Bmw 325i. Behöver lite tips!

Thony_mannen
7 september 2008 · 263 Inlägg

Hej! Har haft lite funderingar på att fixa till min Bmw så den går lite bättre. Nu sitter det ett öppet K&N filter, Simons sportsystem + HALO Racing tändstift. Kan man sätta dit några andra prylar för att öka effekten något,   
eller för att bilen ska bli ännu rappare? Jag tänker inte sätta dit någon turbo eller så. Men på 328 brukar ju alla sätta på 325 insug för att dom ska gå bättre, finns det inget liknade att göra på 325orna? Tacksam för tips.

mvh thony!

Volvo-Real-Power!
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
7 september 2008 · 744 Inlägg

köpa ett extraktor rör? byta kammar? finns lite å göra med det kostar pengar, om du vill ha mest hk för pengarna tycker jag turbo konventering verkar vettigast..

Thony_mannen
7 september 2008 · 263 Inlägg

Ja men gör ett extraktor grenrör att dom bli piggare? Och kanske en sportkat på det.

Men jag tänkte mer på om det finns nåt insug man kan sätta på som göt att dom känns kvickare. Ungefär som alla som sätter på ett 325insug på sina 328or???

Volvo-Real-Power!
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
7 september 2008 · 744 Inlägg

men det är därför jag har hört att 325:ornas insug är bättre än 328.erns , men extraktor gör väl mer bottenvrid om jag inte förstått det helt fel,sen kan du ju köpa andra kammar å få motorn att dra helt olika än den gör nu,

torpis Forummoderator
7 september 2008 · 10 576 Inlägg

Thony_mannen skrev:
. Ungefär som alla som sätter på ett 325insug på sina 328or???

Ja, sätt 328motor på ditt 325insug...

Renovera motorn, medans toppen är av så höj kompressionen (vet inte om man skall plana toppen eller sänka blocket.  Porta toppen, montera större spridare tanka E85 och mappa insprutningen med i regionen 10-12grader högre tändning.

Bör kunna hitta ett 30tal hästar utan att det kostat något direkt,,,  bara tid.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang