Bull loncin 250cc motard.

caseih
5 september 2008 · 296 Inlägg

hej!

funderar på att skaffa mig en sånn här: http://www.blocket.se/vi/17963369.htm?ca=4_s

tanken är att jag ska köra till å ifrån jobbet, samt leka lite osv.

så nu har jag lite frågor om den.

är det någon som har testat en sådan å kan berätta lite om den? är den stabil? går den någolunda bra? (vet att det är lite effekt på den) går det att leka på bakan med den?

tack i förhand!

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
HKS C(^^,)
5 september 2008 · 453 Inlägg

går det att leka baken med en 110cc fiddy går det med denna med wink
Tänk på att 4taktare har mycket skönare vrid än två takt!
Dock så skulle jag hellre satsa på en riktig maskin o inga billiga kina grejjer
Köp hellre en äldra vägreggad enduro sånna fall!

jimmy-124 Svartlistad
5 september 2008 · 446 Inlägg

man brukar ju säga "man får det man betalar för" men den går nog att leka på bakhjulet med om en trimmad moppe går att leka med så vrf skulle det inte gå med denna smile

men fartresurserna kommer du nog tröttna på ganska snabbt cool

Senast redigerat av jimmy-124 (5 september 2008)

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
KimVsWorld Mästare
5 september 2008 · 2 947 Inlägg

Man kan ju alltid överladda den! cool

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Moparboy440
5 september 2008 · 4 682 Inlägg

e nog lite för lat att leka med om du inte trimmar..  bara 19 hk å en såpass tung hoj e ingen bra kombination.
e inte roligt att bli omkörd av trimmade moppar roll.
ja skulle dessutom inte köpa en kina hoj för så pass mycke pengar, har ju dessutom loncin motor.
loncin e dom motorerna som sitter på de allra billigaste kina-fordonen , polarn har en 150 cc fiddy me loncin motor , å han skruvar betydligt mer än va han kör tongue

caseih
5 september 2008 · 296 Inlägg

okej, men det är ingen som sett den irl? elloer testat den? skulle ju passa perfekt som frakta arslet fordon, den borde ju gå billigt oxå...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
KimVsWorld Mästare
5 september 2008 · 2 947 Inlägg

caseih skrev:
okej, men det är ingen som sett den irl? elloer testat den? skulle ju passa perfekt som frakta arslet fordon, den borde ju gå billigt oxå...

Men det är alltid en kina

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
caseih
5 september 2008 · 296 Inlägg

ja det går alldrig att komma ifrån.. synd att dom inte säljer sånna dära inorrland

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Martin 9-3 Fisketokig
5 september 2008 · 2 997 Inlägg

Skulle avråda att köpa den. Som sagt så är det ingen driftssäker maskin och för att inte tala om andrahandsvärdet mm.... 2007or av kinamodell kastar folk efter dig.

Är det nytt som lockar så får du lägga på 50 papp för att få en maskin värd namnet.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
KHRacing
5 september 2008 ·

Inte att förglömma ju är att du har 2 års garanti på den .

verkar helt oki i mina ögon & jag har kört en hel del hoj.

det stod bla en i deras monter på Vallåkraträffen.

Kvaliteten var en hel del utöver förväntan.

SKule lätt kunna tänka mig en sådan att köra te jobb med.

Team-Adolfsson Gödseldräng
5 september 2008 · 4 529 Inlägg

Loncin yikes
köp inte det
deras växellådor e värdelösa
lillbrorsan har en loncin cross och jag har en loncin fyrhjuling
i båda har lådan rasat efter några veckor mad

Skaune
5 september 2008 ·

jag har klämt o kännt på den, tycker den känns fruktansvärt billig, men ok den e billig! 19hk e väl inte direkt bus heller... jag hade nog lagt slantarna på nått annat istället!

GripenT16
5 september 2008 · 403 Inlägg

Jag har en loncin 250cc i min minicross och den är det rätt bra tryck i! Det går ju inte att jämföra med en riktig maskin men den dugar till att leka med helt klart! Och till skillnad från många andra kina motorer så är loncin riktigt bra grejer, håller hur bra som helst!

torpis Forummoderator
6 september 2008 · 10 576 Inlägg

Jag har en maskin som påminner om den i första posten. min är en crossmodell stor ungeför som en DT-50, motorn är på 200cc och 15hk.  Den har ett grymt bottendrag och orkar mer än vad jag vågar, 50km/h på 3:an upp för branta backar så reser den sig hellre än att stanna.  Dock väldigt långt från en riktig cross, och absolut inget motardliknande klipp i bitarna. min maskin gasreser sig på 2:an, dock är effekten inte tilläklig för att hålla kvar den utan man måste ballancera och det kan inte jag. Blir mest att man gör en 30m lång wheelie iväg från starten.

Helt klart en kul leksak, denna för 15k som är reggad verkar helt okej om man tar det för vad det är...

Senast redigerat av torpis (6 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
caseih
6 september 2008 · 296 Inlägg

okej!

va bra att man får så många olika svar! då får man som 2 sidor på saken.

ja jag tänker inte köpa en sådan maskin förens jag hör nån annan som köpt en lika dan innan! då vet man ju hur precis den modellen är... men ack för alla svar å fyll gärna på med fler!

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
KimVsWorld Mästare
6 september 2008 · 2 947 Inlägg

Den håller som man kör med den,
Kör lugnt - Den håller lugnt
Kör Hårt - Den Bryts...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
caseih
11 september 2008 · 296 Inlägg

haha ja de kanske stämmer bra de:P

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
christofer_k Vorsprung durch Technik
11 september 2008 · 2 432 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=qwsnk1pd … re=related

kina skit duger  till yngre killar

Weggen
2 oktober 2008 · 9 Inlägg

Även jag är intresserad av en sådanhär cykel, ingen som köpt sig en verkligen?

Mvh

Langeman91
6 mars 2009 · 35 Inlägg

Man ska inte underskatta kineserna! nästan allt i dagens läge har ju märkningen "made in china" och de mesta håller ju smile Och var de gäller den där Motarden så tror jag nog den går bra! Skulle de hända nått med den så finns de väll garanti? har en god vän som har en lika dan motor som Bull:en har, fast han har den på en 4-hjuling och den har gått i över två år utan några bekymmer, otur kan man ha med alla hojar så e de bara! big_smile mitt tips: köp den!

Senast redigerat av Langeman91 (6 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang