Hjälp med växelspaks knopp

tilldig
8 september 2008 · 53 Inlägg

Hej jag har en 940 med m90 låda och jag undrar hur man får av knoppen, är det bara att skruva av den?
och är det någon som vet i huvudet vad det är för gänga?

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
8 september 2008 · 125 Inlägg

Bara till att skruva.. annars vet jag ett bra företag som är expert på problem Bryt o Bänd AB. Nummer har jag ej tongue

tilldig
8 september 2008 · 53 Inlägg

fan vad bra, men skicka pm om du hittar numret till gubbarna :p

azid Det som inte dödar gör ont
8 september 2008 · 2 668 Inlägg

är det inte bara att rycka till ordentligt på dom knopparna?

2slow
weser bil intreserad anläggare
8 september 2008 · 467 Inlägg

är det inte som i en 740 där det bara är att dra av den? inget skruvande utan bara dra den rätt upp.

//mackan

tilldig
8 september 2008 · 53 Inlägg

jag har försökt att skruva men vill inte ta i förmyket då jag är rädd att ha sönder den.
om det är någon som har en länk om hur man renoverar en m90 vore bra för där lär det väl stå.

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
8 september 2008 · 125 Inlägg

Om jag inte minns rätt ska du skruva den smile Lyft upp damasken och sedan ta en titt, om du ska rycka upp den så lägg en bräda och en handduk bakom spaken och ta en kofot. Annars ta i utav bara "Hel*ete".. smile

snoddas
8 september 2008 · 1 142 Inlägg

i 740 drar man den rakt upp bara.. tror inte dom gjorde satt man skruvar fast dom...testa dra den rakt upp för kung och fosterland så lossnar den nog:D

Gulmun * Klåpare
8 september 2008 · 1 718 Inlägg

tilldig skrev:
jag har försökt att skruva men vill inte ta i förmyket då jag är rädd att ha sönder den.
om det är någon som har en länk om hur man renoverar en m90 vore bra för där lär det väl stå.

Jag trodde att jag skulle fördärva forrden när jag skulle skruva av knoppen. Carmasters V70 var inte mycket roligare heller. Tog i utav bara helvete i båda fallen och knoppen lossnade utan att något (annat tongue ) gick sönder. Ta i bara.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
nicnir90 Servicetekniker, Toyota BT
29 september 2008 · 216 Inlägg

knoppen ska dras rakt upp, och ja den sitter som berget så ta i!!!

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf
BMW 528i E28 "Madame" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang