Misshandel, Våld, Skottlossningar - Värre blir det!

_Wallis_
10 september 2008 · 4 506 Inlägg

@ hedley

ordning o ordning kan ju diskuteras, Det dom gör isf är ju att hålla
ordning på andra gäng som försöker etablera sig eller sälja på
"deras revir".

Det dom gör är ju för att gynna sig själva, Hålla monopol..

Kan du andas kan du dö.
Destajnii
12 september 2008 · 219 Inlägg

Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Meltz
12 september 2008 · 8 Inlägg

Cossi_Micke skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Det bästa är att flytta till urskogen.

skulle inte banga på de häldre i skogen en inne i stan.. ser häldre älgar en idioter när jag tittar ut genom fönstret.

Haha va?? tolk tack..

_Wallis_
12 september 2008 · 4 506 Inlägg

Meltz skrev:

Cossi_Micke skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Det bästa är att flytta till urskogen.

skulle inte banga på de häldre i skogen en inne i stan.. ser häldre älgar en idioter när jag tittar ut genom fönstret.

Haha va?? tolk tack..

Om du seriöst inte förstår.

Han skulle hellre bo ute i skogen/landet och se älgar när han går ut.
Än att bo i stan(Betongdjungeln) och bara möta en massa idioter när han går ut.

Kan du andas kan du dö.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
12 september 2008 · 3 404 Inlägg

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

sad Han kan ju inte haft spec rent mjöl i påsen om det nu är som du säger eller så är det bara ett förbannat gangsterplace du bor i.

Dags för polisen att göra nytta och ge fan i att jaga snattare? Sverige Sverige fosterland så som Eddie en gång sjöng...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
HKS C(^^,)
12 september 2008 · 453 Inlägg

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.
Folk misstänker Bandidos .

Senast redigerat av HKS (12 september 2008)

_Wallis_
12 september 2008 · 4 506 Inlägg

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.

För att ngn ska avrätta ngn så krävs det ngt?
Antingen att människan som skuter är psykiskt sjuk.
Eller att det är en konflikt av ngt slag som "förhoppningsvis"
var alvarlig (Menar bara att man kan ju inte skuta folk hur som)

Så vad var det denna killen råkade ut för?
Ni som kände han? Mötte han ett psyco lr?

Kan du andas kan du dö.
HKS C(^^,)
12 september 2008 · 453 Inlägg

_Wallis_ skrev:

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.

För att ngn ska avrätta ngn så krävs det ngt?
Antingen att människan som skuter är psykiskt sjuk.
Eller att det är en konflikt av ngt slag som "förhoppningsvis"
var alvarlig (Menar bara att man kan ju inte skuta folk hur som)

Så vad var det denna killen råkade ut för?
Ni som kände han? Mötte han ett psyco lr?

han blev skjuten i huvudet. 2 skott.
Folk tror att det är Bandidos pga att dom hitta en bandidos jacka inte långt alls från kroppen.
Men inget säkert ännu.
"folket " menar på att dom lämnat jackan där pga i was here typ .
Kände inte killen. träffat han 1-2 gånger. Men vet en del som kände honom!
men vad vet jag.
Hans bror dog på samma sätt för ca 4 år sedan.
stackars mamman neutral

Senast redigerat av HKS (12 september 2008)

mrjaba
12 september 2008 · 105 Inlägg

också hört detta prat ang bandidos om honom i lövgärdet

Destajnii
12 september 2008 · 219 Inlägg

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.
Folk misstänker Bandidos .

Yes menar han.

Men om inte jag är helt ute och cyklar så X-team (som han var medlem i) sammarbetar med bandidos fast kan ju ha fel också..

hedley Saaboholic
12 september 2008 · 3 129 Inlägg

_Wallis_ skrev:
@ hedley

ordning o ordning kan ju diskuteras, Det dom gör isf är ju att hålla
ordning på andra gäng som försöker etablera sig eller sälja på
"deras revir".

Det dom gör är ju för att gynna sig själva, Hålla monopol..

Ja, det stämmer. MEN de erbjuder även t.ex skydd osv till personer.
Så om du har någon som trakasserar dig, och gör en anmälan så visst fine du har en pappers lapp som bevisar att händelsen är polisanmäld men det stannar oftast där, men med hjälp av dem så åker dom istället dit så det står härliga till. Jag hade iallafall valt "gänget" framför snuten vilken dag i veckan som helst om jag kände mig trängd.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
12 september 2008 · 3 129 Inlägg

Destajnii skrev:

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.
Folk misstänker Bandidos .

Yes menar han.

Men om inte jag är helt ute och cyklar så X-team (som han var medlem i) sammarbetar med bandidos fast kan ju ha fel också..

Eller så hade han utgett sig för att vara bandidos medlem utan att vara det=hårda straff.

Om det är som du säger att han var med i X-team, det kan ju ha varit enskilt gnabb mellan gängen, eller bara mellan några få personer som resulterade i detta.. bara för att man en gång samarbetat betyder inte att man inte kan vända seglet efter vinden precis när man själv behagar.

Sorgligt hur som.. snart blir väl medel åldern på den "nya generationen" 25 eller något med tanke på antalet unga som dör i olyckor, självmord,misshandel/mord/dråp.

Senast redigerat av hedley (12 september 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
HKS C(^^,)
12 september 2008 · 453 Inlägg

Destajnii skrev:

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.
Folk misstänker Bandidos .

Yes menar han.

Men om inte jag är helt ute och cyklar så X-team (som han var medlem i) sammarbetar med bandidos fast kan ju ha fel också..

X-Team gör slav arbetet åt Bandidos ja

biltemaanstalld badboy for life
12 september 2008 · 356 Inlägg

_Wallis_ skrev:

HKS skrev:

Destajnii skrev:
Fyy fan nu vare en kille skjuten i huvudet och den här gången en som man "känner" också :S :S
Tycker mest synd om hans föräldrar då hans bror blev mördad för några år sedan :S

Du menar Oscarsson i Lövgärdet ( Angered för er som inte vet ) hmm  ??
2 skott i huvudet.

För att ngn ska avrätta ngn så krävs det ngt?
Antingen att människan som skuter är psykiskt sjuk.
Eller att det är en konflikt av ngt slag som "förhoppningsvis"
var alvarlig (Menar bara att man kan ju inte skuta folk hur som)

Så vad var det denna killen råkade ut för?
Ni som kände han? Mötte han ett psyco lr?

kan säga så här har jobbat inom psykvården och oftast kan du inte märka på människor som är kapabla till såna här saker som sket i malmö den senaste tiden hur sjuka dom är.
Det kan vara en människa du träffat dagligen och sen en dag så får denna person en sak på hjärnan som han eller on sedan fullföljer.
Och på frågan om malmö är värre en landskrona så tycker jag att båda städerna är av samma skrot och korn.
Efter som vissa perioder så händer det en jävla massa skit i malmö och sen så lungnar det ner sig och så börjar det hända en massa i landskrona i stället.
Bor i malmö i dag och har varit under min ungdom nästan varje dag i landskrona och jag tycker att det är samma skit båda städerna.
Efter som både malmö och landskrona har problem med gäng och tyngre kriminalitet så så kommer det alltid att hända saker som dom som hänt den senaste tiden.
Måste bara säga att jag har valt att söka bostad utanför malmö efter som jag har barn och anser att mina barn inte ska behöva växa upp i en sådan här miljö.
Tycker att både malmö och landskrona ska ta tag i dessa problemen på allvar nu innan det går så långt att någon oskyldig ska behöva skadas eller dö.mad

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
peegee Forummoderator
12 september 2008 · 2 924 Inlägg

Smajly skrev:

Destajnii skrev:
Nu början man tröttna på att läsa i tidningarna att någon har blivit utsatt för våld!
Här i Göteborg så har gängvåldet ökat förskräkligt. Hörde en polis uttala sig med att "Vi håller på att lösa det här" - Bullshit säger jag värre och värre blir det, det här är bara början..

För några månader sen fick jag ringa polisen pga det var en snubbe (hög som ett hus) som sprang och viftade med en pistol på människor och hus osv..

Imorse så blev en man avrättad på mitt torg här hemma, skjuten i huvudet!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=442061

Dags att flytta ut i bushen eller nått hehe tongue

Du har tydligen aldrig varit i Skånes Rövhål - Landskrona.

Hmm, hur kunde du utläsa att han inte varit där i det meddelandet??? roll



However, det är tragiskt alltihop, man blir lixom inte förvånad längre, man rycker mest på axlarna å tänker "jaha, nu igen" ... om nu Polisen har något att komma med så får de nog visa upp det snart för deras förtroende är inte högt i det här... tragiskt oxå att Polisen inte har tillräckligt med resurser för sånt här...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
peegee Forummoderator
12 september 2008 · 2 924 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
Tycker att både malmö och landskrona ska ta tag i dessa problemen på allvar nu innan det går så långt att någon oskyldig ska behöva skadas eller dö.mad

Hmmm det är ju redan försent roll ...va längesen den förste oskyldige drabbades och det har hänt många ggr efteråt...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
MilleN
12 september 2008 · 9 108 Inlägg

Visst, det är randomungdomar som ska verka coola inför kameran (får man hoppas) men det är ändå skrämmande, väldigt många tänker på största allvar som kidsen i filmen:

Mercedesturbodiesel Sothora <3
12 september 2008 · 1 201 Inlägg

Den där som prata måste vara den mest vilsna ungdomen jag sett,

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
FireTraXX DFFL
12 september 2008 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:
Visst, det är randomungdomar som ska verka coola inför kameran (får man hoppas) men det är ändå skrämmande, väldigt många tänker på största allvar som kidsen i filmen:

Denho Acar är en man ingen av er hade spottat i ansiktet.
Även om jag inte tycker om den sortens kriminella organisationer så måste man se att han har byggt upp något som inte vem som helst hade klarat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
chrno RE-雨宮
12 september 2008 · 481 Inlägg

På tal om Våld misshandel och liknande kan ni ju läsa om dethär.
Gör som många andra, skriv ett tack i Gnestas Hokeylags forum.
Det tär helt sjukt att media inte förens efter 4 dagar, och MÅÅÅNGA mail tar upp det (som en notis som inte syns i Aftonbladet, och ett kort inslag i svt)

https://www.flashback.info/showthread.p … amp;page=1

RE-Amemiya Kitted FD3S
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang