deras gud. har han talat så är dem helt insnöade på vad han sagt och hans ord är i princip lag. Enda anledningen till att han inte är permanent avstängd från denna sidan, är för många skulle protesterat, utan att själva veta varför.

Det hoppas jag verkligen inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hmm.
31 augusti 2008 ·

Ingen idé att starta en tråd på det här forumet längre. För mycket omoget folk. Man hade kunnat starta en tråd om bajskorvar och jag hade avstått att ge ett oseriöst och omoget svar.

Lås och släng.

sand3rs
31 augusti 2008 · 182 Inlägg

Hmm. skrev:
Ingen idé att starta en tråd på det här forumet längre. För mycket omoget folk. Man hade kunnat starta en tråd om bajskorvar och jag hade avstått att ge ett oseriöst och omoget svar.

Lås och släng.

Fast, frågan är ju vad du vill ha ut av att starta tråden. Medhåll säkerligen. Och jag förstår dig, hade också blivit förbannad! Men när du pratar om idioter i trafiken osv och det sedan visar sig att du övningskör för att du SJÄLV blivit av med körkortet, då tappar du trovärdighet.

Dessutom, lägger du i 5an i 70km/h så ska du bli omkörd...

Senast redigerat av sand3rs (31 augusti 2008)

Turbo_Erik
31 augusti 2008 · 526 Inlägg

Hmm. skrev:
Ingen idé att starta en tråd på det här forumet längre. För mycket omoget folk. Man hade kunnat starta en tråd om bajskorvar och jag hade avstått att ge ett oseriöst och omoget svar.

Lås och släng.

Jag håller med dig,,,
Dessa killar har inget bättre för sig.. tror också att dom har svårt att utrycka sig utanför forumet.
Ingen lyssnar riktigt på dom i vardagen skulle jag tro..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang