farligt att perca ögonbryne??

Racso Dr Snuggles
10 september 2008 · 956 Inlägg

zortep skrev:
finns inga sånna nerver vid ögonbrynet Har jag för mig, men men..

Jag hade en vid ögonbrynet och den växte utåt ! så nu har jag ett trevligt litet ärr , men det är inget som synns om man inte tittar nära på det !  det är nog det mest vanligaste som kan hända !

Min växte också ut, blev dock ett stort och väldigt tydligt ärr .
Sånt som händer ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
discokapten Kapten på disco!
10 september 2008 · 1 729 Inlägg

blacken skrev:

Brandis skrev:
när folk snackar om nerver och skit så är det bara buuulsheiiiat, det farligaste som kan hända är att du får infektion och blodet blir giftigt och det åker upp till hjärnan och du får hjärninflamation och dör, men en nerv är ruggigt svår att pricka, hört myter om att man blir förlamad i ansiktet om man piercar näsan, jo, jag har knäckt min näsa så det varit en glipa på 1 cm mellan pann bene och näsan, och inte tusan är jag förlamad, då va det inga nerver kvar kan jag säga... det är typ som "marijuana är farligare än cannabis" myter

Du menar väl "cannabis ifrån haschhisch". Cannabis är namnet det Latinska namnet på örten/växten, Cannabis är den "folkliga" benämningen av den.  Namnet Hashhisch lär komma ifrån den lite brutala sekten Assasinerna "hasjiisjin" som betyder "hasjisj ätarna".  Dom petade i sig av växten innan dom gav sig ut på sina lite extravaganta "äventyr" .
Ordet/begreppet "Marijuana" kommer ifrån Mexiko jmf: texten i den "lite" kända truddelutten "La Cocharacha", som handlar om den stackars tusenfotingen som har fått det svårt att gå efter att ha rökt för mycket "Mari Juana"..

Sluta skissa och gissa!

För det första så stavas det Hashish, för det andra så kommer namnet ifrån harts http://sv.wikipedia.org/wiki/Harts

Det har hävdats att ordet assassin etymologiskt kommer från arabiskans "haššāšīn" (حشاشين, som tolkades som "hasch-ätare" av européerna, när den korrekta översättningen var "folk som följer Al-Hassan". Och dess pluralform var namnet på denna mytomspunna sekt under 1100- och 1200-talet med fäste i Alamut i nordvästra Persien, nuvarande Iran. Om haššāšīn syntaktiskt skall tolkas som hasch-ätare kan det eventuellt förklaras med att haššāšīn semantiskt kommit att betyda "grövre brottsling" i största allmänhet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Assassin


Cannabis sativa/indica är dom latinska namnen, inget annat

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
blacken
10 september 2008 ·

För det första så stavas det Hashish, för det andra så kommer namnet ifrån harts

Om du nu är så "initierad" i ämnet så borde du känna till att den sk: "kådan" är i själva verket pollen ifrån plantorna som man samlar in och packar ihop och behandlar på olika sätt för att få dom olika brass sorterna ,ibland gräver man ner skiten i marken för att få typ Afghan..
och för övrigt så kan det mycket väl stämma med "legenden" om assasinerna, men därom "tviste de lärde"..

Rushman Evolution Garage
10 september 2008 · 1 299 Inlägg

Ehm... hänger inte med i ämnet riktigt. Men som svar på frågan: Nej det är inte farligt att pierca ögonbrynet, du kan inte bli blind, och där finns inga nerver.

Sky´s the limit...
blacken
10 september 2008 ·

nej, jag menade myten "marijuana är farligare än cannabis"... eftersom det är samma sak fast två olika namn...

Det var dit jag ville komma att "Marijuana är farligare än Hashish" vad väl det du menade...

discokapten Kapten på disco!
10 september 2008 · 1 729 Inlägg

Hasch

Hasch är pressad kåda med ett varierande innehåll av andra växdelar (se även Tillverkning nedan). Färgen varierar från ljusbrun till svart. Konsistensen varierar från hård och spröd till mjuk och formbar. Både färg och konsistens varierar beroende på kvalitet och teknik av extrahering och pressade/knådande. Hasch tillverkas främst av anledningen att det är kompakt, potent och kan lagras lång tid utan att förstöras av luft och ljus. Hasch är det vanligaste hampapreparatet i Sverige och går ofta under slaguttryck som töj, brunt, "braj", banan och "knärt". Det mesta hasch som kommer till den illegala marknaden i Europa kommer från illegala odlingar i Marocko. Typiskt marockanskt hasch är ljust, hårt och relativt svagt (populärt kallat marockan eller standard). Afghanistan, Nepal och Libanon står också för en viss haschproduktion. Hasch från dessa platser är ofta mörkare och mjukare (Svart afghan).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis#Hasch

Även om haschet är nergrävt i västerås så spelar det ingen roll, det kommer aldrig bli afghan.

Det jag irriterar mig på är att du gissar, men du säger det som fakta, det är inget fel att vara dåligt påläst, jag är det inom massor av ämnen, men jag lär mig gärna... Ofta genom att fråga istället för att skarva ihop någonting

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Fredde88
10 september 2008 · 56 Inlägg

Haft min i strax över 2 år.. Inga problem alls med den

genetorp
10 september 2008 · 249 Inlägg

hasch och piercade ögonbryn:P haha   jag gjorde min för 4 år sen och den hänger fortfarande och dinglar som den ska:P

// genetorp
Rickard-v
10 september 2008 · 2 665 Inlägg

Först måste man ställa sig frågan, varför vill någon ha järnskrot hängade i ansiktet??? Det låter ganska konstigt för mig, o det ser konstigt ut.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
DeLorean Live the dream
10 september 2008 · 358 Inlägg

snipercat skrev:
vissa säger att det är farligt/ riskabelt att perca ögonbryne. är det sant?
vad isånnafall?
funderar på att göra det därför ja udrar

//eddie

Det är farligt att Leva...Man kan Dö.
Du kan få nervryck och infektioner...men risken är minimal.
Det är farligare att Tatuera sig.. (jag har en del tatoo:s och lever fortfarande)
Frågan är bara om du söker ditt jobb hos ett Pro eller en amatör.
Man betalar för det man får...(Dyrt kan vara billigt)

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Jensa_H
10 september 2008 · 188 Inlägg

Jag har i högra och har haft i många år nu wink Men nu börjar den skata men säkert att krypa utåt ;(

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
Mr_EmCom Med.lem
10 september 2008 · 3 759 Inlägg

Min funkade bra till spolaren sparakade ut den.

Kampsport + ansiktssmycken = dåligt

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
weian Concordia res parvae crescent
11 september 2008 · 924 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Kampsport + ansiktssmycken = dåligt

jag vet!!!!!!!!
de gö skit ont att få sig en liten sneträff å bli träffad på läppen istället fö på hakan.
men min piercing där sitter fortfarande kvar.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
onej84
11 september 2008 · 1 854 Inlägg

Ända farliga jag märkt haft i 7år

Man fastnar i tröjan ibland aj
skulle klippa mig hos en frisör kammen genom piercingen aj som fan

bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
12 september 2008 · 254 Inlägg

hade dubbla bananabells i vänstra ögonbrynet (inifrån mig sett) men de började växa ur så jag tog ur dem innan det såg förjävligt ut..

Nackdelar: Frisörens kam fastnade VARJE gång man var o klippte sig.. AJ!!!!!

Hoegwall
12 september 2008 · 133 Inlägg

Det är väl ingen direkt fara så. Jag hade min i vänster i två år innan den började växa ut... Som folk skrivit innan så är det lite besvärligt med tex hjälmar, frisören etc..

Sen gjorde jag en i höger, men den plockade jag ur när jag märkte att det blev så vanligt...

If you don't live for something, you'll die for nothing
Skiftnyckel
12 september 2008 · 106 Inlägg

Är väl en risk oavsett var man piercar sig. Tungan, läppen.. De ä ju bara att läsa runt å höra sig för lite. Själv är ja piercad i bröstvårtan. Rätt bra ställe me tanke på att inget kommer åt å slita tag.

Just me.
panzarmannen
12 september 2008 · 1 Inlägg

Säkert ingen fara om det görs av nån som kan... Sj blev jag piercad på fyllan av en kompis, Gissa hur det gick! Infektion + liten nerv skada tror jag hmm

Saab 9000 CSE "Rockbilen" (1997)
Rushman Evolution Garage
12 september 2008 · 1 299 Inlägg

Skiftnyckel skrev:
Är väl en risk oavsett var man piercar sig. Tungan, läppen.. De ä ju bara att läsa runt å höra sig för lite. Själv är ja piercad i bröstvårtan. Rätt bra ställe me tanke på att inget kommer åt å slita tag.

haha... jo precis..

Sky´s the limit...
Rushman Evolution Garage
12 september 2008 · 1 299 Inlägg

Vadå aj? När den är läkt gör det inte de minsta ont å fastna nånstans.. jag sprang å kivades om fotbollen med en kompis å fastna me ögonbrynspiercingen i nätet, gjorde inte spec ont.

Däremot innan den är läkt så är tröjan en fiende, å frisören är som sagt lite jobbig ibland oxå XD

Sky´s the limit...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang